7 év garancia: a gané szakszervízre és a minősíthetetlen ügyfélkezelésre
Szöveges ítélet
-az 1,4 literes szívó motor teszi a dolgát. Pont azt nyújtja, amit az ember vár tőle. Nem túl erős, megfelelő fordulatszám tartományban pörgetve jól használható, az átlag fogyasztása az 6,1 L körül van. Persze 4 személlyel, csomagokkal, klímázva senki ne várjon csodát
-a futómű kissé talán feszesebb a kelleténél, ugyanakkor jól kisimítja az úthibákat, komfortos és sportos egyszerre
-a beltér bár első ránézésre minőséginek tűnik, valójában eléggé egyszerű, de még korrekt kategória
-a kormánymű precíz, jó érzés "vezetni" a kormány jól reagál, érezni vele az utat, a kanyarokat
-a kanyarban hamarabb el kezd dőlni, mint ahogy az ember várná (az előző G Astrám gocart volt hozzá képest). Ettől függetlenül remek az úttartása.
-a vészfék asszisztens jól teszi a dolgát. Eddig egyszer aktiválódott, amikor autópályán besatuztak előttem
-a sávtartó asszisztens látszólag ok nélkül szögletes kormánymozdulatokra kényszeríti az embert, ahelyett hogy engedné az útviszonyoknak és a sebességnek megfelelő görbe kanyaríveket.
-projektoros tompított fényszóró fényereje csapnivaló, még emelt fényerejű izzóval is. Éjjel, közvilágítás nélküli utakon az embernek meresztgetnie kell a szemét.
-az ülés bár kényelmes, nyáron klíma mellett is rettenetesen beleizzad az ember háta.
-az infotainment 5 féle USB drive-ból 1-et hajlandó felismerni (persze a legolcsóbb-legruppótlanabbat). FLAC-ot és 512 Kbps-nél nagyobb VBR MP3-at nem támomgat. Mappa struktúrát nem kezel, és a lejátszás néha random leáll.
-Kuplung fogáspontját képtelenség eltalálni, ha az ember csúsztatni szeretné, akkor vagy lefullad a motor, vagy pedig füstöl a kuplung - arany középút nincs (nem én vagyok a béna). Külön móka emelkedőn felfelé, főleg kavicsos talajon elindulni vele.
-a kipörgésgátló szerintem csak egy blöff, mert egyszer sem vettem észre, hogy tette volna a dolgát, emelkedőn elindulva ha kicsit is kavicsos volt, mindig kipörgött.
Emelkedőn felfelé, hátramenetben elindulva garantált a lefulladás.
Mindezekkel az apróbb nüanszokkal együtt is szerethető autó, ár-érték aránya kitűnő, és 7 év garancia jár hozzá. Egyedüli hátránya, hogy a márkakereskedés és a márkaszerviz eddigi teljesítménye hagy némi kívánnivalót maga után. Főleg hozzáállásbeli, és minőségbeli gondok vannak (gyakori igérgetés, elhúzódó határidők, félrevezető és félinformációk, hülyének nézés stb.)
Ha valaki Kia CEED vásárláson gondolkodik, akkor inkább az javasolnám, hogy annak ellenére hogy az autó jó, vegyen mást, mert a szakszerviz (Pappas) és a KIA Magyarország problémamegoldási hozzáállása, illetve ügyfélkezelése minősíthetetlen, gyakorlatilag faszra veszik az ügyfelet, minőségbiztosítás és ügyfélkezelés nem létezik náluk, ha meg reklamál az ügyfél, akkor a konstruktív javaslatuk az, hogy hozzak igazságügyi szakértőt, meg pereljem be őket.
Hibalista
- -kormánymű csapágy álló helyzeti tekerésnél morog (ismert típushiba, a gyárban zsír nélkül szerelték be a csapágyat). Visszahívás nincs, ha az ember szól, akkor ránéznek és cserélik. - -tanksapka ajtajának a zárja elfárad, így becsukott állapotban fél centit eláll a fedél a kasztni síkjától, mintha nem lenne rendesen becsukva (típushiba), azóta is csak röhögök, amikor ugyanezzel a problémával látok Ceed-et - -kuplung kezdetek óta gyenge, fogáspontot nehéz eltalálni, nehéz csúsztatni (típushiba, szovtveres hiba) - -kipörgésgátló nem funkcionál (szoftveres hiba) - -visszagurulásgátló csak emelkedőn orral felfelé indulva működik. Emelkedőn felfelé tolatva induláskor nem aktív, vagyis azonnal lefullad az autó (szoftveres hiba). A kuplung szofveres hiba miatt ilyenkor csak nagy fordulaton csúsztatott kuplunggal-kézifékkel lehet elindulni, aminek eredménye a kuplung égetés. - - Ezek a szerviz számára is ismert hibák, ám magktól nem oldják meg, csak ha erélyesen szól az ember, de akkor is megpróbálják lerázni, hogy az adott szerviznek nincs meg a szoftver frissítéshez szükséges technikája (nincs egy internet kapcsolattal rendelkező laptopjuk és egy USB stick-jük?!).
Ide hordtam szervizbe
Pappas Autó XI. kerületi márkaszerviz: Fényezési sérülést kellett javítani. Kétszer kellet visszaküldenem az autót a fényezőműhelybe, mert minőségileg erősen kifogásolható volt a javított fényezés - konkrétan nem vettem át a javított autót, amig tökéletes nem lett a javítás. Harmadik nekifutásra sikerült korrektül abszolválniuk a feladatot. Egy márkaszervíztől szerintem ez elfogadhatatlan. Komolyan nem tudom, hogy engedhetnek meg maguknak ekkora blamázst.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Pappas Fehérvár: A legolcsóbb, hordós Lukoil 5W30 C2-es motorolajat töltik az autóba az előírt A5 helyett, de azért a motortérbe bele van a ragasztva a "Mobil 1 recommended by KIA" matrica, és a KIA Magyarország szerint rendben van így. Mivel ebben a motor konstrukcióban nincs a főtengelynél olajszóró spricni ami szórná az olajat a dugattyú aljára hűtési céllal, gondolom majd 8-9 évesen megbosszulja magát a nem belevaló olaj. Egy szerelési sérülésből adódó fényezési hibát laza eleganciával ecsettel "lejavítottak" más színnel. A pollenszűrő csere után a kesztyűtartó teleszkópját nem pattintották vissza. Fékfolyadék cserénél nem volt computer vezérelt ABS "fáradtolaj" kiöblítés, csak régi olaj le, új olaj be, az ABS-t meg majd elkorrodálja a pangó, vizes, elsavasodó fékfolyadék. A kerekek megcserélése után a guminyomást nem állították be, illetve a kerék szerelés kétszer szerepelt a számlán. Fényezési sérülést kellett javítani. Első próbálkozás nagyon gané lett (gondolom Pistike az én autómon gyakorolta a fényezést a próbalemez helyett), tele volt törmelékkel és szeméttel a lakk, a karcokat nem javították ki, illetve festék és lakkhiányos volt pár helyen, és lemattult a szárítási idő be nem tartása miatt, plusz extra lakkot kapott az alapfényezés, ami miatt teljesen más lett a fénytörése. Második próbálkozásra majdnem jó lett. Ezt sem akartam átvenni, de elhajtottak: kapugarancia van. Eszkaláltam az ügyet a KIA Magyarországnak, és a KIA Europe-nak, de szerintük jól van ez így. Nincs se kedvem, se idegzetem harcolni velük, elegem van belőle, hogy az ő hibájuk az én problémám, és a legkevésbé sem hiányzik a gyomorideg, hogy legközelebbi almalommal majd hogyan fogják "megerőszakolni", összebarbárkodni, összekókányolni az autót, így inkább 2 év 8 hónaposan eladtam az autót.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra Classic II | Következő autója? | i30 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |