A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Niro (2016)

Niro 1.6 PHEV 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Niro plug-in, nekem szuper

Szöveges ítélet

Hosszú lesz, készüljetek

5 év magán + 5 év céges kombi ford focus után kellett találnom valamit családi autónak 4 személyre ami nagyon jól fogyaszt (rákészülve és ráparázva a jövőbeni 700-750 Ft-os benzinre és gázolajra), olcsó fenntartani és mindezek mellett megbízható is egyben. Rengeteg hazai és külföldi review átolvasása és hosszas-hosszas böngészés után a Hyundai Ioniq plug-in és ez a Kia Niro plug-in maradt benn. Gondoltam, hogy mivel konszerntársak így nagy különbség nem lehet az elektronikát/motort illetően, de egy angol oldalon azt fejtegették, hogy melyik a top X legmegbízhatóbb autógyártó és ott a Hyundai nem szerepelt jól míg a Kia emlékeim szerint negyedik helyen volt, ez volt az utolsó pont ami végül segített dönteni, hogy a Kia-t válasszuk, nem bántuk meg.



Először is így 15000 km után nagyon meg vagyok vele elégedve, pedig vásárlás előtt a próbarendszám miatt ki sem tudtam próbálni, csak a kereskedő mellett ülhettem vezetéskor. Az 58km-es elektromos hatótávot jóval többnek éreztem mint a Prius 25 km-ét, az kb számomra a vicc kategória. Igaz az 58 km ha vidékre megyünk nagyon gyorsan el is fogy de városon belül szuper. Szóval úgyis mindenkit a fogyasztás érdekel: városban és városon kívül tényleg hozza az 58 km-es hatótávot, azonban autópályán ez lényegesen lecsökken, 130 km/h-val, légkondival, 4 személlyel ez inkább 35-38 km-re elegendő. Ha kifogyott a szufla belőle onnantól pedig 5,7 litert fogyaszt, a teljes átlag ennek a kettőnek a kombinációjából jön ki. A mi 150 km-es tipikus útjaink során így 4,1L az átlag. Kis matekozás után az jön ki, hogy autópályán 15.8 kw-ot fogyaszt 100 km-en (ha tudna ennyit elektromosan elmenni)

Azt tudni kell, hogy ez autópályára igaz, amint lejössz a pályáról és max 90 km/h körül mész akkor kicsit még tölti is a rendszer a nagyakksit. Ergo aki sokat megy városban vagy városon kívül (nem autópályán) annak nagyon jó lesz a fogyasztása. Taxi kölcsönző cégek azt írják városban 2,5L-t fogyaszt egy teljes napi használatnál, amit simán el tudok képzelni. Azóta rengeteg Niro taxit látok hibrid és elektromos változatban ami megerősít döntésemben.

Valaki írta, hogy az érdi emelkedőn nehezen megy fel, ezt cáfolom, ha lenyomod a gázpedált (jó előre) megy ez rendesen sima benzines üzemmódban is. Gyorsulási versenyt nem fogsz nyerni de ha sietni kell bírja a tempót, de mondjuk inkább csak ha sport módba rakod.



Távolságtartó tempomat: nagyon fura a használata, egyrészt óriási könnyebbség ezzel menni, be tudod állítani egészen közelre is a távolságot, amibe még pont nem akarnak mások bejönni eléd. Nem kell így állandóan az előtted haladókat nézned, ha akarsz tudsz beszélgetni a melletted ülővel mert mindent elvégez helyetted, ha kell állóra fékezi az autót (nem hirtelen előbukkanó akadály miatt, hanem az előtted befékező autó miatt), utána ha kell visszagyorsít, mondjuk ott kb lejár a személyim mire rendesen visszagyorsít, inkább belenyúlok olyankor a gyorsításba. Továbbá nincs azért finomra hangolva a távolságtartás, pl. látod, hogy előtted a távolban áll a sor, a kocsi is érzékeli de csak akkor kezd bele az intenzív fékezésbe ha már a beállított távolságba érsz be vele. A gépkönyv szerint egyébként valami 160 vagy 180 km/h-ig elvileg meg is tud állni az akadály előtt, remélem nem kell soha tesztelnem.
Sávtartó asszisztens nagyon hasznos, 3 fokozata van a figyelmeztetőtől a kb automata szintig. Hosszú utaknál segít hogy ne kelljen nagyon koncentrálnod de azért nem autonóm vezető.
A magas(abb) hasmagasságnak köszönhetően eddig egyetlen egyszer ért le az alja, padka, télen a hó egyáltalán nem akadály neki.



Légkondija: Fantasztikus! A legnagyobb melegben is elég volt 24-24,5 fokra beállítani, 1-es vagy max 2-es fokozaton, teljesen szuperül hűti le az utasteret. Nagyakksiról megy a klíma, de csak bekapcsolt autónál (gyújtásnál nem megy a légkondi csak a ventillátor)

Fűtés: Na itt nagyon szívesen elbeszélgetnék a gyár mérnökeivel, ugyanis a fűtést a benzinmotor adja. Tehát télen ugyanúgy beindul a benzinmotor és az első pár km-en a 10 L/100 km-es fogyasztást hozza amíg be nem melegszik a motor és fűteni is tud. Ez egy óriási csalódás benne, mert télen hiába nem mentünk sehova városon kívül, ugyanúgy 5L-eket evett. Az idei télre beszereltetek neki kiegészítő állófűtést 120-150 ezerért, azt számoltam, hogy 7 hónap alatt kompletten visszahozza a befektetést. Az állófűtés valami 1 L-t fogyaszt kb per óra és programozható is.


Hangrendszer: a gyári hangrendszer sajna nagyon gyenge, választhatsz, hogy vagy nem hallasz semmit csak a háttérben megy valami, vagy ha hangosabbra állítod akkor beszélgetni már nem lehet mellette.



Csomagtartója, nos ez tényleg a legszűkebb pontja az autónak, ippeghogy elég. Egy nagy bőrönd + 2 utazó táska és még apróbb dolgok koccra beférnek. Kisbicikli és roller pluszba már csak a múlt. Ellenben a belső tere nagyon kényelmes, lábtér nagyon jó, ülések is jók.



Akksi: sokat olvastam cikkeket és fontos infó, hogy minden elektromos/hybrid meghajtású autónak a kisakksiját 3-4 évente cserélni kell, mivel ezek nem kapnak hirtelen terhelést önindítózáskor így lerakódik rajta valami kénréteg ami miatt idejekorán majd bedöglik és ha ez a kisakksi tönkremegy onnantól az autót se lehet beindítani.

A hálózati töltő amit adtak hozzá azon be lehet állítani, hogy 8, 10 vagy 12 Amperrel töltse az autót - nagyon hasznos funkció, nekünk otthon csak 25 Amper van a lakásra kötve így most is csak 10 Amperrel töltöm a kocsit, így 4 óra alatt töltődik fel. 12 Amperes töltésnél ez kb 3 óra 15 perc. Nyáron melegben töltéskor automatikusan hűti a cellákat.



Töltés: a kocsi menüjében be lehet állítani, hogy ha pont a fenti problémák miatt te mondjuk éjszaka 1 és 5 óra közt akarod tölteni a kocsit akkor be lehet programozni, hogy hiába rakod rá töltésre ő maga csak akkor fogja a töltést elindítani. Kicsit bonyolult beállítani de megintcsak nagyon hasznos.

Valamint azt is be tudod rajta állítani ha te csak max 80 vagy 90%-ra kéred, hogy töltse fel az akksit.



Lakkozás: sajna nagyon sovány az autó lakkozása, több helyen ahol kavics érte szinte az alaplemezig lepattant a festék, a mérő átlagosan 80-110 mikront mutat körbe, ezt nem lehet túl sokszor políroztatni. A német autókat úgy tudom 200 mikron körül fújják..

Szoftver: vannak benne furcsaságok, azért nem egy német autógyárta. Pl. rádióállomást be tudsz állítani de nincs kitörlőgomb, csak ha az összeset törlöd. Navigáció majdnem ugyanez, beállítasz egy címet ahova el is visz, de utána mindig azt a címet akarja feldobni amíg bele nem mész a navi menüjébe, megkeresed a címeket és onnan törlöd ki a korábbi címet.
Az autó kikapcsolása is néha agyament, ha véletlenül nem P állásban kapcsolod ki de utána átrakod P-be, akkor is a világítás rajta marad akár órákon át amíg újra be nem kapcsolod és ki megint, abszurd.
Kis csalódás még, hogy nincs gyári ESP az autóban, nem hittem a szememnek, de az én verziómból ezt kihagyták.

Lámpa: a ledek szuperek de a gyári halogén nem egy világítótorony, közepesnek mondanám.


Összességében nagyon meg vagyunk vele elégedve, amire nekünk kellett arra szuper. Ennyi pénzért nem találtam jobb autót ami tavasztól őszig városon belül csak árammal használható de ha meg ki kell menni pályára akkor sem fogyaszt 5-6 liternél többet lemerült akku után. Aki sokat megy autópályán nagy távokat annak nem ez az autó a jó választás.
Sokan szidják a plugineket, de ha otthon tudsz tölteni akkor matek alapján 1050 Ft-ból tudsz megtenni 100 km-t, eszedbe nem jut benzinnel közlekedni.

Hibalista

- Eddig még semmi, igaz csak egy éve van meg

Ide hordtam szervizbe

Kia Lurdy. A 4 éves kötelező szervíz szívinfarktus közeli 95e Ft volt, de a szakszervíz ennél még több lenne.A szervíz tulaja nagyon normális, mondta, hogy tipikus Kia probléma a felső befecskendezésű modelleknél a szelepek kokszosodása, ami utána átmegy motorgenerálba. Megnézte és erre a típusú motornál nem kéri a gyártó ennek a kezelését/megelőzését, tehát ez a motortípus szerencsére nem hajlamos erre a hibára, viszont a többi Kia típus tulajának a figyelmébe ajánlom ezt

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2019
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 28000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Focus kombi Következő autója? még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Niro 2016 (2016)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)