A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Picanto (2003-2010)

Picanto 1.0 LX Young 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az egyik legjobb kisautó a piacon

Szöveges ítélet

Kellemes kiskocsi, jó a futóműve, még a 155-ös gumival is ragad az aszfalthoz. A teljesítménye bőven elég városban és autópályán egyaránt azonban főútvonalakon 3 személlyel előzésnél már fontolóra kell venni a dolgot. Autópályán minden további nélkül bírja a 130-140 sőt 150-es tartós tempót is. 120-as autópálya tempónál olyan 6 körül fogyaszt, azonban 150-nél már a 7 is kevés neki. Vegyes fogyasztása 6 liter körül alakul attól függően mennyire nehéz a lábunk illetve mennyit járunk városban. Hallottam már olyat, hogy Picanto 3,4-et evett 120 km-en. Hááááát az enyémből kiindulva kissé hihetetlen. 4,8-at tudtam kihozni ez volt a pozitív csúcsom, de ehhez 70-80-nal kell menni vele.

Fogyasztásról lévén szó, nyilván tankolni is kell a kocsit. Ha tankolni kell az autóba és sietni is kell akkor inkább nem tankolom tele, mivel az utolsó öt-hat litert úgy kell belekönyörögni. A tank 35 literes ennek ellenére sikerült beleszenvednem 37,8 litert :)(nyilván a csőben lehet a többi...).

Mint írtam már a kocsi bírja az autópálya tempót, azonban egy probléma van vele: rettenetesen szélérzékeny. Ez a hiba a magas építéséből és a kis súlyból adódik ez nyilvánvaló, mindenesetre az M5-ösön vizet csavartam a kormányból, amikor kamionokat kellett előzni. Gyorsítási teljesítménye jó, persze ezt leginkább városban lehet kihasználni, hiszen a 62 lóerő azért kevés az országúti dinamikus autózáshoz így viszont az ember nem akar száguldani ami a kevesebb fogyasztást eredményezi.

A fékei rettenetesen harapnak. Amikor átültem egy Honda Jazz-be csodálkoztam, hogy olyan gyenge a fék :). Nem is csoda, hogy ennek az autónak a legjobb a fékútja kategórián belül sőt a felsőbb kategóriás autók fékével vetekszik.

Igen kényelmes, és a nagy műszerfal nagyautó hatását kelti az emberben. Hátul is kényelmesen el lehet férni igaz ez a csomagtartó rovására ment.

2007.05.12
Az autó pontosan ugyanolyan jól megy mint új korában. Semmi gond nem volt még vele, persze csak 6500-at futott idáig. Decemberben voltam vele a Mátrában, Hódmezővásárhelytől Szegedig főút, Szegedtől M5 utána M3. Mintegy 680 km-es táv volt, a fogyasztása 3 személlyel (és hazafelé +100 liter kénes vízzel) 120-150-es tempó közt 6,9-re jött ki. A fogyasztása legutóbb 5.6 körül alakult, ebben volt egy kevés város de főként 30 km-es országúti távokat jártam vele, 90-130 közti sebességgel vegyesen, leggyakrabban 110-zel szoktam menni. Szerintem ez a fogyasztás abszolut korrektnek mondható.

Tudom-tudom, hogy ez nem fórum de ezt egyszerűen le kell írnom! Olvastam itt Picanto-k közt az "A kis szerencsétlen" ítéletet is. Nem vagyok egy fanatikus, szerintem láthatja mindenki, hiszen én is leírom a kocsi negatívumait, de az az illető aki ezt az ítéletet írta nincs tisztába magával az autóval. Nem lennék meglepve, ha még életében nem vezetett volna Picantot. Pl hogy valaki 9 literes horrorisztikusnak mondható fogyasztást hogyan képes összehozni vele állandóan... ez számomra teljességgel érthetetlen. Szintén nem értettem, hogy miért kellett trélerrel elvinni a kocsit amikor az önindítója nem volt jó?! Ilyen régi Swift súlyú autót nem tudta betolatni valakivel? Az még oké ha valaki műszaki antitalentum, de hogy a teljesítményét egy harminc éves Zsigulihoz hasonlítsa?! Azért a két autó között igen nagy a kontraszt. Az ítéletben felsorolt összes hiba közül egyik sem szerepel a többi ítéletben, Picanto-s fórumon se tatlálkoztak ilyennekkel sőt a Használtautókatalógus sem írja egyiket sem... Sebtében leírt ítéletnek tűnik ez nekem és valamiért olyan érzésem van mintha egyértelműen a Kiát akarná lejáratni az illető.

2011.01.08, 50.000 km

A kocsi továbbra is szépen működik, szeretem használni. 50.000km alatt azért észrevettem még egy két hiányosságot kényelmi téren. Rettenetesen hiányzik a klíma belőle, szép a nagy műszerfal de nyáron úgy működik mint egy jó cserépkályha. Ha lehúzom az ablakot akkora robaj van, hogy megsüketül az ember de be az utastérbe nagyon kevés levegő jut a jó légellenállása miatt. Továbbá, ha az ember egybe teker le vele hosszú utat akkor biztosan elfárad, vagy fájni fog a nyaka. Sajnos én így vagyok ha 150 km-t megyek vele egy szuszra. Tulajdonképpen csodákra nem kell számítani ezeket nem is lehetne hibaként felhozni neki, mivel városi kisautó. A fogyasztása vegyesben 5,3, ha 50% E85 van benne akkor 5,4-5,5.
A kiskocsi mellé vásároltam nem rég egy Lancia Kappa-t. Szép nagy autó, hosszú utakra használom. Amióta vezetem egy fura dologra rájöttem a Picantot illetően: Ha 80-nal, ha 90-nel, ha 100-zal megyek, NEM SZÁMÍT! Az erősebb autók egyszerűen le akarnak taposni. Ugyanolyan sebességgel megyek a Lanciával és nyugton maradnak mögöttem, sőt Audi, BMW stb nagyautók is megtorpannak mögöttem, hogy na most mi van?! Mérnek vagy miért nem megy? Követnek egy ideig aztán persze előznek, a Picantot amikor meglátták azonnal lesöpörtek.

Summasummarum: Egy nagyon szerethető, fürge kiskocsi, jó fogyasztással, harapós fékkel, kicsi csomagtartóval, finom járású motorral. Közepes távokra kényelmes de városi használatra is ideális választás.

üdv

Hibalista

- 2000km - Egyenlőre semmi, azonban sajnos nyiszorog az első futómű. Ez állítólag típushiba... nem tulajdonítok neki túl nagy jelentőséget... - - 2007.05.12 - 6000km - Továbbra is tökéletesen működik, szépen jár a motorja, a futómű nyiszorgás pedig megszűnt egy ideje. - - 2011.01.08 - 50.000km - A futómű nyiszorgás megszűnik ha tócsába hajtok, tutira a szilentek gumijai a rossz minőségűek, nyiszorogjon, nem érdekel, ne legyen nagyobb baja. - Pár napja ömlött az olaj belőle, Japanparts olajszűrő van rajta aminek felkeményedett a szigetelőgumija, mindez olajcsere után 9 hónappal és ömlött az olaj alóla... ilyet még nem láttam, Nippartsot javaslok hozzá, azzal nem volt gondom. - Ja különben SEMMI nem romlott el rajta!

Ide hordtam szervizbe

Kia Véró Autó márkaszervizbe vittem Hódmezővásárhelyre, amikor visszahívták az autót a főtengelyen lévő szíjtárcsa csavarjának cseréjére. Előzékenyek voltak, én mondtam meg mikorra vinném, nem ők adták az időpontot, emiatt különösen értékeltem őket. A munkával kb 1 órát töltöttek el... szerintem ez elég korrekt a mai világban, amikor mindig várnom kell mindenhol. Mellesleg ahogy hallottam nem központilag hívja vissza a Kia az autókat hanem a szervizek, ők vagy visszahívják a kocsit vagy nem, éppen erről olvastam garanciális vitát, én nem vittem köt. szervizre a kocsit, mégis visszahívtak, csak ajánlani tudom a céget! 2007.05.12 Barátságosan fogadtak a téli átvizsgáláson amire a Kia behívta a kocsim, ráadásul egy bögrével meg is ajándékoztak, nem nagy érték de jól esett ez a kis ajándék. A főnökkel is szót lehet érteni azaz emberből van.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

2007.05.12 Én végeztem el rajta a kötelező dolgokat. Egy hete cseréltem benne az olajat, 5w40-es Agip-ra. 3 liter, literje 1800 volt, valamint Nipparts márkájú olaj és légszűrő került bele, együttesen a kettő 4000 Ft volt. Végül is 9400-ból megúsztam a kötelező szervizt, jobb olajjal mint amit a szerviz adna (tudtommal 10w30). Nem aggódok a garancia miatt, már csak 10 hónap lenne rajta, no meg keveset használom így kicsi az esély, hogy valami komoly baj előjöjjön. 2011.01.08 Nem vittem vissza egy garanciális szervizre sem, jól tettem! A zsebemben maradt három olajcsere ára. A kocsi kitűnően működik!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fiat Duna 1.7 DS ez is megvan még mint málhás szamár! Következő autója? Megmarad, de van mellette egy Lancia Kappa is!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Picanto 2003 (2003)

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)