Családi okosság
Szöveges ítélet
A kocsit használtan vettem, ismerőstől, aki új kora óta hajtotta. Nem szerettem volna dízelt venni, de eléggé tetszett a kocsi, illetve tudtam az előéletét, és jó árat mondtak rá, hát megvettem.
A kocsi igen nagy csomagtartóval rendelkezik, ezt tetézi a raktér tálca alatti sok rekesz, és egy szükség pótkerék is elfér még alatta. A hátsó utasrész sivár, de nem is kell a kisgyerekek miatt oda sok minden. Elől viszont minden van, ami egy mai kocsiban kell. Kimondottan szépen átgondolt és kidolgozott a műszerfal. Az ülés és kormánykerék fűtés télen nagyon jó dolog. A klíma jéghideg, és atombiztos, és két zónás.
A motor nem egy erőgép, de lehet vele haladni. Nem annyira gyatra mint az 1.4 benzines. Nagyon figyelni kell a részecskeszűrőre. Az enyém használattól függően 450 - 550 km-ként regenerál, amit a motorfékkel guruláskor jelzett néhány literes pillanatnyi fogyasztásból tudok, hogy éppen csinálja. A két napi kilométer számlálóból az egyiket erre állítom, és az alapján figyelem. A regenerálást mindig végig kell csinálni (kb 15 percig tart), mert egyébként 60-80 ezer kilométerenként lehet részecskeszűrőt tisztíttatni. Bár nem méregdrága már az sem, de ha odafigyelünk erre, akkor nem kell, és a fogyasztásunk is kielégítő lesz.
Apropó, fogyasztás és üzemanyag. Mivel ez DELPHI üzemanyag rendszerrel szerelt, így én csak prémium gázolajjal merek vele járni, viszont így nincs vele semmi bajom. Az EGR-tisztíttattam a 120 ezres szerviznél, de tökre tiszta volt. Fogyasztása télen városban 5 - 5,5, kint 4,5 - 5 liter. Érdekes módon nyáron, illetve többször is megfigyeltem, hogy inkább olyan 16-18°C felett 5,5-6 literre felmegy. Olyan, mintha az északi sarkra gyártották volna (nem, nem a klíma miatt!!!). Egyébként egyszer-egyszer télen levittem 4 liter alá is, de az nagyon takarékos vezetés mellett megy, az nem élet.
Váltója pontos, precíz, és a hat sebesség nagyon jót tesz neki. Autópályán 130-ig 6 liter alatt tartható, felette felmegy 6,5-6,8 körülre.
Rugózása kiválóan jó, úttartása is kitűnő. Gyári zene hihetetlen, nem kell plusz hangcucc. Fékek erősek, jól fognak, de ehhez rájöttem, hogy kell a jó gumi a kocsira!!! A csúszós ECO gumikat felejtsük el, azzokkal hamar megszólal az ABS, és olyan érzésünk van, hogy nem tudunk megállni. Nem a kocsi hibája, hanem a gumié!!!
A típushibákon kívül sok baja nincs, a kötelező szervizek meg vannak csináltatva, illetve a 30 ekm-es olajcserét lefeleztem, szerintem ezt is meghálálja.
Szép autó, családosoknak nagyon ajánlom, nincs az a cucc, a mi nem fér bele.
Szerviz jó, kicsit drága, de értenek hozzá.
A fentieket úgy írtam le, hogy előtte egy erősebb mercim volt, illetve most is van egy 2 literes dízel, 2011-es merci tartva mellette, illetve sokat vezetek mellette céges Focus (1.6B) kombit, Fiestát (1.4B), VI Golfot (1.6B) tehát van viszonyítási alap.
Hibalista
- Hátsó ablaktörlő mechanizmus, Kuplung tárcsa rugói elgyengültek (nem kopott el még a tárcsa) anyós üllés foglaltságjelző
Ide hordtam szervizbe
Pappas Auto Szeged
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 79000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A190 | Következő autója? | i40 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
