Nyugodt, korrekt utazóautó
Szöveges ítélet
Alapvetően egy kényelmes családi autót kerestem, napi rövidtávú országúti használatra, plusz évi 1-2 hosszabb autópályás útra. Város szinte alig.
Az évi kb. 12000km-es futásteljesítményemhez a dízeleket alapból kizártam, mert tudom hogy abban az ársávban amelyben nézelődtem csodák nincsenek. Munkámból adódóan volt alkalmam elég sok autót kipróbálni, és nagyon megtetszettek a Volvo-k. Leginkább egy elsőszériás 2001.-02. körüli 2,4 benzines, kéziváltós, turbó nélküli S60 példány volt a cél. Sajnos abban a közel fél évben, amikor kerestem, a közelemben nem találtam számomra megfelelőt(ár-állapot).
Így kicsit szélesítettem a keresés beállításain(közel legyen, benzines, max.2000ccm, 2002utáni, limuzin), és így jött képbe ez a kocsi.
Sérült volt a jobb hátulja (sárvédő, ajtó), kevés km, 1.tulaj, szervízkönyv, magyarországi, itt van a városunkban, és a lényeg: az aktuális piaci árának kevesebb mint a feléért!
Képeken nagyon nem tetszett maga az autó, de elkezdtem népítéleteket-teszteket keresni, és olvasni. Alapvetően semmi kirívó rossz dolgot nem találtam róla. Így kb. egy hét gondolkodás után megkértem egy karosszériás barátomat, és megnéztük. Élőben pofásabbnak találtam, mint képeken, a fehér szín kimondottan jól áll neki. Az állapota pedig még jobb is volt mint amilyet vártam. Kiderült hogy ismerem az azóta megszűnt szalon egyik vezetőjét, ahol vették, és több mint egy évig szalonautó volt (leinformáltam). A sérülés kis ráfordítással javíthatónak ítéltetett, ezért úgy döntöttem hogy belevágok. Ha esetleg nem jönne be, akkor sem bukok rajt, az alacsony bekerülési költségek miatt.
A lakatolás, fényezés aránylag hamar lezajlott. A pár sérült műanyag alkatrész viszont csak gyáriban volt rendelhető igazán horror áron, de sikerült ebay-en spórolnom egy nagyobb összeget. Egyébként a kopóalkatrészeket forgalmazzák hozzá több hazai hálózatban is, és az árak megfelelnek az ilyen kategóriás japán típusok alkatrészárainak(nem veszélyes).
Mielőtt napi használatba vettem, lecseréltem az olajat, szűrőket, és a vezérlést kompletten, a futásteljesítmény miatt még mehetett volna kb 15000-et, de már 7éve forgalomba helyezték, és 6 évente cserélni kellene. Azért írok egyesszám elsőben, mert autószerelő vagyok(bár már pár éve elhagytam a szakmát), és magam csinálom. Ennyit az előzményekről.
Az autó vezetése elsőre kicsit furcsa. Érződik rajta hogy az elsődleges piac ahová szánták, az USA. A kormányszervó vajpuha, a rugózás túl lágynak hat, olyan limuzinos érzés. Azt gondolná az ember hogy kanyarban nem lehet vele komolyabb tempót menni. De pár nap múlva ha az ember ráérez a vezetésére, rájön hogy ez nem igaz. Nagyon finoman lehet vele meglepően gyorsan is menni.Először kicsit bedől a kanyarokban, de ráfekszik az ívre, és stabilan tartja. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy az egész kocsi inkább a nyugalmat sugallja, és nem igazán sarkall gyorshajtásra, bár ha sietni kell, akkor azért nem jön zavarba. A hozzá kapott nyári garnitúra 15" acélkerekeket lecseréltem egy 7,5x17" szettre, ami a kinézeten nagyon sokat dobott, viszont a vezethetőségre nem volt jó hatással. A nyomvályúk elég jelentősen rontanak az egyenesfutáson... -de hát a szépségért meg kell szenvedni- :)
Az utastér kissé a 90' végi japán beltereket idézi. Kicsit sok a szürke, de a felhasznált anyagok nem rosszak, ebben szerencsére nincs műfa. Az ülés kényelmét kimondottan jónak tartom. A pozicionálása sem okoz gondot, egyedül az zavar, hogy a szélvédő teteje elég alacsonyan van, ezért lámpánál elől állva, kicsit le kell hajolni hogy fellássak a lámpára.
Jobban örültem volna egy komolyabban felszerelt példánynak (bőr, TCS, tempomat, stb.), de hát használtban nem lehet válogatni, és ebben is benne van minden fontos kényelmi, és biztonsági extra. Talán egyedül a távirányítós zárat hiányolom, mint számomra fontos funkciót, de ezt egy utólagos készlettel pótolni fogom.
A motor ereje nyugodt autózáshoz elég, és a hosszú váltóáttétel sem a sportos, robbanékony érzetet segíti. De ha az ember kicsit forszírozza, nagyon szépen dinamikusan lehet autózni. 4000 rpm felett 2.-3. fokozatban kimondottan szépen nyúlik, de így viszont fogyaszt is...
Én 80%-ban országúton használom, és így a 8-8,5L simán tartható, de ha több a város, ill. télen, a 10L inkább a reális fogyasztás.
Az eltelt egy évben, mióta használom nagyon megszerettem ezt verdát, soha nem volt semmi hiba, zörej. Abszolút problémamentes. Ellentétben az előző francia kocsimmal, ahol, bár komoly hiba sosem volt, -de valami apróság szinte mindig. Most volt műszakin, és csak a fékbetéteket kellett cserélnem. Elől elkopott, hátul finoman kezdett leválni a vasról a ferrodol, semmi más.
Teljesen más szemmel nézek erre a márkára, és a koreai autókra úgy általában, mint korábban. Igazság szerin elég komoly előítéleteim voltak, -alaptalanul. Meglepett hogy mennyien megnézik az úton, hogy -mi is ez? Csak remélem hogy nem szörnyülködésből. :D
Amit elmondanak legnagyobb hibájának, az a nagy értékvesztés. Ez nekem csak jól jött, olcsón tudtam megvenni, és így sokat nem bukhatok rajt, ha esetleg eladnám. De szerintem ez nem mostanában lesz. :)
Hibalista
- Semmi! - Kizárólag a kopó, időszakosan előírt dolgokat cseréltem: Szíjak, görgök, szűrők, folyadékok, fékek. -
Ide hordtam szervizbe
Magam javítom.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 306 | Következő autója? | Egy darabig megmarad biztosan |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
