A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Optima (2015)

Optima 1.6 CRDi SCR 2WD 136 LE 7DCT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kényelmes hintó

Szöveges ítélet

2019 áprilisában vettem át ezt a face-liftes Platinum felszereltségű kombi Optimát céges autóként, 7 hónap várakozás után. Az előző céges autóm egy 2 literes dízeles Octavia kombi volt, (Elegance, DSG-vel), ahogyan az azt megelőző is, 20 évre visszamenőleg. Az Optimát ehhez az Octavia-hoz tudom hasonlítani. Árban ugyanannyiba került mint egy új full-extrás L&K dízeles Octavia.
Az Octaviához képest nagyon csendes, alig hallani az 1,6 literes dízelt, és a külső zajokat. 130-nál autópályán az Octavia döngött-dübörgött, az Optima jóval csendesebb. A rugózása nagyon kényelmes. 1,6 literes motorral viszont ez az autó nem versenyautó, Sport módban sem. Meg kell vele fontolni az előzést, mert ez nem fog úgy gyorsulni 100-as tempónál mint egy 2 literes Octavia. Autópályára tervezték, az érezhető rajta. SMART módban hamar a 7-be vált az automata váltó, a vezetői asszisztensek (adaptiv tempomat, frontális ütközés-, sávtartó-, holttérfigyelő, stb) pedig kényelmessé teszik a hosszú autópályás utakat. Normálisan vezetve bőven elég a 136 lóerő. Városban az Auto Hold funkció kényelmessé teszi az araszolást. A vezetői ülés elektromosan állítható, 2 memóriával rendelkezik, nagyon kényelmes, jó oldaltartással. Kiszálláskor hátracsúszik.
Jól össze van rakva, akárcsak egy Octavia ez sem zörög-csörög.
Belül más a KIA filozófiája mint az Octaviának, de gyorsan megtanulható a gombok elrendezése. Az ergonómián még lenne mit fejleszteni: az indítógombot eltakarja kormány küllője, a módváltó, kormányfűtés, Auto Hold gombok kiesnek a látómezőből. A kormány lehetne vastagabb, az Octaviáé jobb volt. A kormányon lakkozott műanyagok vannak, napsütéskor vakítanak, ha olyan szögben esik rájuk a napfény. Az Octaviaban belefért egy 1,5 literes flakon az ajtóban lévő tárolóba, az Optima ajtajában sajnos túl kicsi a hely.
Vannak kemény műanyagok, meg sajnos már ránézésre is karcolódó zongoralakkozott műanyagok a belső térben.
A telefonnal gond nélkül összekapcsolódik Blutoothon, az SMS-eket is kiírja a multimédia kijelzőre. A vezetéknélküli telefontöltő nagyon tetszik. Az Android Autó kompatibiltás szépen hangzó beetető mese mindaddig, amíg a Google nem engedélyezi ezt az appot kicsiny hazánkban. Almás telefonokkal bezzeg működik a tükrözés. A beépített Tom-Tom navigáció akkor használható igazán, ha megosztjuk vele mobilinternetünket, és a Live szolgáltatás segítségével valós idejű forgalmi adatokkal működik. Akkor már egész jól helyettesíti a Waze-t. Az egyik cikkben az újságíró kifogásolta a 8 colos kijelző méretét és felbontását. Ezt nem értem, gondolom valamibe bele kellett kötni, és ezt találta. Az én kocsimban lévő kijelző képe tűéles, az is lehet, hogy HD felbontású, csak ezt nem tudom megállapítani, és a 8 col is bőven elegendő, tökéletesen látom rajta a térképet. Nem tévét akarok nézni vezetés közben. Teljesen rendben van a kijelző.
Ami a fogyasztást illeti, a KIA által megadott 5,3 l (WLTP) egy mese, a valóság 6,4 l/100 km. Használom a légkondit, töltöm a telefont, multimédiát/rádiót hallgatok, sokat autópályázom, de van benne bőven budapesti közlekedés is. Szerintem hiába ígéri a KIA az 5,3 l fogyasztást, ez a model SCR-el van felszerelve, egy ilyen vegyi üzem működtetése üzemanyagba kerül. Az alacsony károsanyag emisszió ára a magasabb fogyasztás. Ezt a modellt a 15. környezetvédelmi osztályba sorolták, így egy budapesti szmogriadóban is használható lesz, ha minden igaz.

Mivel kulcsnélküli indítógombbal van felszerelve, váltózárat építtetünk be.

Hibalista

- 1 nap után meghibásodott az oxigén érzékelő a kipufogóban. 3 nap múlva garanciálisan kicserélték. - - 2019 augusztusában a KIA Motors biztonsági visszahívási kampányában a multifunkciós kamera szoftverfrissítését írta elő. 2 hétre kaptam szerviz időpontot.

Ide hordtam szervizbe

Pappas Autó, Hunyadi János út 6. Budapest XI

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2018
Kényelem (8) Használati időtartam év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia Elegance Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Optima 2015 (2016)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)