Alles gut!!!
Szöveges ítélet
Tavaly úgy döntöttünk, hogy új autót kell vennünk. A meglévő Opel Vectra SW 1.9 CDTI sajnos elég megbízhatatlannak bizonyult. Bár sehol sem hagyott az út szélén, de a nálunk lévő egy év és 21000 km alatt annyi hibát produkált mint egy zsiguli. Nem voltam én ehhez hozzászokva. A 2003ban újonnan vásárolt Skoda Fabia 1.2 HTP megbízhatóan tette a dolgát. Ha elfordítottam a kulcsot indult és ment. Sajnos kinőttük az autót. Azért is vetemedtem egy olyan öszvérre ahol német kasztniba olasz „sziv” dobog. Nem kellett volna! A kis fabia-t azóta a lányom használja. Nagy dilemma volt milyen autót vegyünk. Csak is kombi jöhetett szóba, és benzines. Elegem lett a dízelekből. Azért is, mert bárhová mentünk be, kategorikusan kijelentették: Dízelt NEM számolunk be!!!. Egy helyen beszámolták volna, a Daciánál, a piaci ár feléért. (pár hónappal később kétszer annyiért ment el). Opelt többé nem akarok, a többi márkánál meg szinte csak kis turbós motorokkal kaptam volna azért a pénzért amit autóvásárlásra szántam. Kinéztünk egy Hyundai I30 kombit. Nagyon megtetszett. Hétvégén pont nyílt nap volt, irány a kereskedés. Hát nagy csalódás volt! No nem az autó. Az tetszett szép, kényelmes. A kereskedő hozzáállása. Mindenképp rá akart beszélni a dízelre, hiába mondtam neki, hogy nem kell, de nem tágított. Az is kiderült, hogy benzines nincs is az országban, 2-3 hónap mire megjön. Akkor ajánlottam neki: Ok, veszek dízelt, de számolja be az „olajkályhámat”. Nem akarta, így otthagytuk. Véletlenül botlottunk bele a KIA szalonba. Bementünk, elkezdtük nézegetni az éppen kiállított 5 ajtós Ceed-et. Tetszett, mivel tudtam, hogy ugyan azokon az alapokon nyugszik mint a Hyundai, egye fene gondoltam. Jött a kereskedő, kérdezte milyenre gondoltunk. Mondtuk, hogy kombi kellene, benzines. Mondta menjünk le, nemrég hoztak egyet, még nem mosták le azért nincs kiállítva. Megnéztük és mondtuk neki, ne is állítsák ki,intézzük a papírmunkát. 2018.06.01 vettük át. Azóta 27180km-t futott. Kétszer vittem szervizbe. Először 10000 Km-nél kértem egy olajcserét, valamint cseréltek egy pollenszűrőt. Ez 37000Ft- ba került. Itt állítottak garanciában az ajtózáron is, mert egy olyan hiba jelentkezett, hogy az ajtók bezárása után 3 mp elteltével kinyitotta az ajtókat. Úgy, mint amikor egy ajtó rosszul van becsukva. A visszajelzőn viszont mindegyiket zártnak vette. Összesen ennyi hiba lépett fel. A következő szerviz az elmúlt hetekben volt 47000Ft és 26080 km-nél. Olaj és szűrőcserék. Amúgy a gyári szerviz ciklus 30000 km. De ez számomra felejtős. A motor egy 1.4-s szívó benzines, 100LE, csodát nem kell várni tőle, komótosan mozgatja az 1.2 tonnás kasztnit, ami velem már 1.3 t. De azért annyira nem vészes, mint ahogy az egyik hozzászóló írta. Én tudom tartani vele a forgalom ritmusát. Napi 220km munkába járásra használom. Ebből 170 km autópálya. A Magyarországon megengedett sebességhatárokhoz elég ez a motor, persze egy 1.6-s jobb lett volna, de nem akartam várni rá. Azért vannak gyenge pontjai is az autónak. Ilyenek a hátsó rugók, amik szerintem gyárilag alulméretezettek. Alig pakolom meg a csomagteret és ül a hátulja. A világítása is lehetne erősebb, és ráadásul alap helyzetre állítva, terheletlen állapotban is rám villognak a szembejövők. Az 1-s fokozat kicsit rövid attételű. Az első szélvédő hidegebb időjárásban belül hamar lepárásodik a nagy felülete miatt. A vezető oldali ablaktörlő vége törlés után a letörölt felületre hajítja a vizet. A belső tükör nagy melegben rezeg. Ez azonban abbamarad ha az utastér visszahül. Az utastérben lévő szellőzőrácsok korlátozottan állíthatóak. A ventilátor 2 és 3 fokozata között elég nagy az eltérés. Oda el fért volna még egy fokozat. Tankoláskor pedig olyan érzése van az embernek, mintha a pisztoly ki akarna esni a tankoló nyílásból. Szerintem kicsit magas szervízdíj. És most jöjjenek a jó dolgok. Az autó teljesen egyben van, nincs olyan érzése az embernek, hogy ez nem veszi fel a versenyt a német vagy japán márkákkal. Nem csörög, nem zörög. A futómű remek, példás az egyenesfutása. A csomagtér rekeszei egy spájznyi cuccot elnyelnek. Nagy a hátsó lábtér, a magasabban lévő első ülés miatt nagyobb minta a Hyundai I30-ban. Nagyok az ajtózsebek. Jó a kanyarfényszóró ( nem a ködlámpa tölti be ezt a funkciót) És ami a legjobban tetszik a minimális holtterű külső tükrök. Összességében nagyon jó kis autó, mindenkinek ajánlani tudom. Akik csak helyben mozognak, és nem sietnek elég az 1.4, akik hosszabb távon járnak, de idegenkednek a dízeltől, és évente nem sokat mennek 1.6, A nagy utazóknak pedig 1.6 dízel.
Hibalista
- Központi zár zárás után visszanyitott, garanciában javították.
Ide hordtam szervizbe
Univercar, Miskolc
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27180 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra 1.9 CDTI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
