Elegáns és jól felszerelt
Szöveges ítélet
Az autót négy hónapja vettem, egy megbízható nyugdíjas házaspártól, 3 évesen, 30 ezer kilométerrel. A szervizkönyvet végig márkaszervizben vezették, és Magyarországon helyezték először forgalomba. Ami a döntésnél fontos szempont volt: kiváló megjelenés, remek felszereltség, komplikáció-mentes benzinmotor, és van még az autóra 4 év garancia, ingyenes térkép-frissítésekkel. És ami talán a legfontosabb, hogy az autót megbízható forrásból vettem – nem egy külföldről behozott, bizonytalan előéletű példány, és a rendőr sem fog kopogtatni, hogy kérem, vinnénk az autót.
Kültér: remekül néz ki a kocsi, áramvonalas, gyönyörű formája van. A 18 collos kerekek, a LED-es helyzetjelző, a tükörbe integrált index és a krómozott díszítések még tovább fokozzák ezt. A xenon lámpák sötétben is jó megvilágítást nyújtanak, és van statikus kanyarfény is, amelynek segítségével jobban beláthatunk a kanyarokba.
Mivel ez a típus viszonylag ritka hazánkban, ezért gyakran megnézik az emberek – sokkal feltűnőbb jelenség, mint szegmensbeli társai.
Beltér: a bézs bőrülések és bőrkárpitok nagyon feldobják a belső teret, sokkal barátságosabb, mint egy belül teljesen fekete autó. A vezetőülés elektromosan állítható, tág határok között, és 2 állást el tud menteni a memóriájába. A magam 190 centiméteres magasságához is teljesen kényelmesre tudtam állítani a vezetőülést, amely hosszabb utakon is jó üléspozíciót biztosít.
Ami az ergonómiát illeti, a műszerfalon kevés gomb van, de minden fontos funkció kapott fizikai gombot és tekerőt – ezek kiváló minőségűek. A legtöbb funkciót lehet a kormányról is vezérelni: a rádiót, a tempomatot, az óráknál lévő kis színes kijelzőt, és van két gomb a bejövő hívások elfogadására vagy elutasítására is. Középen található egy nagy, színes érintőkijelző, amely a navigáció mellett a menüt és a tolatókamera képét is tudja mutatni.
A csomagtér mérete 500 literes, ez most már átlagosnak mondható ebben a szegmensben, de jól pakolható, és alatta megbújhat egy teljes értékű pótkerék is.
A hátsó lábtér bőséges, magam mögött is jól elférek, és nincs középen nagy kardánalagút, így középen ülve sem kényelmetlen az utazás.
Vezethetőség: a motor egy változó szelepvezérlésű, 2 literes, 165 LE-s benzinmotor, amely nagyon dinamikusan tudja mozgatni az 1450 kg-os testet. 2200-as fordulattól kezd el nagyon húzni, de előtte sem gyenge – nincs benne turbó, emiatt turbólyuk sem. A saját vezetési stílusomat a „nagyon dinamikus” jelzőkkel jellemezném, és ebben ez a kocsi teljesen partner.
A kormányzás nagyon direkt, a szervóját kevésbé hangolták könnyűre, mint az előző autómban – ez eleinte szokatlan volt, de azért így is lehet sarkoknál tenyérrel tekerve kanyarodni. A négy tárcsafék remekül tudja lassítani az autót. A hatfokozatú váltó viszont eleinte akadós volt a számomra, az 1-es és 2-es fokozatokat nehezen tudtam kapcsolni. Azóta a kettest már teljesen jól tudom kapcsolni, az egyes viszont még mindig néha nehezen megy – egy jó automata váltóval még jobb lenne ez a kocsi.
Meglepő módon, a 18 collos kerekek és a „remek” budapesti utak ellenére, az autó futása egyáltalán nem kényelmetlen: jól elnyeli az úthibákat, pedig a futómű elég feszesre van hangolva. A széles kerekek (225/45 R18) kiváló úttartást adnak, az erőltetett kanyarokat is szépen kezeli.
Ami a fogyasztást illeti, városon kívül, főleg autóúton 6.5-7 literrel eljár 100 km-en. Városban, nagyon dinamikusan vezetve 10-10.5 literrel lehet számolni, de nálam könnyebb lábbal rendelkezőknek a 9 liter is reális célkitűzés lehet.
HIFI: az autóban 550 W-os Infinity hangrendszer van 11 hangszóróval és mélynyomóval, ezt a Harman-Kardon gyártja. Remekül teszi a dolgát, nagy hangerőn is tisztán szól, mind a magas, mind a mély tartomány megfelelő dinamikájú – élmény vele zenét hallgatni. A beltér a hangos, erős basszusoknál sem rezeg vagy zizeg. Másik nagy előny, hogy nagyon jól integrálták a navigációval – amikor szóbeli utasítást ad, olyankor az első hangszórók halkabban adják a zenét, így mindig nagyon jól érthető a navigáció beszéde.
Navigáció és telefon: a navigáció remekül működik, eddig még sosem vesztett jelet a GPS, mindig azonnal látható, merre van az autó. A teljes Európa-térképhez a 7 éves garancia időtartama alatt ingyenes frissítés is jár. A térkép egyébként Here Maps, de kellemes csalódás – jó útvonalakat tervez, részletes a térkép, és az angol nyelvű utasítások szépen és érthetően szólnak. (Magyar nyelv egyelőre nincs.)
A gyári telefon-kihangosító szintén remekül működik, az Androidos telefonnal bluetooth-on keresztül gyerekjáték volt összekötni, és a bejövő hívásokat az érintőképernyőről vagy a kormányról is el lehet fogadni, valamint az érintőképernyőn lehet kimenő hívásokat indítani.
Extrák: van sávtartó és parkoló asszisztens is, de egyiket sem próbáltam még ki. Az első alumínium küszöbökben pirosan világító KIA felirat van, ami este nagyon jól mutat. A külső tükröket bentről egy gombnyomással lehet ki- és behajtani, ami parkoláskor vagy két autósor között jövő motorosok esetén hasznos. A tolatókamera és az első-hátsó radar is remekül teszi a dolgát, és sokkal könnyebb velük a parkolás.
Összegzés: nagyon szeretem az autót, minden meg van benne, amit egy mai modern autótól elvárok. Remekül vezethető, és minden nap örömmel szállok bele reggel és este.
Hibalista
- Semmi hiba eddig.
Ide hordtam szervizbe
Kia Wallis
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megane II | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
