A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Cerato (2004-2007)

Cerato 1.5 CRDi Cool LX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kia, egy más kategória

Szöveges ítélet

Minden napi igáslónak, néha hosszútávfutónak kerestünk egy olcsóbban üzemeltethető autót, mint a korábbi 1.6 MPi motoros Seat Toledo. Eleinte tartalékként került be a parkolóba a hahun, majd miután sok iszonyat tré autót megnéztünk (és az árát is csökkentette az eladó), gondoltam ideje megnézni. Vonzó volt, hogy vezérműláncos a motor, és mi kicsi dízelt kerestünk, mert évente van egy-két külföldi, egy-két vidéki út. Megnéztem, megnéztük. A gyerekeknek is tetszett, bár azért hullajtottak pár könnycseppet a Seatért, ami azért maradt még egy ideig párhuzamosan. Párom azonnal beleszeretett, én eleinte féltem tőle, mint vakond a napfénytől, de az első közös utunk alatt megszerettem.

Az a nyomaték. Az az erő. Nem, igazából nem egy vérmes sportautó, de a korábbi tapasztalataimhoz képest mindegyiket kenterbe verte. Akkor meg főleg, amikor kipróbáltam, az ülőhelyzetet (én enyhén Rallysan ülök (szinte függőlegesen)), a könyöklőtől pont jó távolságban van a váltókar. Iszonyat könnyű vele váltani, és még dinamikus mozgás esetén sincs messze.

A menetdinamikája valami eszméletlenül jó. Bemelegedve nagyobb, prémium kategóriás benzintemetőket is maga alá gyűr simán. Amikor bekapcsol a turbó, az addig csendes hortyogása mellé bejön a fütyülő hang és már repül is. Sokan a lámpánál - ahol utol érnek - nézik, hogy ez meg mi a fene?

Két gyerekkel (10 év alattiak) egy hetes családi vakáció (edzőtábor, szóval nekem inkább hajtás, mint pihenés) mindennel megrakva kényelmesen, 130-as utazó a pályán, ahol az előzések is beleférnek, 5 literes fogyasztás klímával és használható csomagtérrel. Persze a Seat 550 literes csomagtere után nem mondom, hogy nem lehetne nagyobb, de igazából ebben is elfér minden, amit el akarunk helyezni, csak egy kicsit komolyabb logisztika kell hozzá.

Tavaly nyáron megjártam 3 haverral Lengyelországot. Miskolcon megtankoltam, kimentünk Lublinba, és vissza Pestig egy tankkal, inni csak a Budapest táblánál kért. Ez a fogyasztás persze klímával értendő. Egész egyszerűen nem hittem a szememnek. A srácok sem, amikor mondtam, hogy mennyi lesz az üzemanyag költség... (elenyésző, bőven többre számoltak).

Előtte Kolozsváron voltunk vele ugyanilyen társaságban, az is hasonló fogyasztási adatokkal. Hihetetlen.

Egy darabig még meg lesz, utána Hybrid vagy elektromos technológiára váltunk, de Kia mindenképp marad a családban, mert minket meggyőzött.

Kolozsvárról hazafelé jött ki egy dolog, a kormányszervó motor erősen nyögni kezdett. Nem volt feltöltve rendesen a szervó olaj tartály, nem is tudom, hol eresztette el a folyadékot. Azóta rendszeresen töltjük, de valahol még mindig ereszt. Persze a szerelőm sem találta, úgyhogy marad a töltés.

Télen a kuplung meghalt, úgy teljes kuplung szerkezet csere. Az ár hallatán kicsit befontam a szemöldököm. Közben izzó cserék és féktárcsa elöl. Ezt leszámítva gond nélkül teszi a dolgát (persze szűrők és olaj csere rendszeresen az előírt intervallumban cserélve).

Hibalista

- Izzókat cseréltem már körben. - Első féktárcsa + betétek, hátsó betétek. - Kuplung szerkezet (ez kemény volt, 90.000 Ft) - Jövő nyáron vezérműlánc (kompletten lesz minimum 120.000 Ft).

Ide hordtam szervizbe

XV. Gábor Áron utcaFÜggetlen szervíz, de nagyon megbízhatóak, UNIX termékekkel dolgoznak főleg, és garanciával, ami egyre ritkább a magán (nem márka-)szervízekben.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Toledo 1.6 Magnus Plus Következő autója? Niro PHEV vagy Prius, vagy Ampera
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Cerato 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)