Az új Ceedről őszintén
Szöveges ítélet
Használtan vettem kb. 20.000 km-rel és 10.000 km-t tettem bele. Egy 2014-es dízel Mazda3-ból ültem át. Remek kocsi volt de előjöttek a dízeles nyűgök és eladtam végül. A Mazda 2.2D motorja nem szereti a hazai üzemanyagot, egyébként egy remek autó. Szóval az eladás után szerettem volna hosszútávra egy strapabíró kompaktot, amibe csak be kell ülni és kivisz a világból is. Sok tesztet megnéztem végül a KIA CEED-re esett a választásom. Ugye az ár-érték arány na meg a 7év garancia... Mind az összehasonlító tesztek, mind a videós tesztek ódákat zengtek az autóról így okos döntésnek véltem megvenni. 1.4 szívómotor 100 LE, Silver felszereltség egyéb extrákkal, melyet alig használtan sikerült megvenni, az egyik márkaképviselet autója volt. Azóta eladtam úgyhogy most megosztom a tapasztalataimat.
Milyen is az autó? Előnyei: a fogyasztása nagyon jó a nagyátlagom 6 liter alatt volt. Árához képest sok extrával rendelkezett, mint ráfutás figyelmeztető rendszer, sávtartó asszisztens, tolatóradar és kamera, fényre sötétedő belső tükör, fűthető és multifunkciós kormány, füthető ülések, okostelefon átjátszás, tempomat, erős digit klíma. A váltója finom és pontosan kezelhető. A motorja rendkívül csendes alig hallani ahogy jár. Ráadásul a KIA-khoz 7 év gari és 12 év átrozsdásosás elleni garancia van.
Hátrány: És amiért mégis úgy döntöttem, hogy eladom az autót:
Hiába a sok extra, a szép forma. Az autóval egyszerűen nem jó utazni, kimondottan kényelmetlen. Minden úthibát megérez, nagyon feszes a futóműve. Semmi értelme hiszen az 1.4T is csak 140 LE. Szépen tartja magát a kanyarokban, de ez nem ér ennyit. Néha komolyan úgy éreztem magam mint ha egy szekéren ülnék. Az ülések kemények. Másfél órás vezetés után már alig vártam, hogy kiszálljak az autóból, rég éreztem ilyet. Rossz üléspozícíó: bárhogy próbáltam beállítani nem sikerült megtalálni a megfelelő és kényelmes pózt, a könyöktámaszok egyszerűen nincsenek jó helyen. Ha a kormányt lejjebb állítottam, akkor pedig a műszerfalat nem láttam rendesen. Nyáron az autó kimondottan büdös, olyan ragasztószagú. Ez nem az a kellemes új autó szag, és nem is hiszem hogy túl jó dolog ezt beszívni. A menetzaj behallatszódik. Ami szintén az autó vezethetőségi élményét rontotta az a kemény kormányszervó. Elvileg az enyém is kezdett csapágyassá válni, amelyet amúgy garanciában cserélnek, nem tudom hogy ez volt-e az oka vagy nem, de mindenesetre ez is kényelmetlenné tette a CEED-et. Egy Mazda 3 Skyactivból átülve összességében a komfortérzet jelentősen rosszabb volt. A CEED motorja egy sima szívó 1.4-es volt, csodát ne várjunk tőle, mint ahogy más EU6-os szívómotortól sem. Ezek a motorok mind vissza vannak fojtva, városban nem érezni az erejét a motornak, még akkor sem ha pörgeted. Városi körülmények között kifejezetten lomha és a belső sáv lámpánál nem ajánlott, mert úgyis csak lenyomnak.
Ha mégis CEED akkor csakis az 1.4T. Összességében egy régebbi használtból fogsz átülni akkor biztosan élvezni fogod, de nekem nem sikerült. Ár-érték arányban azért ez egy jó választás, cserébe az autózás élvezete nincs meg. Lehet megéri mérlegelni azt is, hogy az ember hozzátesz még jópár százat és vesz egy jobb menettulajdonságokkal bíró kocsit, még ha az egy kevésbé is felszerelt modell.
Hibalista
- Kormányműcsapágy. Mindenkinek tönkremegy, az alkatrészért sorba kell állni.
Ide hordtam szervizbe
Csakis KIA márkaszerviz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 3 2.2D Skyactiv | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
