Pikáns kis Picanto
Szöveges ítélet
Véletlenül vettem Kia Picanto-t.
Egy szempontom volt, a minimál városi fogyasztás 1 fővel. Meg hogy ne legyen bontó szökevény. Bár én Smartot szerettem volna, az asszony a 2 ülés miatt sokat jajongott. Mivel pont volt cégesbe 2 hónapig, be is jött meg nem is, így nem forszíroztam az ellenvéleményt. Évi 5000-re nem erőltettem a dízelt, így hamar egy gép maradt a porondon: Matiz (Suzuki volt már, kizárva).
Jót röhögtem, mert még emlékeztem a sok-sok évvel ezelőtti bevezető kampányra, és álmomban sem gondoltam hogy ilyenre fanyalodom. De 800 m3, 5 literes városi fogyasztás és olcsó. Csak hát az a fránya szervokormány. Az csak minden 10.-be került. Pedig kell. Sokat megnéztünk, de vagy öreg (98-99) vagy drága (450), vagy fapad. Olyan is akadt, hogy szervósnak hirdették, az alvázszám szerint is az volt, de csak hiányzott a szervo tartály. És kicsi és zörög.
Hát rátettem a költségvetésre 2 százast. Corsa 1.0. Mind külföldi bizonytalan előéletű, km, állapot, stb. Pedig jó volt teszt vezetni, de inkább 6-800 mint 4-600. És akkor véletlenül belefutottam a nagyportálon ebbe: Kia Picanto. 999m3. 6 liter városi. Banki finanszírozásból visszavett, magyar, kevés km (60e), fiatal (7 év), de mérhetetlenül lelakott. Törött szélvédők, jobb első komoly koccanás, lógó tetőkárpit, zsíros és koszos belsők, feketéllő kárpitok (eredetileg narancs), törött lámpa búrák, nyikorgó futómű. És erre tesztvezetés nélkül kellett licitálni. Enyém lett, listaáron, ami még mindig 2 kilóval volt a piaci ára alatt (ha rendben lett volna). Pont belefutottam egy ingyenes Kia átvizsgálásba is a Papasnál, így kiderültek nem látható hibák is. Kb. 80-at költöttem (szélvédők, fékek, olajak, szűrők, bontott alkatrészek, glett, festék), a többi saját munka (kárpit takarítás és ragasztás, lámpacsere, karosszéria glettelés, fújás, központi zár szerelés, stb).
IMÁDOM. Pedig az asszonynak vette, de én is szívesen vezetem, a családi kocsi mostantól többet áll, mert lenyúlom tőle, ha egyedül furikázom. Kívül kicsi, belül nagy, 1 főnek. Aszimmetrikus az egész, a vezető kapott minden teret előre-hátra-jobbra-balra és egy kicsit felfelé is. De másik 3 is elfér, ha nagyon muszáj, így veri a Smartot is. Ráadásul 2 fővel a csomagtere majd bő 500 liter. Mért fogyasztása 5.9 l, 100% Budapesti forgalomban. Gyorsulásban is ver minden Suzukit. Azóta rájöttem, hogy milyen sok rohangál belőle Budapesten. Addig észre sem vettem. Mert kevés az eladó belőle, nem véletlenül.
Hibalista
- Fék: első tárcsák + pofák 18e+6e md, hátsó dob javítás 6e - első szélvédő csere 21e (anyag+md) hátsó 20+7e (bontott, ezt nehéz beszerezni) - hátsó lámpa bontott 5e (csere 5 perc) - váltóolaj csere 4+2e -
Ide hordtam szervizbe
Sarki szaki, ha ott hagytam fél napra, hazagyalogolhattam. Egész jó, és nem drága.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lacetti | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
