A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Cee'd (2012)

Cee'd 1.4 crdi SW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi mindennapos

Szöveges ítélet

Az autó egy ismerőstől került hozzám, gyakorlatilag ismertem új kora óta, ezért mertem megvenni. Mivel a pénzemért új autóból csak Daciát, vagy valami minit kaptam volna, így annak ellenére bevállaltam, hogy használt kocsit nem akartam venni, mert herótom volt az autóépítgetésektől. Ami mellette szólt, az az, hogy még volt 4,5 év és/vagy 70 e km a garanciából, és nem volt lelakva egyáltalán.
Garancia: A kocsi nálam töltötte a 3. évét, és mivel második gazdája vagyok, így féltem a garanciától. De megnyugtatok mindenkit, és egy kicsit dicsérném a Pappast, rendkívül korrektül állnak a garanciális kérdésekhez,bármit (persze ami nem fék meg kuplung, alias kopó) azonnal javítanak, kérdés nélkül. Szerencsére egy apró hiba, meg egy komolyabb volt, ami zsebbenyúlós lett volna, de megcsinálták.
A motor/váltó: Féltem az 1.4 crdi-től, ráadásul ekkora kasznival. Gépészként nem is vagyok nagyon híve ennek a "pici motor + turbó" dolognak, de ez nagyon bejött a koreaiaknak. A motor szépen viszi a kocsit, a hatos váltó szépen teszi a dolgát, 140 -nél forog 3000 körül hatosban. Igazán külvárosi autó, lételeme az elővárosi autózás. Ilyenkor akár 5 liter alá is hozható. De csupa nagyvárosozással, néha dinamikusabb vezetéssel sem megy 5,5 fölé. Az autópályázás is megy neki, de ott a fogyasztás már 6,5 , vagy az fölé megy kicsivel. A 90 lovas motor éppen - éppen elég, nyomaték van, így szerencsére lehet vele haladni. Nyilván nem sportkocsi, de az 1.4 benzineseknél dinamikusabb.
Komfort/extrák: A kocsi nem a legjobban felszerelt változat, talán az alaptól a könnyűkerekek, a metálfény, meg a dupla digit klímával tér el. Ezen felül minden ami kell megvan már az alapban. Ülésfűtés szerintem kicsit gyengus, pedig 3 fokozatú. A tempomat kicsit bénán kezelhető, de működik. Amúgy minden kapcsoló ott van ahol kell lennie, és ráadásul szép a műszerfal. Az mp3 mindent visz, a kihangosító szuper, a kormányfűtés pedig megríkatja az asszonyt is, aki egy 5 éves A-classe mergával jár. Ja, az ablakok automaták fel-le. Ezt sem adja mindenki.
A tolatóradar is pontos, bár a kamera jobb lenne. A biztonsági extrák eddig tették a dolgukat, bár szerintem a gyárilag szerelt "eco" gumik miatt az ABS kicsit hamar, az ESP meg kicsit későn szólal meg. Most a téli gumikkal talán jobb.
A nyári gumikat Continentalra cseréltem, háááát, ég és föld. Az fogja az utat kérem szépen.
Futómű: Van Mercedes itthon, az sem jobb...a koreai fogja az utat, sokat elnyel, csendes.
Alkatrész/szerviz: Ez egy kicsit zsebbenyúlós. A szakszerviz drága, még éppen a lélektani határon van, olaj csere a cuccokkal + gázolaj szűrővel 70eFt. Alkatrész árak horribilisek, de amúgy meg nem nagyon romlik el, ami meg igen, az még garos. De kérdezem, melyik 2-3 éves autóhoz olcsó az alkatrész?
A kombi raktér hatalmas, az utastér pakolóhelyei is jók. Kiemelném azt, hogy eddig csak a Ford Transit ajtózsebébe tudtam 1,5 literes vizes palackot tenni, meg ebbe. A csomagtartóban a takaró alatt vannak nagy rekeszek külön fedéllel, és még alatta a szükségkerék. Ja, hátul is kényelmesen elfér 2 felnőtt, de kisebbekből 3 is.
Ültem Golfban, hajtottam Focust, szerintem egyik sem jobb, árban meg pláne. Extrában meg sehol sincsenek az azonos korú konkurensek. Ez egy teljesen jó európai kocsi, modern formával, átgondolt műszerfallal, megbízható technikával. Teljes értékű alternatívája a géposztály bármely csapattársának.
Végül elkelt, és hogy milyen volt? KIA-t vettem megint. Azt hiszem hogy ez elárul mindent.
FONTOS!!! Aki bármelyik CRDi-ben gondolkodik az most olvassa el a következő gondolatokat (inkább tények). A dízelek el vannak látva részecskeszűrővel. Gondolom ez nem lepett meg senkit. Engem egyszer igen. Ugyanis kicsit sűrűn kezdett el regenerálni. Úgy 50 - 100 km-ként. Hogyan vettem észre? Először is, tavasszal, 20 °C-ban sokszor gyengének éreztem. Nem úgy húzott, a megszokott 5 liter körüli fogyasztás helyett a tankonkénti átlag 6,5 - 6,8 körül alakult. El kezdtem figyelni a pillanatnyi fogyasztást (elektromos sokkolót), és a következőre lettem figyelmes. Ha a kocsival motorfékkel gurultam éppen ilyen gyengélkedős időszakában, akkor nem ment le nullára a pillanatnyi fogyasztás, hanem 2-3 liter/100 km-en maradt. Mikor visszajött az erő, akkor helyreállt, azaz nullára lement. Na irány a szerviz, kérdezték is, hogy honnan gondolom, hogy regenerál. Elmondtam, mondták hogy jól éreztem meg. Kitakarították a szűrőt. Utána figyeltem továbbra is. Még vagy 50.000 km jött, úgy hogy kitapasztaltam mindent. A regenerálás 420-450 km-ként mindig jön! 15 percig tart, és azt igen, végig kell csinálni. Én úgy csináltam, - mert ugye semmi sem jelzi- , hogy az egyik napi km számlálót ráállítottam, és 400 km megtétele után figyeltem a pillanatnyi fogyasztást (-->motorféknél figyelni, hogy fent marad e a fogyasztás). Ha elkezdte, akkor bizony nem az úticél a fontos, hanem a kocsi, azaz jön 15 perc plusz autókázás, lehetőleg egyenletesen. Ha nincs rá lehetőség, akkor legalább 3.-ban 60-al tempomattal korzózzunk a városban, valami kihalt lámpa nélküli utcákban. Ha végzett, napi számláló nulláz, megy dolgára a nép.
A következő kb 50.000 km-en kb 2× felejtettem el, a többit végig csináltam. Eredmény?? Erős, dinamikus motor, kollégáimat is többször meglepte az 1.4 CRDi, hogy hogyan megy. Fogyasztás terén volt olyan telem, hogy gyakorlatilag 5,0 - 5,2 liter városban!!! És nem papás vezetéssel, de nem is állat módon.
Még egy dolog. Ha sokat használja az ember közúton, netán pályán, akkor a regenerálás kihúzódik 500-550 km-re, és akkor ilyen etapokban csinálja. Innentől kezdve nekem soha semmilyen bajom nem volt sem a részecskeszűrővel, sem a motorolajjal (bár igaz, hogy 20.000 km-ként cseréltem nem az előírt 30 ezrenként). Mi lehet a motorolajjal? Hát az elfelejtett regenerálás miatt gázolaj juthat bele, és felhígul. Ha ezeket betartjuk, akkor nem lesz baj a kocsival. Én 140.000 km-el adtam be (beszámították), de szerintem aki megveszi, az még jó sok kilométeren keresztül élvezheti majd.

Hibalista

- Hátsó ablak tekerője akadt. Kuplung tárcsa rugói elgyengültek(???) Másik hátsó ablakemelő is akadni kezdett

Ide hordtam szervizbe

Pappas auto. Piszok drága (ilyen drága helyen még nem jártam), de ügyfélközpontú. Azonnal kávéval kínálnak, foglalkoznak az emberrel, csak vidd oda a kocsit. Kiemelném a KIA-s munkafelvevő kollégát, aki mindent elkövet, hogy elégedett legyél. Közvetlen, és szinte úgy kezeli a kocsidat, mintha az övé lenne. (A többiek is jó arcok)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 17500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? A190 Következő autója? Sportage
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Cee'd 2012 (2013)

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)