A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Optima (2015)

Optima 2.0 CVVT LX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Országúti yacht

Szöveges ítélet

Fél éves korában vettem márkakereskedésben, tesztautó volt. Korrekt engedménnyel kevésbé szenvedtem el a "kigurítom a szalonból és máris 15%-al kevesebbet ér" új autóknál elsőként emlegetett kellemetlenséget. Mostanra lecsengett az újdonság erejével járó elfogultság, így megpróbálok használható információkkal szolgálni.

Nem megyek sokat egy évben, ez idő alatt főleg országúton, keveset városban közlekedek, így szívó benzines erőforrással szerelt gépek közt válogattam. Kihaló faj, főleg ha autó formájúra vágyik az ember. Sokáig úgy éreztem,ebből skyactiv Mazada 6 lesz, de a kedvezőbb szervizköltségek, 7 év garancia és az árkülönbség meggyőzött.
Az alapfelszereltség egy 200e Ft-os komfortcsomaggal kiegészítve elég bőséges. Kétzónás digit klíma, navigáció, tolatóradar körbe, hátul tolatókamera(latyakos időben kosztól nem az igazi), ülésfűtés, kormányfűtés, tempomat, stb.. Örülök, hogy kimaradt a startstop rendszer és a kulcs nélküli indítás, így talán a későbbiekben két költséges hibalehetőségtől megkímélem magam, viszont a kézifék már elektromos. Nappali ledes menetfény pofás, többi fényforrás halogén, de az előző autómhoz, egy 2007-es jettához képest kétszer olyan jól látok vele éjszaka. Manuális váltót kerestem, legközelebb már automatát választok. Reményeim szerint tartósabb ez a megoldás, de nagyon rövidek a fokozatok és 6. fokozatban nem forog sokkal kevesebbet autópályán 130-nál, mint egy 5 sebességes régi vágású 1,6 benzin. Motorja nagyon halk, viszont az említett 130-as tempó felett hirtelen felerősödik. Előzéseknél pörgetni kell ami nem meglepő, ereje elegendő, de alapvetően nyugodt karakterű limuzin. Felfüggesztése, futóműve példásan helyt áll hazánk megfáradt útburkolatain. Ehhez hozzájárulhatnak a 16-os méretű alufelniken lévő, /60-as, ballonos gumik. Nem áhítozom nagyobb felni átmérő után..
Külső formája vonzza a szemeket, megnézik, hangosan rácsodálkoznak. Gyöngyház fehér szín nagyon jól áll ennek a típusnak. A lökhárítókon túl a küszöbök és a csomagtérfedél alsó része is színre fújt műanyagból készült, remélem megfontolt szándékkal. A rakodótérnél megjegyezném, hogy esős időben, nyitott állásban becsöpög a lé a csomagtérbe a fedél pereméről. Tesztautóként téli időszakban szolgált egy keveset, mialatt 900 km került bele az én tesztköreimmel együtt. Saját használat során vettem észre, mikor a nap éles szögben sütötte a szélvédőt, hogy pár finomabb karcot sikeresen ráhúztak az üvegre feltehetően jégkaparóval. Üvegpolírozással biztosan kijönne.
Belseje bár érezhetően prémium szegmensben lévő társaitól koppintott, de jó ízléssel összeollózott. Dél Korea nagyon jön felfelé a gépjárműgyártásban és a közeljövőben zavarba hozhatja európai vetélytársait. Minden kézre áll, gördülékenyen működik. Sokaknak magyar nyelv hiányzik a multimédiás rendszerből, bár következő évjáratban már orvosolták. Furcsa, hogy a klíma hőfokkijelzés nem kapott fix helyet, hanem a multi média kijelzőn lehet előcsalogatni a hőfoktekerő gomb elforgatásával. Ilyenkor a képernyő felső sávjában megjelennek a klimainformációk egy pár pillanatra. Teljes terjedelmében is előcsalogatható a klima gomb megnyomásával, ekkor viszont más funkciókat nem nézhetünk a középkonzol kijelzőjén. Helykínálat parádés, széltében-hosszában mindenki mindenhol elfér. Ülései közepesen kényelmesek, hosszú távon kicsit elcsigázódik az ember. Lehet, hogy a gázpedál van kicsit közelebb a megszokottnál és ezért kell fészkelődnöm hosszabb távokon.
15e km vagy 1 év az első szerviz ideje, nálam természetesen az 1 év következett be hamarabb. Díja megnyugtatóan mérsékelt volt. Ismerősöktől infót gyűjtve Mazdáéknál 1/3-al vastagabb a ceruza.

Ez az első autóm ami nem csak az észérveknek tesz eleget, hanem a szívemnek is kedves. Élvezem, ha használom.

Hibalista

- Féklámpa. Szerencsére a csere műveletnél kiderült, hogy csak a csatlakozó nem érintkezett rendesen, így hamar megoldották a szakszervizben. (természetesen garanciális javítás volt)

Ide hordtam szervizbe

Kia Autentik Győr

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 900
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Jetta 1.9 PdTdi Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Optima 2015 (2016)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)