Zsírpöpec rizszabáló málhásbálna
Szöveges ítélet
Nem mondom nem a legszebb (sznoboknak nem ajánlom), de szerintem ennyi pénzért (bruttó:2.7m) a legjobb. A szívó dízel motornak köszönhetően alacsony fordulaton is hatalmas nyomaték. A turbó hiánya kiküszöböli a meghibásodását. Szóval a motorról rosszat nem tudok mondani. A kormány és a szervó nagyon jól végzi a munkáját. Törpeautókat megszégyenítő helyekre, parkolókba való betoatások sora bizonyítja ezt. Persze ebben a hatalmas jól elhelyezett külső tükröknek is nagy az érdeme. Az 1,4t terhelhetőség kifogástalan (2 tonnával is nagyon rugalmas motor). Nagy teherrel vagy 100 km/h felett drasztikus fogyasztásnövekedés: 12-15 l/100
Utazóban 75-85km/h-val szoktam "döngetni" ezt imádja. Soha nem hagyott cserben. A váltó künnyű és határozott esetleg az 5. lehetett volna kicsit hosszabb.
És ennyi jó után íme a hibák:
- részemről a legkomolyabb hiba az alacsony hasmagasság a motorburkolat miatt, ezt sikerült megoldanom házilag. Egy komolyabb gödörbe belehajtottam fékezve kb. 40-nel igy a burkolat egy kiálló betonvasnak köszönhetően elakadva begyűrődött az első futóműhöz, így teljes amputációra került sor. Probléma megoldva. Megy ez!
Ezek inkább csak bosszantóak:
- a plató ugyan masszív, de akármit csinálok mindig zörög
- a jobb első ülés (pedig nem sokat lett használva) 1 éves korában teljessen szétszakadt a varratoknál műbőr volt, kicserélték gariba szövetesre, azóta semmi gond vele
- bal első ülés ugyan még kényelmes, de szét van szakadva a varratoknál (ez sajnos nem lett kicserélve szövetesre)
- hátsó dupla kerekeket csak leszerelt állapotban lehet pumpálni (ezen teljessen ki vagyok akadva, hogy nem lehetett erre gondolni, még toldalékokkal sem megoldható)
- mivel könnyű a hátulja ezért csúszós úton csak óvatossan (ilyenkor szoktam kb. 100 kg-ot dobni a plató végébe)
- hátul a padsor teljessen fapados hosszabb útat csak eszméletlenül utazva
- a fűtésbeállító tekerentyű kissé furi, sokáig nem fűt aztán meg tóólja neki
- hátul a fűtés nem a leg hatásosabb (3 vastag zokni kötelező)
Mászkáltam már Mazdával és VW-vel a mazda tök traktor a VW főlg a legúljabb már azért jobb, de az ára is.
Biztam a KIA-ban, eddig nem csalódtam nem mindig a drágább a jobb, ha valaki sznob vegyen nyugodtan mást. Viszont aki szeret kapni valamit a pénzéért és nem csk presztizst annak szívessen ajánlom. Jól használható funkcionális málhás igavonó ez a kis szekér.
Hibalista
- Tulajdonképp csak két első szilent a stabilizátorban 60.000-nél ezt mondjuk köszönhetem a rossz utakon való hasításnak. A generátorban egy szénkefe.
- 70.000-nél első fékbetét csere.
- Az idén(2007) év elején akummulátor csere. Végül is 6 éves volt, egy dízeltől ez tokyjó.
- Az alkatrészek áraira nem emlékszem, így feltehetően nem voltak drágák.
Ide hordtam szervizbe
KIA Benkovics
Gyors barátságos kiszolgálás
Az árak márkaszervízhez méltóak.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Garancián túl:
Helyi autószerelő mester.
Gyanus lett a túl olcsó szervíz, elvittem egy barátomhoz és ott pótoltuk a feltorlódott hiányosságokat.
Innentől:
Szemző autómágus mester
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 82000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
