A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2018)

Ceed 1.6 CRDi DTC Eco Dynamics 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A racionális társ, hiányzó sorhattal

Szöveges ítélet

Ez életem második autója. Az elsőt 2021 tavaszán vettem, klasszikus telepi álom autó, amit ki kellett élni: BMW E46 330xd Touring. Kegyetlenül jó volt, de közben az állapota már egy igazi fostalicska is.
Mivel többszáz euró elment csak arra, hogy szerelőkhöz hordjam a kocsit, akik aztán mégsem tudták hogy mi a baja, pláne nem is akartak vele foglalkozni, túladtam rajta és eldöntöttem hogy ide (Ausztria nyugati fele) egy racionális autó kell, amivel nem kell ezt a tortúrát újra játszani egy ideig jó esetben.
Így jutottam el a Kia Ceedhez 2021 végére. Pontosabban: Kia Ceed SW 1.6 CRDi, már nem csak AdBlue, de mild hibrid is, mellé duplakuplungos automata váltó (DCT), Gold felszereltség. Ja és Blue flame színben. :-)
Miért ez az autó?
Először is rohadt jól néz ki, ami bármennyire is mellékes, valójában a legfontosabb minimum követelmény. Imádom a kombit, kell is a sí cuccoknak, mert nem akartam tető boxszal rohangálni télen munkába, miközben hétvégén kellhet a hely.
Itt sajnos hibapont a többi márkához képest hogy sí alagút nem igazán van, max. 40-20-40 osztású ülés, de az is csak a csúcs felszereltséggel.
Azért dízelt vettem, pedig 2021 végén lehet nagy hiba volt, mert 26 kilométerre járok dolgozni, zömében autópályán, vidéken. Ha pedig nem oda, akkor biztosan meszebbre, mindezt az alpokban, tehát van hegymenet ahová kell a nyomaték.
Az autóról:
2021 végén vettem, 6 hónapja. Jahreswagent akartam, de Szlovákiában (ahol gyártják is) találtam raktáron jót, annyiért mint Ausztriában használtat, úgyhogy vadiúj lett. Maradhat.
Eddig az első olajcserén vagyok túl, amit a kézikönyvvel ellentétben (30k vagy 2 év) szeretnék 15ezer kilométerenként megtenni.
A szervizes furán nézett rám, azt mondta nem szokták de persze nem állt ellen.
Pedig a kézikönyv is említ pár felhasználási módot, amik mellett érdemes felezni a csere periódusokat. Az alpokban hajtás pont rá illik az ott leírtakra, na mindegy.
Semmilyen meghibásodás nem volt eddig szerencsére.

Ami viszont fontos lehet, pár pont, tapasztalat:
Fogyasztás:
A Spritmonitoron jegyzem a fogyasztását, ez 5.5 liter volt télen, most hogy nyári gumi került rá, kezd ereszkedni.
Legjobb fogyasztásom 4.5 liter volt eddig. (Tankolt, nem kiírt).
Ha valaki 90-nel, tempomattal megy folyamatosan sík terepen, annak biztos be tud csúszni 4 alá is akár, de nem realisztikus.
Sávtartó és tempomat:
A sávtartó nagyon jó, de csak autópályán, amúgy jobb azonnal kikapcsolni. Ott viszont szuper, lehet nyugodtan egyedül utazva egy palackot kinyitni 2 kézzel, és csak akkor csipog ha már többször kellett korrigálnia.
A tempomat a kormányról kezelhető, ez már a BMW esetében is nagyon jó volt, azóta kb minimum feltétel. Direkt nem akartam adaptiv tempomatot, sokkal jobban szeretem azt hogy a kormányról könnyedén lehet kezelni.
Az automata váltó:
Szerintem jó, nem olyan lassú de nem vagyok szaki. Teszi a dolgát. Sport módban kifejezetten reaktív a pedál, tök jól lehet vele előzni vagy helyezkedni (besorolás autópályán, stb.).
Néha tempomat mellett ha emelkedőhöz ér, meghülyül, lázasan kapcsolgat, de aztán megnyugszik amint rá talál az emelkedő meredekségére.
Ha valami meredek felhajtó jön, be lehet húzni manuális módba, amivel fixen tartja az adott fokozatot, ami sokszor segít.
Komfort:
Szélzaj szerintem minimális, és emellett a dízeles kerregés gyakorlatilag alig jön elő. Sport módban, hidegen, nagy fordulaton igen, de 1500-2000 között, ahol eleve mindig tartja, nincs dízel hangja, ami iszonyú jó.
Az ülések kemények, és jó az oldal tartásuk. Ugyan sajnos nem állítható a derék támasz, de az is eleve kemény. Kormány oszlop is le fel, előre hátra állítható. Nekem rettenetesen kényelmes az autó, többször mentem vele egy huzamban 900 kilométert és meg se kottyant, ami eddig rekord.
Ami idegesítő:
A csomagtér ajtó háromból kétszer nem záródik be ha lecsukom, hanem észrevétlenül nyitva marad és aztán bent jelez hogy nyitva. Konkrétan emiatt úgy kell lecsukni mint egy ólajtót.
Az Android Auto csak kábelről megy és eléggé érzékeny a kábelre, sokszor el tud menni a kapcsolat. Sőt egyes telefonok esetében a navigáció és a zene nem megy egyszerre, vagy csak akkor ha előtte külön elindítom a zenét...

Összegezve:
Új autó esetén nyilván üres duma, de tényleg jó érzés a BMW után hogy ez zokszó nélkül teszi a dolgát. Persze a sorhat megunhatatlan és hiányzik, de ez volt a helyes döntés, nem bántam meg természetesen.
Eddig hibamentes az autó, ha lesz újabb szervíz, igyekszem updatelni.

Hibalista

- Egyenlőre még semmi

Ide hordtam szervizbe

Auto Maier Bürs - Vorarlberg

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2021
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15800
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? E46 330xd Következő autója? Giulia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2018 (2018)

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)