A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Picanto (2003-2010)

Picanto 1.0 LX Family 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Picanto, kicsi, de jó

Szöveges ítélet

Azért vettünk egy KIA Picanto autót, mert akciós volt, és az 5 éves 306-ost beszámították. 2005 februárjában vásároltuk meg végülis, de pár hónapja már nézegettük, de vártuk, hogy akciós legyen. 1.770.000 Ft-ért vettük meg , a Peugeot-t 1.200.000 Ft-ért számolták be. Hitel maradt így is, mert még az nem volt kifizetve. A vételárba beleszámították az eredetileg fekete első és hátsó lökhárító, valamint a tükrök színre fújását is. Korrektül meg is csinálták.

Egy-két apró meghibásodás volt eddig:
- az osztottan dönthető hátsó ülés egyik háttámlája (a kisebb) nem „kattant” vissza normál állapotába, ezért el tudom képzelni, hogy egy nagyon komoly fékezésnél előrebillenhet, ha a szállított csomag elindul.
- A minap kiégett/kimozgósodott az egyik kis lámpa, ami megvilágítja hátul a műszerfalat a kilométeróránál
- A bal első ablak menet közben 3-4 mm-t „lehúzódik”.
- A széria visszahívás, amelyik majdnem mindegyiket érintette

Cegléden, a KIA Zakarnál vásároltuk az autót, ahol nagy kedvességet, hozzáértést, és segítőkészséget tapasztaltunk, de az Óbudai szervizet választottuk a kedvezőbb távolság miatt, mivel Budapesten lakunk.
Az óbudai szerviz átlagosnak mondható. Szóba állnak az emberrel, felveszik a munkát, és a szerelők határidőre megjavítják. Így történt ez a visszahíváskor is, amikor a főtengely alátét/csavar cseréje miatt a miénket is visszahívták, mint az összes többi hasonló Picantot.
Garanciális javításként az ülést is bejelentettem, de a szerviz utáni legközelebbi használatkor már újra nem működött rendesen. Kíváncsi vagyok, hogy a kiégett izzó garanciális-e. Nem biztos. Ugyanekkor próbálok majd a lehúzódó ablak ügyében is intézkedni, de szerintem azzal (sem) fognak tudni mit kezdeni.
Utólagosan központi zár beszerelése ügyében a Lurdy ház KIA kereskedésébe látogattunk, ahonnan ellentmondást nem tűrően átirányítottak a 100 méterre lévő szervizbe. Ott kelletlenül tájékoztattak a feltételekről, és a szerintem borsos árú (50.000 Ft) központi zár szett beszerelésének körülményeiről. Eljöttünk.
Egyelőre több szervizes emlékünk nincs, szerencsére csak 15.000 km-enként kell oda látogatnunk, és otthagyni az akár reálisnak is mondható 25.000 forintot.

Nagyon megbízható. Mindig indul, a motor nem köhög, mindig ugyanolyan; télen-nyáron. Először furcsálltuk azt, hogy nincs motorhőfok mutató, hanem két végállás ikon mutatja a hőmérsékletet. Valójában nem is kell, mert általában arra nem vagyunk kíváncsiak, hogy 85, vagy 90 fokos a motor, hanem ha eltűnik a hideg ikon, már nyomhatjuk is neki, mert az automata szívató elvégezte a dolgát. A piros jelzés még sohasem jelent meg, még a hegyi szerpentinen sem, fullra megpakolva.

Mindenre használjuk, és minden nap. Munkába oda-vissza 30 km naponta, hétvégén sokszor 2-300 km. Nyáron nyaralni visz a Horvát tengerpartra, vagy az Osztrák Alpokba. Mindig egyforma teljesítményt nyújt. Mivel a motor nagyon higgadt, statikus, (nincs változó nyomatékgörbéje) nagyon komfortos vezetni. Mindig tudja az ember éppen hányadik sebességi fokozatban van, nem hiányzik belőle a 6. sebesség, mint sok autóból. Gyorsulása nem túl komoly, de a nagyobb köbcentis és szintén 60 lóerő körüli autókkal bátran megmérkőzhetünk vele. (pl. Twingo)

Egy esetben megnéztük a végsebességét, akkor 170 km/h volt, két személlyel. Szerintem a szélviszonyok is éppen kedvezőek voltak, nem csak a korszerű motor, a korrekt bejáratás, és a kíméletes üzemeltetés gyümölcse.

Városi fogyasztása télen sohasem érte el a 6,5 litert, inkább közelebb maradt a 6 literhez. Nyári időszakban egy literrel még ettől kevesebbre kell számítani.

Kimondottan kicsi autó, de mivel 5 ajtós és osztottan dönthető ülései vannak eddig még minden szállítási feladatot meg tudtunk oldani, bár nem teherautó.

Nyáron az Alpokba utaztunk, négy felnőtt és a csomagok. Megijedtünk, mi lesz belőle, de kitaláltuk, hogy a csomagtartóban lévő alaplapot kivettük, és mivel nincs benne pótkerék, csak a helye, viszonylag „nagy” pakolóhely keletkezett. Ide egy bőrönd és két nagyobb sporttáska függőlegesen befért egymás mellé. A kocsiszekrényben pedig a 4 ember vígan elfért. Igaz öt személyes, de úgy túlzsúfoltan lettünk volna már.
Kétezer kilométer így megpakolva, 140 Km/h autópályán és szerpentineken végig. Itt az átlagfogyasztás 6,5 liter volt.

Mi hiányzik belőle:
- légkondicionáló
- szervokormány
- központi zár

Hihetetlen, de más nem. Ezért a pénzért ebből az autóból más nem hiányzik. A szervo is inkább csak parkolásnál. Az autó, érzésem szerint kb. 10%-ban alulkormányzott, egy kicsit direktebb még lehetne, de meg lehet szokni ezt is.

A pedálokat könnyű kezelni, a kuplung két centis holtjátékkal indít, utána enyhe nyomásra beesik a padlóig, a fogásponttól a fölső helyzetig nagyon adagolható. A fék pont az ellenkezője. Hihetetlenül fog, szinte kapcsoló-szerű. Sokan szidják, de szerintem aki megszokja nem akar mást. Csak rá kell gondolni a fékezésre és annak erősségére, majd hozzáérni a pedálhoz. Falábúaknak hátrány. A gáz szokványos.
A többi kezelőszerv átlagos, nagyon enyhén BMW-re emlékeztet az elv, amellyel a műszerfal a vezető felé fordul. Ugyanezek a bajuszkapcsolók a Mitsubishi EVO IX-ben esetleg megmosolyogtatóak; itt fullos. A koreai autókra régen jellemző sokfokozatú ablaktörlő jól működik. Amíg valaki nem használt ilyet, nem is tudja, hogy milyen jó. A kézifék jól fog, és nagyon könnyű kezelni.

A négy évszakos gyári gumival húztuk ki a telet, de hóban nagyon csúszott, így jövőre rendes téli gumit kap a 13 collos felni.
A futóműve nagyon kemény, néha túl kemény. Ha nem ilyen kisautóban ülnénk, akár egy versenyautóban is érezhetnénk magunkat, az úttest összes egyenetlensége átjön, a macskakövön egyenesen kínszenvedés közlekedni. A rázás direktben zúdul a kormányra. A budapesti rázós utakon kevesebb lendülettel kell, hogy közlekedjen a sofőr, ha nem akarja elharapni a nyelvét, ezt a hátrányt más autósok esetleg a látszólag kis teljesítménynek tudják be, ami nem igaz. Egy lazább futóművel megváltaná a világot. Ezen egy szervo, vagy egy gyárilag is ajánlott/engedélyezett 15 collos felni is egész biztos segítene.
Összegezve mi nagyon meg vagyunk a KIA Picantoval elégedve, szeretjük a fogyasztását és a nagyon kényelmes első és hátsó üléseket, a nyugodt és statikus motort, a precíz féket és a színét.

Ami jobb lehetne: szervokormány és kicsit nagyobb kerék szériatartozékként. Rossz úton kellemetlenül ráz. Hidegen kicsit akad a váltó, de az 5 milliós autóknál sem ritka ez a jelenség.


A drágább autófajták közül egész biztos van jobb, kétmillióig nincs.

Kiegészítés: 2007. 09. 13. A szuper budapesti utakon 40ezer km után elállítódott az első futómű, ami nem garanciális. A KIA Szabóban majdnem elküldtek melegebb éghajlatra. "Beállították", de azóta sem jó. Hamarosan viszem újra ha tetszik nekik, ha nem.
Budapesti KIA szervizben még jó tapasztalatom nem volt. Az átlagos hozzáállás is ritka, inkább a negatív a jellemző. Nem értem! Renaultéknál öröm szervizelni például.

Összességében a KIA alapvetően nem romlik el, de ha véletlenül mégis, kelletlenül, szinte szívatás-szerűen fogadnak.

Kiegészítés: 2007-11-15
Gumicsere és újabb futómű állítás után megoldódott a probléma.

És megtörtént az eladása is, jött a Cee´d SW 1.6 16v
Aki megvette, örülhet, mert 3 évesen kapott egy hibátlan, szép kis autót.

Hibalista

- Dönthető hátsóülés gombja
- Műszerfal lámpa
- Első futómű

Ide hordtam szervizbe

Kia Autó Óbuda

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Kia Szabó XVII.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 306 Következő autója? KIA Cee´ d SW 1.6 16v
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Picanto 2003 (2003)

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)