A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Optima (2015)

Optima GT 2016 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Erős is, gyors is nagy is – de ne kérdezd, mennyit fogyaszt

Szöveges ítélet

Életem utolsó pusztán benzines autójának szerettem volna egy erőset. Mivel Audi RS6-ra nincs meg az anyagi keret, ezért választottam ezt.

A legfontosabb megállapítás az autóval kapcsolatban, hogy nagyon megy. Persze, most ne egy RS6 vagy egy erősebb BMW-hez hasonlítsuk, de egy átlag autóhoz képest jól gyorsul és jól megy.
A váltó jól vált, még ECO módban is aránylag gyorsan reagál. SPORT módban még jobb, a magasabb fordulatszámon járó motor miatt sokkal jobban ugrik. Én többnyire ECO módban járok vele, ahonnan csak egyetlen gombnyomás a SPORT mód.
A fogyasztását szerintem ennek az autónak nem illik firtatni. Aki alacsony fogyasztásút szeretne, vegyen dízel változatot, vagy valami mást (apósom Thaliája pl. csak 4,3 litert fogyaszt százon). Ennek bizony 10 liter fölött van az átlag fogyasztása, bár nagyon érzékeny a vezetési stílusra. A Fekete-erdőből jöttünk Frankfurt felé, ahol kb. 80 km-en sikerült 5,7 literes fogyasztást mérni, ami gyorsan felszökött 9 fölé, ahogy kiértünk az autópályára. Tehát az 5,7 liter lejtőn lefelé, falvakon keresztül, forgalom nélkül (hajnalban volt), 40-50-70 km/h-s tempóban, a gázpedál szinte csak simogatásával sikerült.
Amúgy az autó majdnem 1700 kg, így a gyorsulás mindig sokba kerül, azonban ha egyszer sikerült felgyorsítani, utána már nem olyan vészes a fogyasztás.
A legrosszabb a hideg motorral rövid úton való közlekedés; ilyenkor a pillanatnyi mérés szerint 50-60 liter/100 km-ről indul, ami lassan kúszik lefelé. Célszerű kicsit melegíteni, illetve ez az autó tipikusan nem városi használatra lett kitalálva. Már csak a méretei miatt sem.
Autópályán (Németországban) 180-ig meg sem érzi a gyorsulást. A hivatalos végsebessége 232, de ott még gyorsulna, igaz, akkor már hangosabb, mint 180-nál. 220 felett a tolótető és az első ajtók felől hallatszik szélzaj, ami alacsonyabb sebességnél nincs. Amúgy a zaj 180-nál ugyanannyi, mint 120-nál, vagy mint 50-nél.
Mivel korábban volt egy piros Mazda6-osom, és ahhoz képest ez az autó sajnos nem lehet szép, de azért elég jól néz ki. Belül kellően tágas, csomagtartója is hatalmas, jól pakolható.
Három gyerekem van, már nem kell nekik gyerekülés, tökéletesen elférnek hátul az autóban. Én 190 cm magas vagyok, ha teljesen hátra tolom a legalsó helyzetben levő ülést, még én is könnyedén beférek magam mögé.
A kezelőszervek egyértelműek, könnyen megtanulhatók, az egyes gombok a helyükön vannak. Kiválóak a parkoló asszisztensek, az autó tényleg magától be tud parkolni. A körbe kamera is nagyon jó találmány; fájós nyakkal, derékkal, gerinccel sem gond a parkolás, hiszen tükrökkel és a kamerával meg lehet oldani, nem kell a fejet/nyakat tekergetni.
Az autó jól gyorsul, kanyarban jól tart. Ha nincsenek hátul a gyerekek, lehet állatkodni, gyorsan venni a kanyarokat. Ha ott vannak hátul, hiába vannak bekötve, nem illik gyorsan menni, mert egymásra borulnak. Olyankor lehet az ECO (nagypapás) vezetés.
Család is szereti; a gyerekeknek nagyon tetszik a napfénytető, főleg ha valahol repülőtérhez közel járunk és a fejünk felett húz el egy leszálló vagy felszálló repülőgép.
Csomagtartó óriási (kombi; amióta gyerekek vannak, csak kombi autónk volt).
Azért van néhány dolog, ami nem tetszik az autóban:
Belül talán kicsit túl kemények a műanyagok, emiatt ha valami hozzájuk ér, hangos, kopog. A műszerfal műanyagja is kemény, ránézésre is, tapintásra. Emiatt kicsit ridegnek tűnik az autó.
Szintén kemény a középső konzol és az ajtó könyöklője. Hosszú távon nyomja a könyököt. A Mazdán ez nagyon puha volt, bőr (vagy bőr szerű) borítású.
Sajnos a középső könyöklőt nem lehet előre-hátra mozgatni, ha kicsit előbbre jönne, kényelmesebb lenne (Mazda6-ban előre lehetett húzni).
A műszerfal tetején van két félgömb, ezek napsütésben tükröződnek a szélvédőn, ami zavaró lehet.
Lehet, hogy csak nekem fura, de az ülés memória gombok az ajtókárpit felső részére kerültek, elég messze az üléstől.
Hiányzik egy középső tekerő/vezérlő gomb; a navigációs képernyőn a térkép kicsinyítése, nagyítása ugyanis a jobb oldali gombbal lehetséges, ami lehet, hogy valakinek túl messze van.
Az esőérzékelő szenzor lehetne kicsit érzékenyebb; a legérzékenyebb állásban is néha későn kapcsol be.

Hibalista

- még semmi

Ide hordtam szervizbe

még nem vittem

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2018
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7700
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Mazda 6, 2014-es modell Következő autója? Toyota Camry hibrid (sajnos ebből nincs kombi), vagy Optima PHEV, vagy teljesen elektromos, ha lesz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Optima 2015 (2016)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)