A nagy szerelem
Szöveges ítélet
Először is leszögezném, hogy nehéz elfogulatlanság nélkül nyilatkoznom az autóról, de nem is ok nélkül. Egy 1999-es IV-es Golfból ültem át és minden tekintetben ég és föld a különbség.
Eredetileg egy 2003-as 1.9-es PDTDI V-ös Golfot mentem el megnézni egy használtautó kereskedésbe, ekkor botlottunk egymásba. Kiáról is alig hallottam előtte, Magentisről pedig még egyáltalán semmit. Ellenben hihetetlenül olcsón kínáltak egy nem egész 4 éves, full extrás, vezetett szervizkönyves autót, ami kinézetre ugyan megosztó, nekem mégis nagyon tetszett. A V6-os szívóbenzin hangja méginkább :).
Hosszú döntögetés után rá esett a választás a golf helyett, és majdnem 5 év távlatából egy percig se bántam meg a döntést, hihetetlenül jó autó.
Megvétel után ismerős szerelőnél rögtön olaj-, szűrő-, gyertya-, és vezérléscsere volt, onnantól kezdve szervizt csak olajcserék alkalmával látott. A kopóalkatrészeken kívül egyedül az automata váltó hűtőrendszerének két csöve lett rajta cserélve, szerelő szerint ez kissé konstrukciós hiba, mert két kis vékony fémcső közvetlenül kapja a dzsuvát menet közben. Gondot nem okozott, mert közvetlenül vásárlás után lettek cserélve, látszódott rajtuk a korrózió. Ezek ára egyébként cirka 3000ft volt. Gyári olajcsere-periódusa 15 ezer km, én azért 10 ezrenként vittem, ahogy minden autómat
Hogy rosszat mondjak róla: szereti a benzint. Városi (Budapest) használatban könnyedén eléget akár 15Litert is 100km-en, óvatosan ezt 12-13L körül lehet tartani. Optimális fogyasztás cirka 105-110km/h között van, tempomattal tartva a tempót akár 7L/100km-re is le lehet tornázni, de azért nem ez a megszokott. Országúton azért 8-9L körül ki lehet vele jönni. Sajnos a nem túl gyorsan kapcsoló automata váltóba csak 4 gang jutott, sztrádára bőven elviselne még egy ötödiket is.
A V6-os motor csodásan jár, kollégám az utasülésből egyszer villanyautónak nevezte. Semmi rángatás, rezonancia, vagy durva hang, lineárisan és erősen tol egészen alacsony fordulatszámról is. Pörgetve pedig gyönyörű az orgánum amit produkál, bár azért adrenalinbombának nem nevezhető a gyorsulása. Magabiztosan mozgatja a másfél tonnát, ha szükséges siettetni is lehet, de érezhetően nem csúcsteljesítményre van hangolva. A 170Le és 230Nm papíron se tűnik olyan soknak. Padlózásnál kettőt is visszakapcsol (135-nél kapcsol hármasba), de azért egy másodpercet várakoztat a váltó mire megérti mit is akarunk tőle.
Alapvetően ez lett volna a negatívum rész, egyébként csak szépeket tudok mondani a kocsiról. Egyszerűen imádtam. Kényelmes, erős, szép a megjelenése, jó érzés vezetni. A kormányszervója olyan erős, hogy szó szerint 2 ujjal lehet tekergetni, futóműve lágyre hangolt, mégis nagyon stabil. A jó pesti utakat szépen kirugózza, kanyarban kicsit billeg a kaszni, de ezt megszokva nagyon szépen tartja az ívet, jól kormányozható. Belül hatalmas tér van elöl és hátul az utasoknak is, még colos Bátyám is kényelmesen elfért, amikor hátra lett paterolva. ABS mellett jól működő kipörgésgátló is van benne (kikapcsolható), első ülésekhez ülésfűtés, vezetőoldalon elektromos ülésállítással. Ami fura, hogy a tolatóradar gyárilag kimaradt, ezt első dolgom volt tetetni bele. A gyári teleszkópos antenna pár év után tönkrement, nem tudta már teljesen visszahúzni a teleszkópszárakat. Ettől (és a már vásárláskor rossz vezetőoldali ülésfűtéstől eltekintve) az elektromos kütyük nem hibásodtak meg, minden eszköz megbízhatóan tette a dolgát. Akárcsak az autó maga.
Az "összességiben" befejezéstől azt hiszem eltekintek, mert tényleg elfogult vagyok a kocsival szemben. Nem volt igazán előítéletem a koreai márkákkal szemben, de mégis hosszas gondolkodás előzte meg az autó megvásárlását. Viszont az elmúlt 5 év után már biztos vagyok benne, hogy mostantól sokáig vagy Kia, vagy Hyundai gépjárműveim lesznek, ilyen áron, ilyen szolgáltatást és megbízhatóságot máshol nem kapok.
Már az utódja is megvan, egy 2008-as Hyundai Sonata (unokatestvére :) ) személyében.
Hibalista
- - Automata váltó hűtőrendszerében 2 cső - elkoptak, 3000ft. - - Vezető ülés ülésfűtése - nem javítottam - - Antenna teleszkóp - kicsit kilóg, nem cseréltem - - Vezető-oldali ablak - 30.000Ft a gyári
Ide hordtam szervizbe
Békéscsabai Autóklub szerviz - Pálinkás AttilaBékéscsabaSzarvasi út 82(66) 325 653
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kia Lurdy1097 Budapest, Könyves Kálmán Krt. 18-20
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Golf IV | Következő autója? | Sonata Style 2.0CRDI 2008 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
