A nyerő harmadik
Szöveges ítélet
Miután az előző autónk 13 éves lett és az a gyerek, aki óvodásként még a lábát tudta lóbálni a hátsó ülése, egyetemistaként már egy éve panaszkodott, hogy se a fejének, se a lábának nincs elég hely, megszületett a döntés: autót cserélünk. Asszony megmondta a tutit: volt 2 jó Citroenünk (tényleg jók voltak), miért ne vegyünk egy eggyel nagyobb Citroent. Ezen azért finomítottunk, mert a C5-höz még nem vagyok elég öreg, drága is, meg egyébként is: nagy Citroen vasrugóval az olyan mint BMW elsőkerék hajtással - nem az igazi. A C4 Picasso elég nagy, de nekem nem tetszett a magassága miatt.
Körbenéztünk, hogy miből lehet választani: 308, Astra, Auris, Focus, Golf, Octavia, meg a két koreai kompakt. Valamelyik kicsi volt belül, másiknak kicsi a csomagtartója vagy nem jó a felszereltsége, a válogatás végén maradt 3 jelölt: 308 SW, Octavia és Cee'd SW. A Peugeot abszolút nyerő lett volna, de az istennek se akartak belőle benzinest eladni, ezért kiesett, az Octaviától a belseje és az ára tántorított el, bezzeg a Cee'd az asszonynak is tetszett - feltéve, hogy lesz benne "óriási" tetőablak, mint a tesztautóban. (20 év házasság után nem magyarázunk olyat, hogy a tetőablak nem praktikus, rontja a súlypontot, nehéz és drága, hanem beikszeljük az extralistán.)
Így március óta itt van az új autó: igazi csoda. (Megfogadtam, hogy fél évig nem írok róla ide, mert mit lehet egy zsír új autóról írni. Minden bizonnyal bármelyik konkurens ugyanilyen jó lenne a 13 éves elődhöz lépest.)
A kormányzás kicsit döglött a villanyszervó miatt (pontos, de az utat nem érezni, épp mint egy szimulátoron) és van valami zörgés a hátsó ülésen vagy a csomagtartóban: ennyibe tudok belekötni. Minden értelmes kényelmi extra benne van és minden látványosan jól működik, különösen az automata funkciókat szeretem: a lámpa akkor kapcsol be, az ablaktörlő akkor töröl, amikor kell, még alig veszem észre, hogy párásodik az ablak és beindul a légkondi, hogy leszárítsa.
Na jó, a tolatókamera berajzolhatná a kanyar ívét is és a gyári navigáció némi szokást igényel az iGo után, de nem olyan rossz, viszont nem lehet "szokásos" módon irányítani, nem lehet két ujjal nagyítani, forgatni, pedig ennyit a legegyszerűbb Androidos navi is tud.
Tűrhetően néz ki a beltér (nem tudom miért erőltetik a gyártók a lakk fekete betéteket, a kereskedőt alig tudtam lebeszélni, hogy ebben is legyen), egészen jól összerakottnak tűnik, jók az anyagok, ahova elér az ember keze, ott puha minden. És nagyon tágas, elöl ma már egy kisautó is jó teret ad, de ez hátul is: a nagyobb fiam lába is 10 centire van az üléstámlától, a 2 srác közé lehajtható hátsó könyöktámasz pedig felér egy békehadtesttel, nincs többé morgolódás, hogy "itt én ülök, ne pakolj mellém!"). A csomagtartó a sok, nem is annyira kicsi rekeszével zseniális: mindennek van helye, rengeteg apróság úgy fér be, hogy semmi nincs elöl. Nálam mindig van eü. doboz, vontatókötél, tűzoltó készülék, defekt spré, több táska a bevásárláshoz, egy-két szerszám, elemlámpa: ezt mind el lehet rakni (és egy mozdulattal elővenni) a csomagtérpadló alá, semmi sem hentereg a csomagtérben.
A motor jó, a váltó szintén, a futómű pazar (utoljára a volt főnököm Accordjában éreztem ennyire, hogy az autó pont azon az íven megy, amin szeretném), egészen csendes az autó, 130-140-nél kisebb hangja van, mint az előzőnek 100 körül. (180-nál már hangos,de annyival úgy sem megyünk, csak amikor a tök üres M6-oson "muszáj" kipróbálni, hogy gyorsul az autó 130-ról :-) A csendességhez egy érdekesség: egyfajta aszfalton zavaróan hangossá válik a gumi, habár többnyire halk. Az 1,6-os motor kicsit morog alul gázadásra és pörgetve karcos hangja van, nekem nagyon tetszik. Nem a legtakarékosabb a hasonló teljesítményűek között, de ezt tudtam előre. (Nem a gyári adatokból, az mindegyiknél röhej, hanem a spritmonotoron néztem, hogy a két konkurensnél 5-10%-kal többet fogyaszt.)
Eddig van benne 7 hónap, 7500 km és örülök, hogy ezt választottuk, egyre jobban tetszik. És van benne nagy tetőablak.
Folytatás: 4 év és 48000 km után is tetszik az autó. Némelyik részlet egyre jobban. A Tomtom térképei mindig legalább 1 évvel le vannak maradva a valósághoz képest, de rájöttem, hogy okosabb, mint amilyennek gondoltam, lehet kézzel nagyítani és mozgatni a térképet, viszonylag könnyen át lehet írni az utat, hogy semmiképpen ne vigyen rá az M0-ra, ahol 2 éve újítják fel a hidat. Meglepett, hogy Olaszországban megjöttek a TMC hírek és azonnal felajánlja a rendszer az újratervezést. Itthon viszont nem működik, pedig elvileg van adás hozzá.
A tolatóradar 2 évesen meghalt: egyszer beázott és utána hol kiszáradt (és van kép), hol nem. Garanciában cserélték.
Hibalista
- Tolatóradar beázott egyszer, azóta ha kiszárad, akkor jó, eső után egy darabig fekete a kép. Szerintem tervezési vagy anyaghiba, látszanak az apró repedések a kamera körül, valószínűleg ott jut be a víz. Garanciális csere volt.
Ide hordtam szervizbe
Pappas Autó (Bp XIII., Kárpát utca)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Xsara 1.6 SX | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
