Újrázás.
Szöveges ítélet
2007-ben vettem az első ceed-et, 1,6 SW típust. A népítéletben "A tudatlanságból lenézett" címmel beszámoltam a tapasztalataimról,melyet szerettem volna folytatni, azonban egy idő után nem sikerült belépnem.
Nos azóta az autót eladtam, mivel már 80 ezer km-t mentem vele minden probléma nélkül.A korábban emlitett csekély meghibásodások után én sem úsztam meg a stabilizátor rúd cseréjét, amit néhány órás munkával garanciában elvégeztek. Ettől eltekintve az autó beváltotta a hozzá és a feltörekvő márkához fűzött reményeimet, összességében nagyon meg voltam vele elégedve.
Egy évvel ezelőtt a KIA mérkaszervíz előtt sétálgatva betértem a szalonba, ahol megláttam az éppen "kifutó", 2010-ben "ráncfelvarráson" átesett, minden jóval felszerelt ,ún.exclusive változatának egy kiállított példányát, melyről kiderült, hogy jelentős árengedménnyel vásárolható, mert hamarosan érkezik az új, 2012-es modell, melyre nagyon kíváncsi voltam ugyan, de biztosra vettem, hogy az lényegesen magasabb árú lesz, ugyanakkor a használati értéke nem fog alpvetően jobb lenni. Szóval rövid tanakodás után megrendeltem a régi-új KIA SW-met, magasabb felszereltséggel, de kisebb motorral.
Egy héttel később már át is vehettem az új autót. Első látásra nagyon tetszett az átalakított és kicsit komolyabb autó benyomását keltő új hűtőmaszk és lámpák. A külsőt illetően más lényeges változtatás nem történt a 2006-os modellhez képest. Belül azonban mindenképpen előnyös lett a teljes műszerfal megújulása, beleértve a sebesség tartó autamatát, a beépített bluetooth-t, az ülés fűtést, stb, amik a speciálisan felszerelt változat részei.
Egy éve használom az autót.Semmi gondom nem volt eddig vele, rendkívül kényelmes, nagyon hasznos a telefon kihangosítás, a tempomat pedig hosszú utakon teszi élvezetessé az autózást és a kézi irányitás újonnan fefedezett örömével ajándékoz meg.A kétzónés automata klíma csak hab a tortán, igazán remek utítárs.
Nem bánom, hogy nem az időközben gyátásba került új modellre cseréltem az előző autómat, mert ennek a formavilága kissé visszafogottabb, kevésbé hívalkodó, ill. kevésbé símul be a mai autó forma trendbe, a hátulja pedig különösen karakteresebb, mint az újé.Egyszóval nekem tetszik, bár tudom, ez ízlés kérdése.
Ami kezdetben kevésbé tetszett, az az érezhetően gyengébb motor teljesítmény,a nehézkesebb gyorsulás volt az előző, 1,6-os motorral szerelthez képest.Persze ez teljesen érthető, csupán a relatíve magasabb átlag fogyasztás lepett meg, ami 7,5-7,8 között volt.
Most 15000 km. megtétele után kedvező változást észlelek mind a teljesítmény, mind a fogyasztás vonatkozásában. Bár az utóbbi sokkal inkább múlik a jobb lábunk viselkedésén és a klíma használatán, mint a motor felépítésén.
Eddig ennyit tudok írni az autóval kapcsolatos benyomásaimról. Továbbra is úgy gondolom, hogy ennek a - hazánkban még szerény presztizs értékkel rendelkező márka - választásnak elsősorban a racionálian gondolkodó vásárlók tesznek eleget, akiknél az ár, ha nem is az elsődleges,de nem elhanyagolható szempont.
Beszámolómak a későbbiekben folytatom.
Hibalista
- undefinedsemmi
Ide hordtam szervizbe
undefinedDebrecen
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | KIA Cee'd 1,6 SW | Következő autója? | Cee'd |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
