Jó arc
Szöveges ítélet
Eljött az a nap mikor a párommal elgondolkoztunk az autó cserén. A motivációt a család másik része, adta akik nemrég cseréltek autót. (http://nepitelet.hu/autok/kia/ceed_2012/egy_jo_valasztas/)
Az autónk lassan elérte a 10 éves kort. (http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/golf_2003/a_huseges_szolgalo..._155388/) Ez az a kor egy autónál mikor el kell dönteni vagy megmarad, vagy eladod. Mert ekkor még kap érte valamit a tulajdonos. Később már olyan alacsony lesz az ára, hogy nem éri meg eladni. Abba a szerencsés helyzetbe voltunk, hogy meg tudtuk tenni, hogy új autót veszünk. Persze semmit nem bíztunk a véletlenre és bár erős nyomásgyakorlás volt a család másik részéről a KIA irányába, újra végigjártuk a kereskedéseket. Elsősorban azért mert nekünk kisebb autó is elég lett volna. Hogy lett ebből mégis kombi? Hát így:
Szóval a golf kisebb hibákkal de, elérte a 10 évet. Kényelmes, tágas, csendes és esztétikus autó volt. Megbízhatóan tette a dolgát. Ennél lentebb nem akartam adni. Engem nem zavart a harmatgyenge motor mivel sose száguldoztam vele. Én szerettem a logikus és rendezett belsőt a minőséget sugalló unalmas formákat. Viszont nyitott voltam mindenre. Sajna az új Golf az ára miatt kiesett. Barátom a turbómotorról is lebeszélt minden áron. (autószerelő) Mivel a Volkswagen konszern átállt erre a típusú motorra csak ilyeneket tudtunk volna venni. Ez se tántorított el. Megnéztük a SEAT-ot. Hiába az új karosszéria egyszerűen semmi nem fogott meg benne. Az új LEON kívülről még talán elmenne de, azt már túl sokért adták volna. Egyben megegyeztek a Skodával. Borzasztó unalmas gyenge minőségű műanyagból összerakott műszerfal. Monokróm kijelzővel. Vissza a 80-as évekbe. A Skoda Spaceback megdöbbenésemre vállban szűk volt. Az Octávia viszont árban majdnem jó de, felszereltségben alap. A Renaultnál sokáig gondolkoztunk az új Clió Grandtourban. Külsőleg nagyon tetszett és belsőleg se volt olyan kicsi. Szép esztétikus autó kívülről belülről. Viszont az egyetlen jó motorral 1,5 dci-vel már túlléptük a 4 mill. Ezért az árért már nem tetszett annyira. Többi motorral halott volt. A Dacia jó választás egy olyan családnak, akinek új autó kell alacsony áron. A Toyota kívülről érdekes belülről igénytelen. Ennyire csúnya autó belsőt mostanában még nem láttam. Semmi harmónia. Ráadásul 5 millió körüli áron. A Fordnál a Fiesta nekem túl nőies volt a Focus pedig abban a felszereltség szinten, amit mi szerettük volna, szintén túllépet árban. A Hyundai mivel technikailag KIA nem érte meg a 15% plusz árat. Pedig a páromnak tetszett. Az Opelnél lett volna egy alap fehér kombi Astra „szenzációs” áron 4,2 mill. Még szerencse, hogy legalább klíma volt benne. Ott maradt. A Honda 1,8-as motorja tesztvezetéskor olyan dinamizmust tudott, mint a 75 lóerős Golfom. Kívülről szépnek nem mondható, inkább érdekes. Belülről a jövőt képviselő, szerintem inkább kaotikus. Bár szokható. Jazz nekem megint csak nőies. Bár tágas ötletes belsővel. Suzuki valahogy nem merült fel. Végül maradtunk a KIA-nál. Ár/felszereltség arányában egy készleten lévő KIA Ceed SW 1,4 LX Exclusive érte meg a legjobban. Hát így lett kombi. Felszereltségben : 2 DIN 6 hangszóró, ABS, ASR, AUX csatlakozó, állítható kormány , bluetooth ki hangosító, CD-rádió, centrálzár, digitális kétzónás klíma, elektromos ablak elöl, elektromos tükör, ESP, fedélzeti komputer, fényszóró magasságállítás, 6 légzsák, fűthető tükör, indításgátló (immobiliser) ISOFIX, kikapcsolható légzsák , ködlámpa , középső kartámasz, manuális (6 fokozatú) sebességváltó , MP3, multi kormány, tolató radar, riasztó, több fokozatú szervokormány, színezett üveg, tempomat, ülésmagasság állítás , visszagurulás-gátló, hűthető kesztyűtartó.
Az eltelt 4 hónap alatt belaktuk és megszerettük. Persze semmi probléma vele és remélem ez így marad még évekig.
Az elmúlt 4 évben megbízhatóan tette a dolgát az autó. Két hibát produkált az egyik az utas ülés biztonsági csatja valamit rá 2 évre az ülésfűtés támlája adta meg magát. Természetesen a 7 év garancia mindenre vonatkozik ezt is díjmentesen javították.
A szervizelés költsége minden második évben magasabb.
Az első szerviz 24 000 ft volt a második 52 000 ft harmadik 27 500 ft a legutóbbi pedig 72 000 ft.
A fogyasztás 30 e kilóméter után 0.5-1 literrel csökkent.
Most nyáron városban 7.5 liter
Télen városban 8.5- 9 liter
Városon kívül 100-110 kilóméter órás sebességgel 5.2-5.7
120-150 kilóméter órás sebességgel 6.5-7.5
Hibalista
- Az utas ülés biztonsági öv csatja és a vezető ülés támla fűtése. Mindkettőt garanciába cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Jász-Plasztik Autócentrum - Nyíregyháza, Mercedes, Kia szalon és szervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf V | Következő autója? | Sportage |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
