A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Optima (2010)

Optima 2.0 CVVT Premium Ex 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elegáns és jól felszerelt

Szöveges ítélet

Az autót négy hónapja vettem, egy megbízható nyugdíjas házaspártól, 3 évesen, 30 ezer kilométerrel. A szervizkönyvet végig márkaszervizben vezették, és Magyarországon helyezték először forgalomba. Ami a döntésnél fontos szempont volt: kiváló megjelenés, remek felszereltség, komplikáció-mentes benzinmotor, és van még az autóra 4 év garancia, ingyenes térkép-frissítésekkel. És ami talán a legfontosabb, hogy az autót megbízható forrásból vettem – nem egy külföldről behozott, bizonytalan előéletű példány, és a rendőr sem fog kopogtatni, hogy kérem, vinnénk az autót.

Kültér: remekül néz ki a kocsi, áramvonalas, gyönyörű formája van. A 18 collos kerekek, a LED-es helyzetjelző, a tükörbe integrált index és a krómozott díszítések még tovább fokozzák ezt. A xenon lámpák sötétben is jó megvilágítást nyújtanak, és van statikus kanyarfény is, amelynek segítségével jobban beláthatunk a kanyarokba.
Mivel ez a típus viszonylag ritka hazánkban, ezért gyakran megnézik az emberek – sokkal feltűnőbb jelenség, mint szegmensbeli társai.

Beltér: a bézs bőrülések és bőrkárpitok nagyon feldobják a belső teret, sokkal barátságosabb, mint egy belül teljesen fekete autó. A vezetőülés elektromosan állítható, tág határok között, és 2 állást el tud menteni a memóriájába. A magam 190 centiméteres magasságához is teljesen kényelmesre tudtam állítani a vezetőülést, amely hosszabb utakon is jó üléspozíciót biztosít.
Ami az ergonómiát illeti, a műszerfalon kevés gomb van, de minden fontos funkció kapott fizikai gombot és tekerőt – ezek kiváló minőségűek. A legtöbb funkciót lehet a kormányról is vezérelni: a rádiót, a tempomatot, az óráknál lévő kis színes kijelzőt, és van két gomb a bejövő hívások elfogadására vagy elutasítására is. Középen található egy nagy, színes érintőkijelző, amely a navigáció mellett a menüt és a tolatókamera képét is tudja mutatni.
A csomagtér mérete 500 literes, ez most már átlagosnak mondható ebben a szegmensben, de jól pakolható, és alatta megbújhat egy teljes értékű pótkerék is.
A hátsó lábtér bőséges, magam mögött is jól elférek, és nincs középen nagy kardánalagút, így középen ülve sem kényelmetlen az utazás.

Vezethetőség: a motor egy változó szelepvezérlésű, 2 literes, 165 LE-s benzinmotor, amely nagyon dinamikusan tudja mozgatni az 1450 kg-os testet. 2200-as fordulattól kezd el nagyon húzni, de előtte sem gyenge – nincs benne turbó, emiatt turbólyuk sem. A saját vezetési stílusomat a „nagyon dinamikus” jelzőkkel jellemezném, és ebben ez a kocsi teljesen partner.
A kormányzás nagyon direkt, a szervóját kevésbé hangolták könnyűre, mint az előző autómban – ez eleinte szokatlan volt, de azért így is lehet sarkoknál tenyérrel tekerve kanyarodni. A négy tárcsafék remekül tudja lassítani az autót. A hatfokozatú váltó viszont eleinte akadós volt a számomra, az 1-es és 2-es fokozatokat nehezen tudtam kapcsolni. Azóta a kettest már teljesen jól tudom kapcsolni, az egyes viszont még mindig néha nehezen megy – egy jó automata váltóval még jobb lenne ez a kocsi.
Meglepő módon, a 18 collos kerekek és a „remek” budapesti utak ellenére, az autó futása egyáltalán nem kényelmetlen: jól elnyeli az úthibákat, pedig a futómű elég feszesre van hangolva. A széles kerekek (225/45 R18) kiváló úttartást adnak, az erőltetett kanyarokat is szépen kezeli.
Ami a fogyasztást illeti, városon kívül, főleg autóúton 6.5-7 literrel eljár 100 km-en. Városban, nagyon dinamikusan vezetve 10-10.5 literrel lehet számolni, de nálam könnyebb lábbal rendelkezőknek a 9 liter is reális célkitűzés lehet.

HIFI: az autóban 550 W-os Infinity hangrendszer van 11 hangszóróval és mélynyomóval, ezt a Harman-Kardon gyártja. Remekül teszi a dolgát, nagy hangerőn is tisztán szól, mind a magas, mind a mély tartomány megfelelő dinamikájú – élmény vele zenét hallgatni. A beltér a hangos, erős basszusoknál sem rezeg vagy zizeg. Másik nagy előny, hogy nagyon jól integrálták a navigációval – amikor szóbeli utasítást ad, olyankor az első hangszórók halkabban adják a zenét, így mindig nagyon jól érthető a navigáció beszéde.

Navigáció és telefon: a navigáció remekül működik, eddig még sosem vesztett jelet a GPS, mindig azonnal látható, merre van az autó. A teljes Európa-térképhez a 7 éves garancia időtartama alatt ingyenes frissítés is jár. A térkép egyébként Here Maps, de kellemes csalódás – jó útvonalakat tervez, részletes a térkép, és az angol nyelvű utasítások szépen és érthetően szólnak. (Magyar nyelv egyelőre nincs.)
A gyári telefon-kihangosító szintén remekül működik, az Androidos telefonnal bluetooth-on keresztül gyerekjáték volt összekötni, és a bejövő hívásokat az érintőképernyőről vagy a kormányról is el lehet fogadni, valamint az érintőképernyőn lehet kimenő hívásokat indítani.

Extrák: van sávtartó és parkoló asszisztens is, de egyiket sem próbáltam még ki. Az első alumínium küszöbökben pirosan világító KIA felirat van, ami este nagyon jól mutat. A külső tükröket bentről egy gombnyomással lehet ki- és behajtani, ami parkoláskor vagy két autósor között jövő motorosok esetén hasznos. A tolatókamera és az első-hátsó radar is remekül teszi a dolgát, és sokkal könnyebb velük a parkolás.

Összegzés: nagyon szeretem az autót, minden meg van benne, amit egy mai modern autótól elvárok. Remekül vezethető, és minden nap örömmel szállok bele reggel és este.

Hibalista

- Semmi hiba eddig.

Ide hordtam szervizbe

Kia Wallis

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Megane II Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Optima 2010 (2012)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)