Sokkolóan rossz vásár volt!
Szöveges ítélet
Kezdjük az elején, nem jó helyről vettem az autót, tehát sok probléma annak tudható be, de ha kifogsz egy jól karban tartottat és a pénztárcád illetve az idegrendszered készen áll a hosszan tartó fenntartásra akkor még jól élményekkel is gazdagodhatsz az Opirus által.
Szóval az első gyermek születésekor vettünk egy Opirus-t mint mondtam nem a legjobb fajta eladóktól, de a probléma forrása sokkal inkább az előző itthon élő koreai tulaj lehetett. Szóval itt van egy megosztó forma, elől e merci, hátul buick, de egy mindenki által lehengerlő elegáns belső és egy úgy mindent összevetve egy nagy kasznis, nagy motoros autó.
Az én modellem 2004-es gyártmány volt, ebben gyárilag van egy DVD lejátszó és egy DVD monitor, ami csak a rádió kijelzője. Nos ez volt a legelső ami tönkrement és bár hangot tökéletesen adott (még a DVD menüjét is lehetett hallani) egy biztosíték sem volt cserélendő és egy kábel sem volt rossz... Mivel úgyse szerettem volna az autóban DVD-zni ezt a problémát hamar elengedtem.
Olcsó alkatrészek és tele van vele az UNIX meg a Bárdi!
Ne könyörgök, ezt ne hidd el soha senkinek!! Szinte semmi nincsen az említett forgalmazóknál, vagy ami van is, az szinte 100% , hogy mégsem lesz jó az autóhoz, mert nem ott van a csavar, kevesebb/több csavar van rajta. Semmi, ismétlem semmi nincsen ami jól és jó áron beszerezhető, csak a gyári alkatrészek, amiknek az ára borsos (már ha egyáltalán kapható) és hetek, de inkább hónapok mire Koreából megkapod őket.
*Ha volt pénz a majomra, legyen a banánra is! Ez ugye luxus kategóriás autó volt ezért az alkatrész árak is olyanok. Ha ennek tudatában vásároljuk meg, akkor nem érhet minket nagy meglepetés.
Szerviz tapasztalat = 0!
A legtöbb KIA szervizben ebből a modellből soha, egy darab sem volt a műhelyben, ezért a modellt nem ismerik, ahol meg ismerik ott jobb esetben szólnak, hogy inkább ne vidd, mert ha nem hagyod ott egy másik autó árát inkább nem rabolják a saját idejüket. Ennek az oka, hogy elvileg újonnan az autóból nagyjából 10 darabot tudtak értékesíteni. (Mikor beszéltem kifejezetten KIA bontókkal mondták, hogy 25 év alatt sosem vettek ilyen autót, sem alkatrészt mert senki nem kereste náluk)
Az én kalandom.
Én kalandként élem meg a dolgot, mert bár millió feletti az ablakon kiszórt összeg ami rá lett költve, mégis segített a férfi válásban, abban az értelemben, hogy ne kardoskodjak mellette, hogy egy 3.5-ös motor márpedig jó kezekben 10 literrel eljár és ez alatt egy 1.6-os sem tud. (Ha esetleg nem érzed ki az öniróniát de igen, el tud ) Szóval az autót húzott seggel vettem, aminek a javítása teljes körbelakatolással, lett volna anno 300.000Ft. Az autót bár átnézettem, de sajnos ugye a motort sehol nem szedik szét ilyenkor. Szóval, viszonylag hamar mondjuk 2 hét múlva elbúcsúztam a kijelzőtől. Ez annyira nem zavart egyfelől nem akartam az autóban DVD-zni, másfelől már régen nincsenek DVD lemezeim. 1-2 hónap múlva az autó produkált olyat, hogy indításkor felpörgette magát 6000-es fordulatig és néha a kanyarban a műszarfal fel-fel villanása közben elment a szervó. (Két tonna a kocsi, szóval ez azért veszélyes mutatvány) Ezek után nem sokkal, ismét felvillanó ikonok kíséretében az autó erejét vesztette és az le, majd újra indítás után nyerte csak vissza. (Illetve, kiszálltam és megráztam az autót, ha akkor sem. Ilyenkor rendbe jött, röhögtek a szervizben, hogy ezt honnan tudtam. Meséltem, hogy gyerekként a 30 éves kontakt hibás autókat így bírtuk újra indulásra.) Elvittem egy autóvillamosságishoz, akit nem ajánlok senkinek (békásmegyer, töltés) ugyanis elkért 15.000Ft.-ot, úgy hogy nem tudja mi a baj nem tudta megcsinálni. Hívtam a KIA Óbudát, de a szervízvezető jelezte, hogy nem javasolja, hogy ide hozzam az autót, mert nincsen szerviztapasztalat, ellenben 20.000Ft/órás műhelydíj van ezért ha tudok fussak még egy kört. Egy ismerős által sikerült Újpalotán találni egy műhelyt, ahol volt is tapasztalat a modellel és még segítőkészek is voltak. (10 évvel ezelőtti szerviz tapasztalat) Kiderült, hogy a gázpedál érzékelő szenzor volt a rossz, 89.000Ft-ért kicserélték. Az autó úgy nézett ki, hogy jó lett. Egészen az olajcseréig, ahol a megkívánt motorolaj betöltése után kiderült, hogy az autó füstöl, de minden bizonnyal „csak” szerepszár szimering cserére szorul, ami megvan 150.000Ft-ból. Mint kiderült, az autóban 2004 óta, minden bizonnyal sosem volt olajcsere, ezért teljesen besarasodott benne minden és a szelepszár szimering csere helyett, egy közel másfél millió forintos motorfelújítás vette a kezdetét. Én hülye belementem, úgy voltam vele, hogy innentől majd lesz végre egy jó autóm amihez, mondjuk 10 évig nem kell hozzányúlni. Na hát az autó emlékeim szerint 8 hónapig állt a szervízben, ugyanis a legtöbb alkatrész 6-? weeks (6-?, azaz ki tudja mikor) érkezési idővel van ellátva a koreai gyárban, és bizony vannak olyan alkatrészek, amiket már nem gyártanak hozzá hivatalosan pedig az autót talán 2009-ig gyártották.
Az autót végre készhez kaptam, bár motorilag jó volt a hátulja miatt szarul nézett ki, és ennyi ráköltés után nem éreztem, hogy most melegébe ráköltenék + 300-at. Elmentünk nyaralni vele, ahol jól viselkedett, probléma mentesen lehozta az utat, aztán itthon 1-2 hétre rá valami főnyomó cső elment és ereszteni kezdte a vizet. Egyszer csak felvillant a check engine (persze már a garancia után) én pedig inkább traileren visszavitetettem a szervizbe, ahol cserélték a csövet és kapott egy olajcserét. E közben a jobb hátsó lengéscsillapító kopogni kezdett (45.000Ft.) de csak a lakatolás után lehetett cserélni annyira szét volt rohadva alatta, és az egyik trafó elöregedett, áthúzott (75.000Ft.). Számomra itt volt vége az Opirus-ot kalandnak, mondtam, hogy innentől nem költök rá. Az autót felraktam először drágán, majd olcsóbban, majd még olcsóbban fél év alatt összesen 3 telefonhívást kaptam, az első szeretett volna beszámíttatni egy 400.000km-es autót, a másodikat elzavartam a ház elől a harmadik pedig elvitte. (Annyiért amennyiért egy biciklit nem veszel)
Garancia nincsen és a szállítás traileren javasolt, ezt kihangsúlyoztuk az adásvételin és elvitték, hála az istennek, mert azon voltam, hogy vagy szétverem vagy felgyújtom. Szép állapotban ezek az autók 1000 euró környékén vannak hirdetve külföldön, de olyat is hallottam már, hogy egy nepper vett 4 Smart-ot és jó fejségből hozzácsaptak neki egy Opirus-t. Hívtam márka bontókat, mondták, hogy köszönik nem érik, gondoltam, hogy szétszedem és eladok ezt-azt bőrülések, kormány stb. de tele van velük az e-bay, értéktelenek és nem is nagyon pörögnek.
Az össz véleményem az autóról, hogy egy szerethető, nagy dög lenne és az ember még meg is barátkozik 15 literes városi fogyasztással (autópálya 7.5L), mert kárpótolja a V6 meg az automata váltó, de nem szerethető! Na jó az enyém nem volt az, mert mindig lett valami baja (ok 16 éves volt), minden rohadt drága és semmi nincsen készleten, minden legalább 2 hónap mire megjön. Jobb esetben ez egy díszléc (200.000Ft.) rosszabb esetben pedig egy olyan alkatrész, amitől nem megy az autó.
Mikor elvitték ezt a rémálmot, már megvolt az utódja, egy 2015-ös Renault Fluence és az eladás előtt amikor visszaültem a KIA-ba nem éreztem, hogy bármiben jobb, vagy kényelmesebb lenne a hatalmas méret ellenére. Minden zörgött, minden nyikorgott, pedig a belseje aztán tényleg patika volt, de hát az a 11 év különbség bizony sok.
Vegyél e Opirust? Hát ha mindenképpen szeretnéd és ez a vágyad, akkor nagyon meglepsz, mert szerintem ez az autó annyira megosztó, hogy senkinek sem a vágya. De ha mégis erre adod a fejed, csak valami über vezetett szerviz könyveset vegyél meg, mert erre nem a gatyádat költöd hanem a következő autód árát. De mivel egy rettentően ritka autó, bizony sok problémád lesz az alkatrészekkel, leginkább az ideérkezésükkel.
Mikor kérdezik a barátaim, hogy nem e bántam meg a sok pénzt amit ráköltöttem, azt szoktam mondani, hogy mi akik egzotikus autókat gyűjtünk nem foglalkozunk ilyesmivel. (önirónia) Tény ami tény, vehettem volna egy régi sz*r Maseratit, az alkatrészek ugyanennyibe kerültek volna, de a visszaemlékezésekben jobban hangzana, hogy emlékszel még a Maserati-ra? :)
Hibalista
- Gázpedál érzékelő szenzor - 89000Ft. - Motor felújítás - 1.5 millió
Ide hordtam szervizbe
Újpalota KIA szervíz.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | Fluence |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.6/10) |
