Koreait a Magyarnak :)
Szöveges ítélet
Az autót még cégautóként "kaptam" a munkahelyemen, használtan, 15 ezerrel az órájában. (egy másikat is vettünk, szóval dupla tapasztalat :). ) Csak én jártam vele, azóta meg is vettem a cégtől.
Az autó jól nézz ki kívülről, jók az arányai, jók a formai elemek, tetszik ma is.
Belülről nem sok inger ér, csak pár kérdést tettem volna fel a műszerfal tervezőknek. Nem tetszik a rádió és az órák között húzódó üresség, és a másik oldalon a tükör állító elhelyezése.
Tetszik, hogy a rendes helyen van a hangerőgomb a kormányon (bal oldal), és bár sok gomb van, nem zsúfolt.
Műszerfalnál maradva: a középső légbeömlők tervezőjét is megkérdeztem volna, hogy mi volt a cél: a két rostélyt balra húzva/tolva lehet elzárni, magyarul ha magamra irányítom a vezető üléshez, akkor csak egyre kevesebb levegő jut oda. Jobbra nem lehet a megszokott módon eltolni, mert 3/4 útnál nincs tovább, az utas sem állíthatja akarattal az arcába ( lehet direkt ilyen)
A két szélső jó, de itt a fel/le mozgás korlátozott.
A műszeregységben külön lapon van a hőfokmérő (legalább van)
A rádió jó, számomra jól szól, van bluetooth, usb, aux bemenet, jól kezeli ezeket, kihangosítva jó a másik fél felé a hangom, és én is rendesen hallom a másik felet.
Az ülést kényelmesen be lehet állítani, elöl jól elférek a 176 centimmel.
Mögöttem ilyenkor kicsit szűkös, de simán vállalható a hely.
A megszokást igénylő dolog a kormány:
Akármilyen sima, egyenes az út, akármilyen márka, téli-nyári, más profilos a gumi, a kormányon mindig igazítani kell 2-300 métert megtéve (90-100 km-nél bőven érezhető). Másik autón lévő kolléga szintén ezt érezte, kérdeztem a szervizt, ők is tapasztalták, de ez nem hiba ez ilyen. Úgy kell elképzelni, mintha nem lenne középállása, és fél-1 cm-eket kell igazítani mindig hogy egyenesben maradj. Egy idő után megszokja az ember.
Kuplung: egyszer csak nyöszörgő hangja lett 40 ezernél emelkedőn, aztán egyenes úton is. Megnézték, gariba cserélték a szerkezetet, nekem csak a tárcsát kellett megvennem 30-ért. A másik ami sokat járt a városban annak is szétment a szerkezete, de a tárcsája annak sem volt cserés állapotban. Szerintem a szerkezet nem strapabíró, remélem nem lesz további gondja.
Váltó: Kell egy bizonyos fordulatszám, hogy szépen becuppanjon, alatta-felett kicsit karcosan, teherautósan lehet kapcsolni (lassabban húzva a kart szépen bemegy a helyére) A másik autóban is ilyen pedig abban 120 ezer van már. Ez nem hiba, és nem is én rángatom túl gyorsan. Több autóhoz is viszonyítottam már, ez ilyen, aki nem figyeli észre sem veszi. Egyébként 2000-2300 fordulatnál veszi a legszebben (minden fokozatról beszélek). Motorja erős, szakszóval lineárisan adja le az erejét. Fogyasztása láb és helyfüggő. Nekem napi 60 km-es szakaszon 60/40 Város/országút arányban 5,7 körül eszik átlagban (város Bp. Budai részek), de dugóban, klímával felment már 7-re is :). Országúti vezetésnél 5 alá is le tud menni (persze nem 20 km-es távolságnál)
A hidegekben egyszerűen nagyon nehezen, 1-2 perces megszakított indításokkra kattogva rázkódva indult el (-12), 0 fok körül semmi gond nem volt. Szervizben a 60 ezres esedékes volt, így megnézettem: 3 izzítógyertya nem működött, garit nem adnak rá, 50 ezerért kicserélték.
Még ékszíjat cseréltettem mert sziszegő hangot adott ki
A szervizmunkákban ezeken kívül olaj, szűrő, levegőszűrő, pollen, üzemanyagszűrő csere volt + munkadíj, együtt 150 ezer lett. Nem olyan olcsó.
A vezető ülésben a háttámla egyszer úgy elkezdett fűteni, hogy kabátban égette a hátam. Kipróbáltam pólóban, sült a bacon :)) A szervizben addig próbálgatták, hogy kiégette a huzatot. Gariba cserélték azt is. A szerviz tud róla, állítólag több eset is volt, de nem annyi hogy visszahívást csináljon a gyár, ráadásul nincs összefüggés a hibák között.
Én bátran ajánlom, (még csak 45 ezret mentem vele) mert jó autó, kényelmes, jó a motorja, nincs agyon elektronikázva, megbízható, és úgy tűnik tartós darab lesz.
Gari 150 ezer vagy 7 év, a használtakat jellemzően 150+ al adják el, érdemes átvizsgáltatni őket, főleg a kuplungját, szerkezetét. Ha nagyon alacsonyan és kis pedálúton fog a kuplung akkor lehet a szerkezet is ludas. És a nyelestengely csapágya is megszólalhat. Gari egyébként is csak a fő darabokra vonatkozik, szóval ez a büdzsét terheli. A márkaszerviz szerint vannak már 2 kiló felett futott darabok is amelyek rendellenes hiba nélkül futnak most is.
Hibalista
- - Jobb első stab pálca - - Vezetőülés háttámla fűtés - - Izzítógyertyák - - Hosszbordás szíj - - Kuplunszerkezet
Ide hordtam szervizbe
Jász-Plasztik autó Fót
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C4 Grand Picasso | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
