Egy jó választás
Szöveges ítélet
Először is azt szeretném leszögezni, hogy az autó nem az én tulajdonomat képezi, hanem a sógoromét. Viszont mivel elég szoros kapcsolatom van vele így mindent tudok az autóval kapcsolatban.
A történet ott kezdődött, hogy volt nekik két Opel Corsa és az egyik helyére akartak egy nagyobb, korszerűbb, biztonságosabb autót. A választást és a keresgélést rám bízták, mivel vidéki kisvárosban laknak és egyébként sem értenek az autóhoz. Ami szerintem fontos az autóvásárláskor az az igényfelmérés. Szóval ezzel kezdtük. Golf kategóriájú, lehetőleg nem turbós motorral rendelkező, benzines autót szerettek volna. Mivel az előző autójukba 10 év alatt raktak 100 E km-t. A presztízs nem számított. Ennek nagyon örültem, mert nyugodtan nézegethettem jó ár/érték arányú autókat. Az összes autókereskedést bejártam és lesújtó élményben volt részem. A válság teljesen kicsinálta őket. Az autók 50%-a nincs a kereskedésbe és volt ahol az ott lévő autókat sem lehetett kipróbálni. Tehát úgy vásárolj meg egy 4 milliós autót, hogy katalógusból kiválasztod és majd kipróbálhatod, ha a tiéd. Nonszensz.
Ennek ellenére sikerült leszűkíteni a választékot. Opel Astra/ Kia C’eed/ Hyundai i30/Dacia Sandero Stepway, Skoda Fábia/Rapid, SEAT Ibiza. A többi autóról: Új Toyota Auris. (Belső szánalmas, átlagos helykínálat és unalmas forma, magas ár.) Ford Focus (Alap felszereltség szegényes, mire bele kerül minden drága lesz.) Mazda 3 (Igényes szép de, magas ár.) Volkswagen Golf VII. (Igényes jó kivitelezés magas ár.) Peugeot/Renault/Citroen (Ezektől ők ódzkodtak, mert sok rossz hallható a francia autókról.) Fiat Puntó/Bravo (A Puntó kicsi volt belülről, de árban versenyképes, a Bravo nem tetszett.)
Mikor átnéztük az árakat és felszereltséget és a méretet tovább szűkült a választék. A Dacia és a Skoda, SEAT kieset. Végül a KIA marad, 3,8 mill. 6 légzsák, tempomat, fedélzeti számítógép, ESP stb., 1,4 16V 100 LE motor, ülés és kormányfűtés, manuál klíma, metálfény, minden kormányról vezérelhető. Mivel nekem éppen most Golf V van (barátaimnak pedig Fiat Bravo, Ford Focus, SEAT Ibiza ezeket próbáltam) ezekhhez tudom hasonlítani. Szinte mindenben jobb, mint a Golfom. Igényes jól összerakott, szép, és minőséget sugalló belső tér. Szép külső formaterv. A futómű nagyon stabil, de rossz úton sem rázza szét a lelket. Fék tökéletes. Váltó 6 sebességes és kapcsolási érzete az egyik legjobb. Tágas jól pakolható csomagtartó, bár kicsit magas a pereme. Nagyon jól használható átgondolt menü rendszer a fedélzeti számítógépben. Külön jó pont, hogy van rajta USB/AUX csatlakozó. Bluethooth-on könnyen hozzá lehet párosítani a telefont és a hívásokat sztereóban lehet hallani a kocsi hangszóróin, ha akarom. Persze az audio egység hangminősége nem a legjobb viszont átlagos zenehallgatásra tökéletes. Nagy sebességnél is csendes semmi kellemetlen menetzaj nincs. Ami kicsit zavaró az az első szélvédő lapos szöge. Ezt szokni kell. Nem ér hozzá a tetőhöz a vezető feje, de a kilátás lehetne jobb is előre. Engem zavart az A oszlopban lévő kis ablak, de meg lehet szokni. Átlagfogyasztása 7-8 liter. Városon kívül 6, városban 8-9 liter.
(update)
Meg volt az 1 éves garanciális szerviz. Most kb. 10 E km van az autóba. Az egész család szereti. Hiba nem fordult elő. Megbízhatóan tökéletesen működik. Fogyasztás beállt, városban 8 liter környékére, vegyes 7-7,5 liter, városon kívül 6-6,5 liter.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
JPautó Nyíregyháza.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
