Családi ékszer
Szöveges ítélet
Egy igazán kényelmes az előző kocsimhoz japánosan megbízható, igényesen kialakított tetszetős családi autót kerestem hosszú távra. A Volkswagen Jetta ugyan nagyon tetszett, de a TSI motorokról nem sok jót hallva, valamint a hozzá rendelt méregdrága feláras csomagok az amúgy sem olcsó autó árát nagyon megemelték volna. Megfordultam majd az összes márka autószalonjában, hogy 5 milla körüli értékben mit tudnak kínálni egy középkategóriában, ami tetszik is. Hát nem sok volt. Az alapárak tekintetében ugyan nincs nagy szóródás nem úgy mint a hozzárendelt csomagok terén. Végül a használati véleményeket és szervíz tapasztalatokat is olvasva jutottam el a japcsikat is lassan kenterbe verő dél koreai gyártmányhoz. A Kia előző szériás kombija is már nagyon tetszett, ezért ott kereskedtem. Nagyon megfogott a legújabb Kia Spotage 1.6 GDi változata (csak benzinesbe gondolkodtam), amit 5.8 milláért egész tűrhető belsővel kínáltak a számomra szükséges vonóhoroggal együtt. Hogy többféle színben is lássuk, elmentünk az egyik nagyvárosi kereskedésbe, ahol egyből beleszerettem a szalonban azonnal szembetűnő, nálunk helyileg még nem kapható FIFA Prémium csomagba öltöztetett Kia Ceed sw gépcsodába. Igy a Sportageről könnyedén lemondva ezt választottam. Az eddig megtett párezer kilométer ugyan nem sok, de azt eddig végtelenül kényelmesen, igen csendes autóban, gazdaságos fogyasztással (5.7 l/100km) tettem meg.
Azért van néhány negatívum is. Ilyen az egyébként kitűnő gyári navigáció, amit ugyan 10 nyelvre be lehet állítani, csak magyarra nem! Nos aki valamiért nem beszéli e nyelveket, az csak a kijelzőt figyelve tudja azt használni, elvonva a tekintetét a közlekedésről (főleg belvárosban). Magyar mérnök tervezte, a szomszédban gyártják, az összes környező nyelven beszél, csak MAGYARUL nem! Egy utólagos szoftverfrissítéssel sem oldható meg állítólag. A másik a tolatólámpa. Ha egy sötét helyen kell tolatni, akkor az egyszem mécses erősségű lámpa nem sok segítséget nyújt tolatáskor. A hátsó ablak sötétített üvege felejtős, így marad a tükörből és kamerából félvakon való tolatás. Persze találtam megoldást erre, amit a fékpedál olykori megnyomásával orvoslok. Viszont minden más patent a gépben. Mindez 5.5 millából kihozva úgy, hogy még a hozzá rendelt téli alufelnik + gumik is benne vannak gumiszőnyegestől tálcástól. A 7 év teljeskörű garancia azért nem semmi, ráadásul turbó nélküli 135 LE-s motorral, 6 légzsákkal és tele minden extrával vonóhoroggal, mások szerinti japános megbízhatósággal. Szerintem egy nagyon jó vétel volt.
2015.02.22.
Így tél vége felé belement a 8 ezredik kilométer is minden probléma nélkül. A fékek erősségét valaki gyengének minősítette, hát én pont az ellenkezőjét tapasztaltam. A négy tárcsa akkorát tud fogni, hogy mögöttes forgalomban igen vigyázzni kell belénk ne szaladjanak. A motornak változatlanul nincs hangja, szélzajt is alig hallani még 150-nél is csak a téli gumi okozta zajok jönnek be. Nagyon kényelmes az utazás benne és roppantúl élvezetes vezetni. Hamar fölmelegszik a motorja a mínuszokban is, amit az ülésfűtés kellemessége még pótol. Váltója precízen pontos és könnyen kapcsolható. A sebességkorlátozót gyakran használom. Így szét is lehet nézni vezetés közben a városban nem félve attól, hogy egy traffiba pont akkor futunk bele, amikor véletlenül túlgyorsítunk egy kicsit. Minden kütyü kézközelbe esik, egyedül a rádió LCD panelen lévő szabályozhatatlan fényereje (GPS-nél már átkapcsol) lehet zavaró az esti vezetésben, de legalább ki lehet kapcsolni. A gyári GPS kitűnően és gyorsan reagálva működik, aminek a hangját nem lévén magyarosítása ki szoktam kapcsolni. Könnyen megszoktam, mert annyira nem zavaró a vezetés közbeni odapillantás mint azt előtte gondoltam. Az 1.6 GDi motor átlagfogyasztása beállt 6.3-6.4 környékére, ettől lejjeb és föntebb fogyaszt függően a használattól, de még rövid útszakaszú városi menetben sem érte el a 8 litert (7.6 l/100km) százon. Erősen dinamikusan húz, kerek számoknál simán kapcsolható sőt igen ajánlott a kisebb fogyasztás miatt is (40=negyedik, 50=ötödik, 60=hatodik) és kétezres fordulat alatt is igen érezhető az ereje, ha gyorsítani kell visszakapocsolás nélkül. Persze nem teli 100 kilós emberekkel és full csomagokkal vezetve, mert úgy még nem próbáltam. Én 1700-as fordulat közelében tartom, természetesen kivéve ha nagyobb a tempó. Magasabb fordulaton igen könnyedén mozgatja az 1305 kilós kasznit. Szerintem érdemes belefektetni azt a plusz 300 ezret ebbe a nagyobb motorba, mert meghálálja. Az első olajcserét hamarább ajánlották mint azt kérik (30 ezrenként), ezért most azon hezitálok elvigyem e most, vagy várjam ki a nyarat és a kb. 15 ezres várhatóan futott kilométert (egyébként 30 ezernél kellene vinni de tavasztól főleg motorozok). A tolatókamera nagyon hasznos hamar megszoktam. Sok koccanástól menthet meg. Féklámpa helyett sötét helyen az elakadásjelzőt használom a továbbra is gyengécske tolató lámpája miatt. Az elsők viszont kifogástalanul világítanak a kanyarfényszóróval egyetemben. Viszont a kocsi alacsonysága miatt vigyázzni kell a magánporták kiálló ütközői miatt, amit a kocsi alján kiálló műanyag koptató azonnal jelez (ügyes találmány!). Elegáns formája és színe miatt láthatóan sok az utánaforduló kíváncsi szem. :) Eddig tehát igen pozitívak az eddigi tapasztalataim. Aki fikázza az nagy valószínűséggel a konkurencia! :)
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Suzuki 1.3 Wagon R+ | Következő autója? | Nem tervezem |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
