Nem rossz, de a híre jobb mint a valóság
Szöveges ítélet
Megbízható autó, az egyszerűsége miatt olcsó a fenntartása is. Hely van benne, csomagtartó is bőséges. Futóműve igényli a törődést, zörgések szinten állandóak. Futóműves már előre köszön.
Az egyszerűség folytatódik a beltrében is, nem bántóan gagyi de azért volt hova fejlődni innen még a Kiának.
A 122LEs motor egész jól viszi, váltója nem valami pontos, de azért napi használatban nem zavaró.
Összességében egész jó autó, de van pár hibája, ami miatt minden 100km feletti úton megfogadom, hogy most már tényleg eladom.
A legfontosabb, hogy az első ülés keskeny, emiatt kényelmetlen. Nem nagyon, fel sem tűnik a próbaúton, de 20-30 perc után már fészkelődni kell, mert az ülőlap keskeny és az ülés mechanika elkezdi bántani az alsóbb részeket. Nem nagyon, csak annyira, hogy a maradék 200km-en végig mozgolódjon az ember. Ok, nem vagyok kicsi de 190cm/88kg inkább csak magas.
Az 1.6-os motor egész jól viszi, de ennek megvan az ára. 130-nál 4000 felett forog, ami miatt autópályán kifejezetten zajos autó. Beraktam a dízel zajvédő betétjét a motorháztetőbe, nem sokat segít, szerencsére bontottan ez is olcsó volt. Szintén a magas fordulatnak köszönhető, hogy tartós autópályázással nem lehet 7,5 alá menni fogyasztásban. Lehetne hoszabb a végáttétel, érzésre a motor elbírná.
A hátsó ülést megpróbálták 3 teljes méretre kialakítani. Ez ázsiai embereket nézve talán sikerült is, európai szinten nem. Ez onnan jelent valós problémát, ha III. kategóriás gyerekülést kellene betenni. Van olyan ami egész egyszerűen nem fér be, mert az öv csat az ülés alá kerül. Ami befér, ott is van kihívás, nehéz becsatolni, 7 éves gyerek ebben az autóban nem tudja magának becsatolni az övet, másik járgányunkban ez gond nélkül sikerül neki. Kisebb ülésekkel nincsen volt ilyen gond.
Szóval nem rossz autó, de közel sem annyira jó, mint a hírneve alapján az ember várná. És éppen ez a baj. Egyszerű igáslóhoz képes drága. Persze, ha a felsorolt hibákkal együtt tud élni a tulajdonos (vékonyabb nálam, gyerek nincs / még csak érkezik / már nem használ gyerekülést, autópályát pedig elkerüli), akkor jó választás is lehet.
Hibalista
- Féklámpakapcsoló, fórumok szerint gyakori hiba, maganak cseréltem párezer Ftból. Ha ASR hibát dobál a műszerfal, akkor könnyen lehet, hogy ez a hiba. Ebben az esetben fékezéskor a féklámpa nem világít!! - Első toronycsapágy, valamiért beleveri a sarat az első kerék, szerencsére szintén olcsón cseréhető. - Féktárcsa, és betétek elől, hátul, ez persze nem hiba.
Ide hordtam szervizbe
Mivel 14 éves autóról beszélünk, nem áldozok a márkaszervíz oltárán, cserébe élvezem az egyszerűségét. Így bármely környékbeli szerelő vállalja, és meg is tudja csinálni, amit kell.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hibákat sokszor némi olvasssal könnyen és olcsón meg lehet szüntetni otthon is (lásd ASR hiba!), általános karbantartás (olaj ill. szűrők cseréje) szintén könnyen megoldható, így sokszor magam tartom karban.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Zafira | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
