Hálás típus
Szöveges ítélet
138e km-rel vettük a kombi Kia Ceed-et. Előzőleg volt egy Citroen Saxo-nk, amit 220e km-nél tettük bele ebbe a Ceedbe.
Eddig 42e km-t tettünk bele. A legtöbb az autopályán történt Stuttgart - Győr között. Az autó majdnem fullos, csak a media system és a tolató kamera hiányzik belőle.
Nagyon kényelmes és hálás járgány. A miénk az a 94kW-os 128 lovas verzió, amit nagyon élvezetes vezetni. Húz mint egy bivaly, viszont csendes. A turbo nagyon csendes nem sípol úgy mint a többi Dizeleknél. Sokaig nem is hallottam, hogy mikor kapcsol be, féltem is hogy vmi nem ok vele, de ennek valahogy méllyebb a hangja. Ez nem tudom, hogy jó-e...
Mivel 138e km-nél vettük 3 évesen, attól féltem hogy taxis volt és lehet hogy az autómata váltónak már az olaja nagyon ki lehet a bele. Aztán 171e km-nél elszántam magam hogy lecserélem. Lejött belőle 4 liter a 7,2 literből. Semmi fém morzsalék vagy rossz szagú, szinü nem volt az olaj. Az új olaj az rózsaszín és ez barna volt, szóval a youtubos videok szerint jókor, vagyis nem későn volt cserélve.
Majd 177e km-nél is csináltam egy olaj mosást, ahol megint pont 4 lier jött le a 7,2 literből.
Most az Intake Maifold-ot tervezem kipucolni, mert indulásnál nem teljesen stabil az alapjárat.
Amikor vettük, akkor volt bordásszij cserélve és most kell megint, mert elkezdett vonyítani indulásnal, amikor az AC rajta van. Elég ciki, szóval gyorsan kikapcsolom indulásnál a klímát, viszont mikor gázt adok, akkor abba marad vonyítás és ha bemelegszik akkor is csöndes. Szóval csere.
Ezzel együtt cseréljük majd az üzemanyagszürőt is.
Volt már 3x, hogy P2111-os hibát irt, de ez ahogy jött el is tünt. Nem nagyon lehet megmagyarázni miért volt.(az ACV/air control valve nyitvamaradását jelenti) Ezért is tervezem az intake manifold tisztítást, mert ez az alkatrész pont azon ül rajta és legutobb néztem és nagyon mocskos volt. Sajnos mint minden más új disel az EGR miatt szószerint eszi a saját szarját.
Mindenkinek akinek KIA-ja van, ajánlom a következő oldalt.
Szerviz leírás minden modelhez:
https://www.kia-hotline.com/euro5/login.tiles
Amit még hozzátennék, hogy amikor vettük, akkor kapásból Akkucsere volt. Pont jól jött a németbe vezető út előtt. :( Metroban vennünk kellett egy (nem azért, mert olcsó jános vok, csak mert az volt már csak nyitva, unix meg minden kereskedő be volt zárva) Akkut, ami azóta is tökéletesen mükszik. A kereskedő az nem volt hajlandó cserélni, mert hogy az akku kopó alkatrész! Anyád ba#!% meg! Ezek nagy simlisek vigyázzatok győriek! Az egyik képen látszik, hogy hol volt vásárolva.
Hibalista
- Akkumlátor, kanyar fény izzó, ACV (air control valve) csak takarítva volt, normál olajcserék, váltóolaj csere, levegő és pollenszűrő csere
Ide hordtam szervizbe
Én csináltam rajta mindent.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 138000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Saxo 1.1 44kW | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
