Aki a kicsit nem becsüli...
Szöveges ítélet
Úgy gondolom, elkerülve az 5 ezer km-t, már lehet érdemi véleményt alkotni egy kocsiról. Eredendően második autónak és feleségemnek terveztük, utóbbi miatt lett automata. Különböző okok miatt azonban a vétel óta ő az első kocsi.
A motor a karosszéria méreteihez megfelelő, bár a klíma érezhetően vesz el a teljesítményből. Ez különösen emelkedően tűnik fel, amikor az automata hosszú negyedik fokozata miatt hamar visszavált. A váltó egyébként teljesen normálisan kapcsolgat. Ezzel cáfolnám egy tulajdonostárs e népítéletbe írt véleményét. Nem rángat, nem bizonytalan, nem kapcsolgat vissza indokolatlanul. Tudomásul kell venni, hogy ez egy 1.1-es motor. Némi gyakorlás után a gázpedállal magunk is "betalálunk" a kívánt fokozatba, ha esetleg erre lenne szükség. Előzésbe viszont csak alapos terepszemle után szabad kezdeni. A fogyasztás az automata váltás miatt realtívan magasabb, átlagban 6.5 l/100km.
A fűtés/szellőzés megfelelő, a klíma kellőképpen hűt. A kezelőszervek, kapcsolók megfelelőek. A műszerfalat elég komornak találom, bár esti kivilágításban szebb. A kormány dizájnja, mint a Wartburgé: ronda fekete és vékony. A korábbi szériaelemek, mint a bőrkormány, hátsó tetőspoiler, küszöbspoiler áldozatául estek az akciós árnak. Félmilliós árcsökkenés ezek ismeretében csak félig igaz.
A futómű kicsit kemény, de nem zavaró, egyenfutás jó, kell a 14"-os kerék. A csomagtér szépen kárpitozott, apróbb holmiknak való, kisautós, a pótkerékpótló kütyü viszont nevetséges. Kizárólag kisebb lyukak ellen hatásos. Más eset már trélert igényel vagy kölcsönpótkereket.
Ami viszont nagyautós, az az összeszerelés. Nem zörög, nem lötyög semmi, nincsenek ujjnyi illesztési hézagok.
Összességében kellemes meglepetés volt megvenni a Picantót. A legolcsóbb automatával is kapható és jó felszereltséggel rendelkező kisautó. Rövid távon családi autónak is alkalmas lehet.
Két hónapja helyreállt a rend. Tényleg második autó lett. Azóta sokkal "kíméletesebben bánunk vele", csak munkába járásra használjuk. Így kb. csak harmad annyit megy, mint előtte. Megérdemli a törődést. Jelenleg közel 8 ezer km van benne. Az eddig átlagfogyasztása 6.55 l/100km. Ugyanúgy meg vagyunk vele elégedve, mint eddig. Bízom benne, hogy nem okoz csalódást a későbbiekben sem.
***********************
Egy "életjel jelentés" tízezer km után: az autóval eddig semmi gond nem volt. Ami érdekes, hogy téli időszakban a hidegindítás miatt kb. 1 literrel megnőtt az átlagfogyasztás. A negatív rekord 8,54 l/100km a nyári 6,5-höz képest. Egy 1.1-es motortól ez "szép" teljesítmény még automata váltó esetén is. Szintén a téli üzemnek (hőtágulás) tudom be, hogy időnként az 5. ajtó burkolata (vagy mi?) zörög. Egyebekben ugyanúgy elégedettek vagyunk a kocsival, mint eddig.
***********************
Újabb "életjel jelentés" immár 21 ezer km és a második olajcsere után: a kocsival továbbra is teljesen meg vagyunk elégedve. Amire kell, arra tökéletes. Hibalista eddig nulla. Közben kapott a masina alufelniket is, "mert megérdemli". Remélem a későbbiekben is hasonlókat jókat tudok majd leírni.
Hibalista
- Egyelőre semmi (remélem ez így marad)
Ide hordtam szervizbe
Kia Püspök Nagykanizsa
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla Verso | Következő autója? | Toyota Corolla Verso 2.2 D-Cat (van) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
