Jobb mint vártam...
Szöveges ítélet
Az ismerősi körben sok jót mondtak a régebbi Kiákról, ezért meg-megállítottam az épp parkírozó urakat, hogy mondjanak tapasztalatot, nekik mennyire vált be. Általános vélemény volt, hogy mindenki meg volt elégedve, szépen autóztak, miközben többen már százezreket vágtak bele minden gond nélkül. Ugyan ez volt a tapasztalat az újjal is, bár ebből akkoriban még jóval kevesebb szaladgált az utakon. Elmentünk több kereskedésbe, beleültünk, jól megnéztük, körbejártuk, minden elérhető prospektust elhoztunk. Ezután a youtube videókat néztem meg. Letöltöttem egy angol nyelvű kezelési kézikönyvet, elolvastam, és ekkor már tudtam, hogy mit akarok. Kedvező árak a Pappasban és a Jászplasztiknál voltak. Mindkét helyen korrektek voltak. Végül a Pappas-ban vettem meg, benzinest, 1,4-et EX -t, és fegyvermetál színben. Minden szinten mást üzen az autó. (Ha fiatalabb lennék piros-metalt vennék sok krómmal.) Kívülről az egyik legszebb autó a piacon 2012-es konstrukció, elölről igen markáns. Ma is szépen mutat, pedig sok szép autó jelenik meg a piacon. Nagyon egyben van, minőség, ahogy szerelve van.
Ami jó tapasztalat, beleülve elsőre egy kis Audi feeling. Koppintás? Ha igen, akkor nagyon jól csinálták, minőségi anyagok, de a kárpit könnyen koszolódik pl. az ajtókban a szövet. Érdemes az ülésre is venni, vagy varratni valamit. A műanyag műszerfalat meg a körmömmel, vagy telefonnal, bármi, ami kiáll, sarkas, sőt egy darab kendővel is fel lehet sérteni. Érdemes nem törölni. Az Aldi-ban lehet mikro szálas finom kefét kapni 800 Ft-ért, azzal jó letörölni a műszerfalat és minden port összeszed a műszerfalról. Jobb minden kendőnél.
Az ülések jól tartanak, de az autó kicsit kemény rugózású. (De hát ez nem is francia autó.) Kezdetben a jó magyar városi utakon pattogott eleget, mára már megszoktam. Állítólag az SWben ez nem jelentkezik. Hely van elég a lábaknak elől is, hátul is. A kormány, a gombok szépek, jól teszik a dolgukat, a Normál beállítás a legjobb kormánykerék erő beállítás, de nagy szélben Sportosra tettem, amikor az M1-esen jöttem haza a viharban Pozsonyból. A szélben, esőben, a sok kamiont előzve ez nagyon jól stabilizálta az autót.
A műszerfalon az LCD kijelző nagyon jó, tetszik, hogy sok mindent meg lehet nézni, használom is. Általában a pillanatnyi fogyasztás az aktuális, szeretem ott pörgetni, ahol lehet, de az autópályán szigorúan tempomat. Fogyasztás nyáron klímával 6,2 a vegyes (általában város van benne, néha vidék) télen még jobb 5,5! igaz ez egy jobb Michelin gumival.
Az ülésfűtés, kormányfűtés nagyon jó volt télen. Az autó hamar melegszik, stabil, mondjuk a téli gumi nagyot dobott rajta. A nyári gumi, amivel vettem, hiába eco, többet eszik, és veszettül hangos.
Szeretem, hogy jól kormányozható, hogy gazdaságosan lehet autózni vele, a kis dolgokat is, pl. piros fényű megvilágított gyújtáskapcsolót, és azt, hogy alapjáraton nincs hangja a motornak, csendes az utastér. Az ESC, VSM-et, hogy megtartottak az apró kavicsos uton, amit előttem elszórtak a teherautók az építkezésen.
Szeretem, hogy nem párásodik. A kétzónás klíma, a szellőztetés nagyon jó, meg vagyok vele elégedve.
A tolató radar nekem jól bevált, már visszajött az ára.
Nem tetszik az „A oszlop” kitakarása, a pattogás az úton, az audió rendszer basszusa, pufog, és nincs nagy térélmény. A rádió nem egy nagy szám, de nem is nagyon használom. A bluetooth a telefonhoz azonnal párosít, jó a ki hangosítása hifin keresztül, a GPS-t is ráteszem - ez viszont jó. A nagy szélvédő miatt, akárhová teszem a GPS-t, van jel. Ez nagyon jó, amikor nincs időm felrakni a szélvédőre
10000 után, minden jól működött, a cd lejátszó halt meg egyedül (az most cserére vár.) Nem igazán kell, mert USB-n pendrájvot használok, és azonnal felismeri, és jóllehet kezelni.
A telefont frissíti, ha párosítva van, és néha ha hosszabb utra megyek használom a voice command-ot, persze ez még nem beszél magyarul.
A csomagtér elég, bár szokni kellett, hogy másképp kell logisztikázni. Az ajtó magasra nyílik pakoláskor, és nem veri be a fejét a magasra nőtt ember. Érdemes venni bele egy csomagtér tálcát, de azt inkább a Vaterán, vagy ahol kínálják a méretpontosat hozzá, én mindent így vettem, gumiszőnyeget is eredetit, hatod annyiért, mint a szalonban.
UPDATE, 2015. július 29. 22500 KM, meg volt a 2 éves szerviz, ugyanott. Érdemes átfutni a Szervizeket egy telefonnal, érdeklődni, mert meg lehet spórolni 10-15 ezret okosan egy kis alkuval.
Belefér a szokásos szervizbe egy takarítás is, na meg egy motortér takarítás; nekem kellett Debrecenből jövet még a múltkor elkaptam a porvihart. Korrekt takarítást kaptam. Jó hír az olajár lejjebb ment, a minősége nem. Az autó továbbra is korrekten futja a kilométereket, legutóbbi mérésem 3 személy, telepakkal, 500 km-ren, végig 130-cal: 6,4 klímával.
A klímával semmi gond, az állítható szellőző rácsok idegesítően kevéssé állíthatóak, ez most tűnt fel.
Az oldal kárpit rendesen koszolódik. Előbb utóbb kell rá valamilyen csodaszer. Az autóval meg vagyok elégedve, továbbra is nagyon kényelmes, és semmi zavaró esemény nem történt a 2 év alatt.
Hibalista
- cd lejátszó (jelenleg várom a cseredarabot) - Hamarosan megjött a cseredarab, a Szervíz korrekten vitte az ügymenetet, levittem az autót, és 10 perc alatt beletették, ott ültem közben a szerelő mellett.
Ide hordtam szervizbe
Miksolc, Univer-Car, rendben volt minden, de az olaj rém drága, amit beletettek.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | i35 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
