Zsír a gép!
Szöveges ítélet
Egy 2002-es 1.9 Passat után ültem át. Nem, nem tértem át egy másik vallásra, fegyvert sem fogtak a fejemhez. Egyszerűen egy olyan céghez kerültem, amelyik a KIA-kat favorizálta, tehát nem volt értelme saját kocsit fenntartani. Eleinte fanyalogva ültem bele magam alapvetően sznobnak tartván. (Értsd: Ha valami rosszabb, gyengébb kisebb, akkor is Audi, VW-re szavazok :))). Aztán elkezdtem használni. Először elkezdtem azon röhögni, hogy mennyire nem megy, és mennyire sokat fogyaszt. Aztán rájöttem, hogy egy modern benzinmotort nem árt pörgetni ahhoz, hogy menjen. Itt jött az első döbbenet. Úgy megy pályán 160-al, mint a huzat!!! És innen még tudok előzni, van tartalék. (azért persze nem annyi, 109 paci, az 109 paci). Tehát a kocsi megy. Nagyon. Az 1-es tényleg rövid, használhatatlan, 2-estől lehet értelmesen váltogatni oda-vissza. Tapasztalatom szerint a kocsit max 140-ig találták ki fogyasztásilag. 90-ig országúton 5-5.5-öt fogyaszt. (500 hosszú km árán kipróbáltam :)))) 140-nél pályán 8-at eszik. 160-nál 10-et és így tovább. Óra szerint 200 nál 18.7-et eszik, és ezt el is hiszem. (Ezt természetesen külföldön próbáltam, hiszen itthon 130 km/h a határ pályán :))))). Tehát benzines. Menetteljesítmény O.K., fogyasztás egy nagy fos. (Ha eddig nem derült volna ki, dízelpárti vagyok) A kényelemről nem tudok nyilatkozni. A Passat egy másik dimenzió, nem lehet összehasonlítani. De ez is csak egy autó. Elvisz A-ból B-be. Volt egy Horvátországi út is, hát kibírtuk, ennyi. Nem vagyok annyira szakértő autók terén, így futóműre, meg ilyesmikre nem tudok kitérni, csak érzésekre. Érzésre a Passat puhább, határozottabb, jobban csillapított autó volt. Inkább kényelemre, utazáshoz hangolva. Ez pedig olyan, mint egy ekhósszekér. Egy szilárd test,amihez 4 kereket illesztettek. Utálok a Thökölyre menni! Félek a kátyúktól. Olyan hangja van, hogy megijedek. Összességében 20.000 megtett km után azt mondom, hogy nagyon jó autó. Tényleg egyedül a KIA maszkkal kell megküzdeni. Meg talán az értékvesztéssel. Csak ajánlani tudom. Ami szívás benne, bár én inkább már nem is figyelek rá, az a műanyag cuccok utastéri zörgése. Azért nem érdekel, mert a Passat-ot is beszívtam. Talán még nem is volt olyan használt autóm (mondjuk ez új :)), amiben ne lett volna egy kis zörej. Persze a szerelők azt mondják, hogy nem akarják szétszerelni, mert lehet, hogy még több helyen fog zörögni. Persze, vagy nem akarsz apró fosokkal pepecselni, kocsog. Annyira fáraszt az ilyen duma. Tehát ha nem értesz hozzá, vedd tudomásul, pont. A motorban az 1.6 CRD-t venném, normális párosítás lehet, ha valakinek megéri az árkülönbözet. Még valami: a zajcsillapítás fejedelmi! Nem tudom, hogy hogy csinálták, de döbbenetes. Szinte soha nem hallom a motort (140 alatt). Szerintem jó autó.
Hibalista
- rádió, biztosíték csere
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat 1.9 TDI | Következő autója? | Golf TDI, BMW 320d |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
