A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2018)

Ceed 1,4 MPI 100LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kívánatos háziasszony.

Szöveges ítélet

A kívánatos háziasszony.
1,4 MPI Gold hatchback /MY19

Első tulajosként 26 év elégedett használat után kellett átülnöm egy 60 LE benzines csutka alap III-as Golfból új autóba. (lehetnék Kovács úr, de nem én vagyok) Szívóbenzinest kerestem az egyre fogyó kínálatból. A városi divat „terepjárók” nem hoznak lázba, így maradtam a kompakt kategóriánál. Megbízható, komfortos, biztonságos autót kerestem, ami a családi költségvetést sem hozza kínos helyzetbe, ebben a fontossági sorrendben. Valamint fontos volt a hosszú garancia is. Rövid, ámde annál intenzívebb keresést követően esett a választás egy Gold felszereltségű, 1,4/100LE négyhengeres szívó benzines 5 ajtós Ceed-re!
Logikus elrendezésű a vezető rész, jól variálják az anyagokat, nekem bejön a sokak által gyűlölt, törődést igénylő zongoralakk, tetszetős a beltere, kellemes benne utazni. Az érintőképernyő pont elegendő méretű, nem takar ki a kilátásból és a tolatókamera kép is jól használható. A telefon tükrözés is rendeben van, bár néha elveszek az egyébként egyszerű menük közt. Kissebséghez tartozva kimondottan szeretem, hogy kifogyhatatlan variációkban csipog, pittyeg, sikoltozik, jelez, dolgozik és beavatkozik, ha kell. Van véleménye, mint egy asszonynak, jelen esetben egy csínos „háziasszonynak”. A 100LE-s motor nyilván nem egy repülő, de pörgetve, -megfelelő mormogás mellett- halálfélelem nélkül, lendületes előzéseket is vidáman megcsinál. 2x10 km-es munkába járós „motorgyilkos” hétköznapi használat és hétvégi hosszabb-rövidebb utak mellett 6,3-as átlagfogyasztást tud. Meglepően jól viseli a nyaralás teljes úticsomag, három kutya, két bringa a vonóhorgon megpróbáltatását, bár ilyenkor a gyorsulás villanyautós léptékkel definiálhatatlan. A hatsebességes kéziváltó határozott, a futómű pedig megfelelő kompromisszum, se nem túl kemény, se nem túl billegős, jól fekszik. Rallymentes hétköznapi közlekedéshez ideális.
De, hogy ne csak jókat mondjak róla, mert hál istennek nem tökéletes, pár apróság, amit talán még szerethetőbbé teszi a szerkezetet.
Az első tapasztalat a hazaút során az volt, hogy egy órát követően elkezdett fájni a derekam, amit párom is megerősített. Izegtem mozogtam, de nem javult, pedig tág határok között lehet állítgatni a vezetési pozíciót. Aztán a sok próbálkozás, variálás és tompor formához idomulás úgy fél év múlva meghozta az eredményt.
A másik a futómű menet zaj. Nagyon hangosnak tűnt, amit először a téliguminak tudtam be. Nyárira való cserét követően javult a helyzet, de nem annyira, mint amit elvárnék egy 2019-es új autótól. Azóta megszoktam.
A harmadik, hogy egy évet követően az ősz beálltával -ugyan ritkán-, de fura mód párásodni kezdtek az első reflektorai. Az importőrtől megtudakoltam, hogy bizony-bizony a párásodás előfordulhat. A bal oldali viszont olyannyira túlteljesítette, hogy már-már indokolttá vált volna egy leeresztő csap tuning, de aztán a garis csere megoldotta. Azóta is előjön alkalmanként, egy leheletnyi, de szerencsére gyorsan el is tűnik.
Volt még két garanciális apróság. A kormányoszlop csapágya kezdett el halkan nyiszogni, állítólag zsírhiány miatt, valamint a váltónál jött elő csekély olajpára egy filléres szimerig miatt. Mindegyik, szériarutin a szerviznek, garanciában letudva.
A legújabb pedig, hogy a vezetőoldali automata ablakemelő felfele makacs kiszámíthatatlan módon, néha nem automata, hanem folyamatosan húzni kell a kapcsolót. Lehet az ujjamban van a hiba, bár eddig nem volt panasz rá!
A soproni KIA márkaszervízbe hordtam, idáig, amin nem is akarok változtatni. Segítőkészek, szakszerűek, a vevőszolgálatosok kiváló munkát végeznek, mindenkinek csak ajánlhatom őket.
3 év használat után 34e kilométerrel mögöttem elégedetten írhatom, hogy jó választás volt. Még ma is önfeledt jóérzéssel nézek vissza utána a parkolóban….

Hibalista

- bal első reflektor, beázott
- kormány csapágy,
- váltó szimering

Ide hordtam szervizbe

KIA Márkaszerviz Sopron

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf III Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2018 (2018)

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)