A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2018)

Ceed 1,4 T-gdi Platinum Gt Line SW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ma is ezt venném

Szöveges ítélet

Sokáig nem tartottam jó ötletnek az újautó vásárlást, de a kedves kis dízel Volvónk szervízköltségei hatására elkezdett érlelődni bennem egy gondolat, amit egy zsiráf méretű szarvassal történt 3. típusú találkozás változtatott távlati tervből, azonnali kérdéssé.

Racionális embernek tartom magam, így nagyban közrejátszott ebben a döntésemben az új autók árának drasztikus és folyamatos növekedése, ami az amúgy korábban jelentős értékvesztést gyakorlatilag megszüntette. (Persze ez a hatás addig tart, amíg nem akarod lecserélni.)

Mindenképpen kombit szerettünk volna, amit kisfiam érkezése, valamint a családi vállalkozás is indokolttá tett. Fontos volt, hogy benzines legyen, mivel egyszer majd el is kell adni az autót és látva a dízelek elleni boszorkányüldözést, ebben nem éreztem, hogy lenne választásom. A legfontosabb azonban a garanciális időszak hossza volt és itt mindjárt a legelső helyre lépett előre a Kia Ceed Sw.

Bár ebben a kategóriában elég nagy volt a választék, de hamar estek ki a pikszisből a versenytársak. Megszámlálhatatlan teszt és videó elfogyasztása, valamint több mint 100 online konfiguráció és könnyező szemmel árlistákon fekete pötty keresgélés után megszületett a döntés.

Az Opel Astránál saját tapasztalatok alapján egyszerűen nem bíztam a minőségében, mindig azt éreztem a tesztekből is, amiket olvastam, hogy Opelék mindig lépéshátrányban vanank a többiekhez képest.

A Ford Focus drágább volt, mint a Ceed és nekem, amióta az eszemet tudom, nem tetszenek a ford belsők, de a végső döfést a 3 hengeres motorok adták a lehetőségnek, pedig a futómű és vezetési élmény szintjén sokkal jobbnak tartottam a Kiánál.

Hyundai i40 gyakorlatilag egy Kia Ceed más köntösben, de a túlságosan keleties dizájn és a két évvel rövidebb garanciaidő miatt, itt nem is éreztem nagy kísértést.

A Skoda Octavia maradt a legtovább versenyben, de a garnciaidő rövidsége, a VW konszern hosszútávú megbízhatósághoz való hozzáállása és a modelfrissítés utáni rusnya kettős első lámpa kombináció megpecsételte a sorsát, kicsit sajnáltam, mert titkon tudtam, hogy ő a favoritom.

Ez után jutottam el a Kia Ceed Kombihoz. Természetesen, majdnem 1 millióval érkeztünk az összeg fölé, amit elképzeltünk, de ha már lúd legyen kövér alapon nem szerettem volna később bármit is megbánni, vagy hiányolni az autóból.

Rengeteg emailt írtam mindenhova az országban, de ugyanazt a választ kaptam az értékesítőktől, hogy csak készletes autókból lehet érdemben alkudni, így a legérdemesebb a legközelebbi kereskedést választani autó rendelés esetén.

Megrendeltük az autót és végül kb. 4% árengedményt kaptunk a listaárból, amivel nem voltam valami elégedett, bár őszintébb az árképzés, mint a Skodánál, ahol jól túlárazzák a listaárakat, amikor meg belépsz a szalonba már kaptál is 800'000,- Ft kedvezményt.

Kia Ceed Sw Platinum Gt Line 1,4 T-gdi 140le 6 sebességű manuális váltóval Blue Flame színben.

Sajnos tudtuk, hogy hosszú lesz a várakozás, de 8 hónap lett belőle, így amikor megjött az autó, kis túlzással már a színére sem emlékeztem és természetesen sikerült is benéznem valamit a rendelésnél, így nincs benne parkoló radar elől, ami egy 750'000,-Ft-os luxus csomag részét képezte volna, bár azt amúgy sem vettem volna meg. Ennek ellenére csalódott voltam, hogy a legmagasabb felszereltségi szint (Platinum Gt line) ellenére nincs ez a funkció benne, ami egy közepesen felszerelt VW Polo-ban is benne van. Ez úton üzenem a Kia marketinges csapatának, hogy ez azért elég nagy "dikk múv" volt tőlük. Ne kelljen már az embernek 8 millió fölött költenie, hogy egy ilyen alapvető extra benne legyen az autójában.

Megvolt az átadás és elkezdtük használni az autót.

Hatalmas volt a különbség a régi dízel autóhoz képest. Nincsenek rezgések, amik bejönnek az utastérbe (amik addig fel se tűntek), sokkal halkabb az autó és az ülések... mint az álom. Természetesen ezek Gt-line ülések, így az alap ülésekről nem tudok nyilatkozni, de ezek mindent felülmúlnak, amihez valaha szerencsém volt (100-szor jobb, mint az új R-line passat, amiben letekertem 400 km-t), egyszerűen mindegy mennyit ül benne az ember, mindig úgy száll ki, mintha akkor ült volna bele. Az egész autó nagyon kényelmes, imádom a kormányfűtést és azt is, hogy Waze-val lehet közlekedni a központi kijelzőn, a rendszer amúgy megfelelően gyors, nem egy mobiltelefon, de nem is idegesítően lassú, bár igaz, hogy indításnál kell neki egy fél perc amire összekapja magát. Az egyetlen bosszantó dolog az autóban, hogy a sávtartót minden alkalommal ki kell kapcsolni indítás után (autópályán szépen elpingpongozik a sávban, de városban csak birkózik vele feleslegesen az ember), az auto hold-ot pedig be, mert az alapból érthetetlen okokból ki van kapcsolva, így minden indítás után két gombot nyom be az ember extra, ami megszokható, de idegesítő.

A motort először gyengének éreztem a maga 140 lóereje ellenére a dízel motor nyomatékossága hiányzott, de aztán megszoktam, hogy érzetre gyengébb, valójában pedig hozza azt minden mutatóban, amit ígért. Gondolkoztam chip tunningon is, de túl nagy a rizikó faktor a hosszú garanciaidő lehetséges elvesztése miatt, így elengedtem a gondolatot.

A fogyasztása benzinkúton mérve (az első kilóméterektől kezdve 100-ast kap), országúton tele csomaggal 3 emberrel nagyon finoman vezetve 90 kmh-val 4,8 liter/100 km (ez a rekord), pályán 150kmh-val 7,5 liter/100km, az átlagfogyasztás (főleg városban) nyáron 6,5 liter, télen 7,5 liter. Annyit tudni kell, hogy a kopjúter fél littyót lekerekít a fogyasztásból nagyvonalúan, de ezzel nincs mit tenni. Alapvetően elégedett vagyok, nem dízel fogyasztás, de teljesen elfogadható.

A futóműve megfelel a célra, bár az, hogy hátul az igényes multilink mellett döntöttek kóreai barátaink egyáltalán nem érződik, az autó minden körélmény között semlegesen viselkedik, nem érződik egyáltalán sportosnak, de nem is hajó, van benne némi feszesség. Élmény autózásra azonban teljesen alkalmatlan, mivel a kormányzás sem ad sok visszajelzést. Azóta került a családba egy hatchback is, na az már teljesen más tészta, sokkal jobb vezetni, mintha két teljeses más autó lenne, szóval lehet a vezetési élmény a kombiságban veszik el.

A csomagtartó is megfelőnek bizonyul minden feladatra, bár az alsó tárolórekeszek maximum nyaraláskor vannak használva, mivel mindig van fölöttük valami, így ezek nekem haszontalannak tűnnek, én személyesen inkább emelnék ét egy szatyrot a hátsó lökhárítón át 15 cm-rel lejjebb, hogy ne csak szökő évente kapjam meg az ígért 625 litert, hanem mindig, de az autóipar most ezt szereti, nincs mit tenni.

A külsőről meg annyit, hogy két év után is visszanézek rá kiszállás után egy apró mosoly erejéig, nagyon tetszik továbbra is és ez egyáltalán nem egy elhanyagolható dolog, mert nagyban hozzátesz ahhoz, hogy ennyire szeretem az autót. A Blue Flame szín telitalálat, nagyon jól áll az autónak, feltűnő, ami növeli a passzív biztonságot és felüdülés egy parkolóban messzire meglátni a szürke 50 árnyalata autók között, vegyetek színes autót emberek!

A belső nagyon jó minőségű, nem zörög benne semmi, mindenhol, ahol kell puha kellemes anyagok vannak, kiváló az ergonómia, egyszerűen tökéletes.

A szervízköltségek sem magasak, egy maszek szerelő díjainak maximum a kétszerese, amivel ki lehet egyezni, nem megy a lehúzás ezerrel és lehet egy picit mindig alkudni is.

Egy szó mint száz, az egész család imádja az autót és nagyon büszkék is vagyunk rá, legszívesebben soha nem cserélném le, maximum valami lényegesen erősebb autó tudna rávenni, hogy lecseréljem, de az meg mindjárt kétszer-háromszor annyiba kerül, mint amennyiért őt vettük.

Úgy gondolom, legalább 5 évig megtartjuk.

Hibalista

- Kuplung pedál nyekereg (szériahiba és sajnos visszatérő probléma) zsírzással orvosolták (garanciális javítás) - Kormánymű csapágy hangos (szériahiba) cserélték (garanciális javítás)

Ide hordtam szervizbe

Autentik Győr

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? S40 1.6D Következő autója? Valami EV
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2018 (2018)

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)