Elegáns családtag
Szöveges ítélet
Az autót 2 évvel ezelőtt vettük újonnan. Soha nem volt Kia-nk, sem az ismerősöknek, sem a családtagjainknak, annyit tudtam róla, hogy egy jó minőségű jármű, ami egyre nagyobb teret hódít magának Európában. Ezekre a hírekre nem is cáfolt rá. A vásárláskor megnéztük a kategóriatársait is más márkákból, de ő volt ár/érték arányban a legjobb. A történeti hűség kedvéért muszály megemlítenem, hogy az autó Ausztriában lett vásárolva, elképzelhető, hogy Magyarországon másabbak az újautó árak.
Külső:
Egyértelműen az autó egyik legnagyobb erőssége. Gyönyörű vonalak, minden részlet szépen ki van dolgozva, akárhányszor kiszállok belőle és visszanézek rá, mindig a következő mondat fogalmazódik meg bennem: "A k. anyádat, de jól nézel ki!". Az autó kombi kivitel, megkockáztatom, hogy ebben a formában jobban néz ki, mint a rövid verzió. Gyárilag 15 collos szép alufelnikkel adták, ami sokat dob az autón. Hátul nekem először kicsit furcsa volt, hogy a csomagtartó nyitója nem középen van, azt a helyet a tolatókamera bitorolja, tőle egy kicsit jobbra van a nyitógomb. Az elején állandóan a kamerát nyomkodtam, amikor ki akartam nyitni a csomagtérajtót, de természetesen mára megszoktam. Apropó csomagtér: Az ajtónyitás megoldásáért újabb piros pontot küldenék Koreába. A csomagtartó ajataja ugyanis egy jókora darabot elvesz a tetőből, így a nyilás baromi nagy, jól pakolható a Ceed egyébként sem kicsi csomagtere. Hátrány: ajtóra akasztható kerékpártartót nehezen és drágán lehet hozzá beszerezni.
Belső: Újabb pirospont, telitalálat. Itt is nagyon odafigyeltek a részletekre. A műszerfal ergonómiája nagyon jó, minden kezelőegység ott van, ahol kell. Az anyaghasználat kifejezetten minőségi. Van 7 collos Navi + még egy menü az óráknál is. Mindkettőt nagyon könnyű megtanulni, percek alatt rá lehet jönni, hogy mi hol található benne. Kifejezetten üdítő, hogy a klíma/fűtés kezelőjét nem erőltették bele a menübe, hanem megmaradtak a hagyományos kezelőszerveknél. A multikormány előszörre kicsit kuszának tűnik, de hamar megszokható, mostanra én már kifejezetten megszerettem.
Jómagam 190 centi magas vagyok, de kényelmesen tudok terpeszkedni, elég szélesek az ülések, a kormányt is megfelelően be tudom állítani. A váltó precíz, nagyon szépen jár, kifejezetten minőségi darab.
Motor: egy 110 lóerős turbódízel példányról beszélünk. Aki gyorsulási versenyre akar menni (és ott versenyezni), az ne ilyen autót vegyen! Egy dolgot tud, de azt nagyon. Kultúráltan, nagyon csendesen (!), még autópályán is barátságos fogyasztással A-ból B-be elvinni. Ebben profi.
Gyárilag 30 000 km/2 év az olajcsere periódus. Szerintem ezt sürgősen el kell felejteni és ezt a periódust meg kell felezni, ha a későbbiekben nem szeretne az ember problémákat az autóval. Az mindenesetre sokmindent kifejez, hogy 7 év / 150 000 km garanciát ad a gyártó a főbb elemekre és 12 év átrozsdásodási garanciát. Na erre az utóbbira azért kíváncsi leszek, ugyanis a drága jó sogorék mindent elkövetnek telente, hogy az autóparkjuk 10 éves korára egy eladhatatlan rozsdahalmaz legyen.
Csomagtér: Brutál nagy, jól pakolható, mindenféle kis rekeszekkel el van látva. Az autóhoz alapból járt egy sínen csúsztatható csomgarögzítő, mely ugyan elég sok helyet elvesz, de sokszor nagyon praktikus. Állítható elválasztó hálót + csomagrögzítő hálót szintén kaptunk az autóhoz.
Jöjjön egy-két hátrány:
- a 6 hangszórós hifi egy botrány. A 15 éves MK1-es Focusomban a gyári CD-s lejátszó sokkal szebben szól.
- az autóhoz még csak rendelni sem lehetett fűthető szélvédőt, egy olyan országban, ahol az év jó részében igen fagyosak a reggelek, jól jött volna (újra megjegyezném: a 15 éves Focusomban van ilyen :))
- egy 13 éves Ford C-Max helyére jött a Ceed a családba. A C-Max ajtónyitásnál és zárásnál le/fel tudta húzni az összes ablakot. Ez nyáron, 40 fokban igen praktikus, a Kia-nál ilyenről még csak nem is hallottak.
- ülés: ezen nincs mit szépíteni, 200 km után az autó kifejezetten kényelmetlen, egyszerűen nem lehet benne úgy beállítani a háttámlát, hogy kényelmes legyen és ne nyomja az ember hátát, ezen van még mit javítani a Kia-nál
- a hátsó sorban mögöttem már csak egy max 140-150 cm magas gyereknek van elég hely
Összességében: Az autó az árát mindenképpen megérte, szeretjük. A Kia nagyon jól halad a saját maga kis európai útján, kíváncsi vagyok, meddig jutnak. Annyi biztos, hogy még egy kicsit az európai igényekre kellene hangolniuk a kínálatot, főleg az extrák terén. Hogy ez sikerül-e, néhány éven belül megtudjuk. Ha valami fejlemény van az autóval, kiegészítem vele az írásomat.
Hibalista
- Még nem romlott el rajta semmi.
Ide hordtam szervizbe
Dakó Kft. Kecskemét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | C-Max | Következő autója? | Alhambra |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
