Olcsó luxus
Szöveges ítélet
Együtt vagyunk fél éve.
A motorja korrekt, 1200-as forulattól használható, 2000-4000-ig van elemében. 180-ig dinamikusan használható, 220-körül van a vége, 4200-as fordulatnál. A részecskeszűrő öntisztításakor még durvábban megindul.
A rugózása kellemes, de a peres gumi szenved a magyar ugaron. Lehetne feszesebb is, de az a komfort rovására menne. Jó kompromisszum. Az orra nem hótolólap, nem akad fent mindenhol, és nem szakad le. A kanyart kitűnően fekszi, az esp ügyesen igazít, nehéz besokallni vele. Kikapcsolni nem érdemes, max gyorsulási versenyen...
A hangszigetelése egész jó, motorhang alapjárat fölött már nincs, szélzaj minimális, csak a gumik morajlását hallani be, illetve az úthibák tompa dübörgését. Belül nem zörög semmi, csak a lakáskulcs az ajtózsebben. Átteszem a zárható, gumírozott középkonzoli kis rekeszbe és már semmi nesz.
A motorhang 2000-től már-már benzines-szerű. Finomabb mint a fordoké vagy a fiatoké, nem is beszélve a PDTDI-kről...
Direktszűrővel bitangjó hangok törnek elő belőle, a rakéta-porszívó csak jelenthet. :) Persze ez nem illik az autó karakteréhez, csak a poén kedvéért. A gázreakció sokat javul vele, és váltáskor is hamarabb felpörög a turbó. Kíváncsi vagyok, mire képes egy chippel. Persze a részecskeszűrőt addig félre kell tenni, stb...
Főbb adatai: Passat kategória, 2.0 common-rail dízelmotor változógeometriás turbóval, részecskeszűrővel. 140Le, 305Nm. Fogyasztása nyugisan hajtva 6-7l, gizdázva 7-8l.
6 sebességes váltó, elsőkerékhajtás. 17" alufelni, 215/50 michelin gumik.
Az üléshelyzet elég tág határok között állítható, nekem 2 kedvenc is van, a városban magasan ülős, és a pályán fekve suhanós. Lábtér elöl-hátul tökéletes, még sok is. Hátul 3-an is elférni, de 2-nek kényelmes. Kár, hogy hátul nincs ülésfűtés, azt az utasok reklamálják...
Kopás: egyes műanyag elemek fényezése, pl. kilincs. A bőrön már látszik a használat nyoma, főleg a vezetőülés szélén.
A kasztni fényezése egyébként nagyon jó, jól bírja a csillaggarázs kiképzést, a gépi mosókat és a farmerban nekidűlő haverokat.
Hibalista
- Fékbetét 25e-nél, kerékcsapágy 35e-nél. Fékolajcsere, a gyári felforr pár 200-ról 80-ra fékezés után. Mondjuk ez lehet a vezetési stílusom áldozata is...
Ide hordtam szervizbe
Kia Univer-Car, Kazincbarcika (asszem így hívják őket)
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Csáji Csaba autószerelő és tuningmester, Abaújszántó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Grand Vitara 2.0TD | Következő autója? | Toyota Camry Hybrid |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
