A trotilpakoló...
Szöveges ítélet
Elég sok autóm volt már saját tulajdonban . Voltak Opel,Suzukik,VW-k,Peugeot-ok,Skodák stb. Időközben lett két gyerkőc is, így családi autóknak onnantól mindíg Octaviákat használtam (csomagtartó miatt főként). Egy közös volt mindegyikben,hogy benzinesek voltak egytől-egyig. Ennek elsődleges oka,hogy nem nagy távokat teszünk meg általában ,évente 2x-3x egy hosszabb út. Életem első dízele egy Peugeot lett szaladgálós autónak, utána vettem egy 2014-es 2.0crtdi Octávot. Mese volt a gép,főleg ahogyan ment.... Csak hát a részecskeszűrő nem újongott az egy-másfél km-es utakért,ahogy egyre hűvösödött az idő már kicsit nehezen melegedett a motor is.... Szeptember vége felé el is adtam. Ekkor kezdtem nézegetni a Ceed-eket,mivel munkámból kifolyólag kezem közé került nem sokkal korábban egy kombi. Az ,bár alap felszereltségű volt de mégiscsak tetszett. Nincs benne akkora hely mint a III-as Octávokban,inkább az O. II.re hajaz,de két gyerekkel ez is bőven elegendő. Csomagtér már annyira nem volt lényeg,mert a babakocsit hála már nem kellett használni. Szóval elkezdtem nézegetni a hahun a Ceedeket.....hát elég ravatal a felhozatal, mind alap 1.4-es alapfelszereltségű ja és persze vagyonért..... Volt egy-két 1.6-os, persze németből,itt már feltűnt a digit klíma is bennük. Lényeges volt részemről ,hogy garis legyen a gép! Kínomban már el kezdtem nézelődni a német hirdetési oldalakon is. Első meglepi,hogy ott még drágábbak az általam keresett gépek mint itthon... Kb. 1.5 -2 hónapnyi nézelődés telefonálgatás,átverés stb. után találtam egy feketemetál kombi 1.6 benzines Ceed-et. Szép kis fehérbőrös belsővel,ledes lámpákkal,ECO dynamics csomaggal,18-as kerekekkel(plusz téli garn. lemezfelnin),végig vez.szervizkönyves,garis(idehaza leinfóztam alv.szám alapján a Kiánál),92000-et futott stb. Igen jó árban,első lökös kicsit sérülve,máshol origi...de az nem gond. Persze németbe volt a francia határnál! Ja és persze ehte német hirdette az autót..... Azonnal felhívtuk…..ha küldünk 500euró foglalót,akkor 2-hétig megtartja az autót... Uhhhh.... Soha nem hoztam külföldről kocsit ,bár több ismerősöm is ezzel foglalkozik. Tanácsuk.... hát lehet ,hogy létezik,nem biztos ,hogy bukod a lóvét.... Erős kockázat de utaltam a pénzt! Ez volt 1 szombati napon...neci! Hétfőn felhívtuk az embert,visszaigazolta az összeget... Következő péntek este indulás ,biztonság kedvéért kinéztem útközben egy Avensist,meg egy pár Ceedet... Hát megérkezéskor nem csalt mosolyt az arcomra a full arab környék,a sok trotil pakolóval….. De írd és mond ott volt a kocsi! Igaz egy lengyel tréleres Transporterrel már minket várt,hogy kell e a kocsi,mert ha nem akkor már vitte is volna... Hm.. Autót gyorsan átnéz,az arabok hátipermetezőből fújták a belsejére a szilikont de ettől független makulátlan,kívülről telibe polírozták....te jó ég milyen szépen…kb. ahogyan a tevéket polírozták meg a kecske szarvát még odahaza! Mindegy ,ez a fehér bőrös belső gyönyörű élőben, minden működik,minden szinte kopásmentes. Kívülről kell egy polír neki,de nincs rajta egy aprócska horpi de még leverődés sem csak pár apró karc+az első lökös alja törött! Gumik jók, a 18-as kerekekkel brutál jól néz ki a gép ....Tank majdnem tele(ez meglepő)… Kipróbáltam, baszott gyenge volt....hm...kell! Jöhet az alku.... Haha… ja na az nincs, ugyanis ahmed tudja ,hogy ha nem kell az autó akkor bukod az 500-at,meg persze az útba is benne vagy kb. ennyivel,ja meg persze a lengyel már viszi is(gondolom annak engedett az árból)!Mindegy ,kell! A barátom akivel voltam megnyugtatott,hogy mivel ő heti rendszerességgel jár ki németbe kocsiért,tudja hogy ez egy nem olyan rossz vétel! Általában egy telibe fosott búvárruha szokott lenni a hibátlan makulátlannak hirdetett autó a valóságban. Továbbá örüljek ,hogy létezik a kocsi mert az 500-as elmehetett volna a levesbe is !Papírozáskor kiderült ,hogy a mi városunkban Zafar volt a menekült táborba....így meghívtak kávézni+intéztek rendszámot! Haza felé az első 200km-en irgalmatlanul gyenge volt a gép,kissé kétségbe is estem...de aztán kezdett magára találni. Osztrákban a Magyar határ előtt meg kellett tankolni,addig 150-el tempomattal 6.9-re,jött ki a fogyasztás(megjegyzem,hogy innentől igen nagy dinamika beli különbség adódott,rendesen elkezdett menni...). Magyar benzinből isten tudja miért,de autópályán 130-al 7,2-őt szokott kérni.....amúgy vegyesben 6,5 körül(mindíg telitankolásos módszerrel számolva). Kényelme megfelelő,1300km-ert egyben lehúzva (kis pihenőkkel) sem volt az az érzésem,hogy jó lenne már kiszállni egy csontkovácsnál.... Persze nem alapüléses,még elektromos deréktámasz is jutott bele. A váltó iszonyat finom,ez amúgy az autó egészére elmondható. Ahogyan az ajtók záródnak,ahogy a kapcsolók működnek,amilyen finomak a hézagok, amilyen zajtalan (recsegés,surrogás,zörgés,kattogás)az utastér az azért elgondolkodtató! Zavaró a start-stopja +hogy a távirányítóval nem lehet felhúzni az üvegeket,valamint ,hogy a tükörfűtést csak a hátsó szélvédővel együtt lehet kapcsolni! Feltűnően jól működik az esőérzékelője+a fényszenzor. A kormányfűtés fasza! A gyári hifi csak erősen átlagos,más gépek ebben azért ált. jobbak. A futómú még 18-as kerekekkel is igencsak kényelmes,főleg a 3 fokozatban állítható kormányerő rásegítéssel élvezetesen lehet vele kanyarogni. Az 1.6 motorral lehet finoman krúzolni(60-nal 6-dikban),vagy ha olyanod van elkenheted a száját is. Megpörgetve igencsak jól lép! A hangja gyönyörű! A csomagtér roló egy kissé gyengélkedett,nehezen vagy egyáltalán nem húzta vissza magát. Az első itthoni szervíznél megemlítettem a dolgot és láss csodát, gariba kicserélték!!! Nem rossz kis autó, még egy darabig megtartom……..
Hibalista
- Csomagtér roló
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Sportage |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
