Tökéletes autó? És tökéletes nő? De ez is lehet
Szöveges ítélet
2007- augusztus
A nyár elején autót kerestem. Hamar rájöttem, h. a használt annak jó, akinek van 3 misi a zsebben: Nosza új autó!
Korrekt Toyotás srác a KIA említésére mondja, h. meg kell nézni, mert a Ceedet istenítik...
Megnéztem: A Toyota elegánsabb, de a havi törlesztés jóval magasabb, mert rövid a futamidő. Ez a Ceed meg annyira európai, és tökre normálisan van összerakva, szépen záródnak az ajtók, egész normális anyagok vannak benne, és a közel 190 centimmel is úgy hátra tudom tolni az ülést, hogy egész ki kell nyújtani a lábam, hogy kuplungolni tudjak. Ha beállítom frankóra, még mindig be tudok ülni magam mögé úgy, hogy a térdem nincs benne a bal1 támlájában.....
Naszóval lett egy, mert engen nem érdkelnek a németautófunok, meg a sznobok is jöhetnek egy szivességgel...
Negatívumok:
-vékony a kormány
-az elektromos, automata ajtózárak működésének a logikája (hogy t.i. 40-nél lezár, a bal1-et lehet nyitni belülről alapban, a jobb1 kilincsét 2x kell meghúzni, a hátsók meg csak a középkonzolról nyithatók -kvázi gyerekzár, de az is van, ez meg így felnőttzár is) nekem nem jön be.
-Sz.tem nem áll jól az első futómű, és ezt nem vettem észre amikor elhoztam, mert annyira nem volt gáz, hogy a nagy örömben (hogy ez megy mint a vadállat, meg csendes, 150-nél nyugodtan lehet beszélgetni, csak a rádiót kell lehalkítani.)nem tűnt fel. Csak 2-3 nap után, h. egy hangyányit minha húzna balra, meg nem áll úgy vissza egyenesbe , ahogy sz.tem kell. Nemsokára viszem az ajánlott "első előtti" olajcserére, majd utánanézünk a dolognak.
-Néha lehetne egy kicsit keményebb is a futómű (olyan Suzukisan), nekem egy kicsit puhábbnak, billenősebbnek tűnik, mint amit az autó stílusa, ereje megkíván.
Ezen kívül csak az a bajom, hogy naponta több100 Km-t lenne jó menni vele, mert tök élvezet. A Mecseken úgy lehet vele otthagyni egyébként fürgének számító autókat erőlködés, pörgetés és egyéb akrobatamutatványok nélkül, ahogy a német autópályán láttam egy Alfa(!!!) hátsó ablakán: ...Und csüssz... :-))
A számítógép kb. 3 decivel kevesebb fogyasztást mutat, mint amennyit én számolok tankolás után. Az én számolásom most 5,3. Nagyon nem rugdosom neki -csak ritkán, és rövid ideig egy-egy előzésnél, had essen le a többiek álla, hogy ez a Koreai sz*r hogy megy- és remélem, hogy kellemes, "elegáns" vezetési stilusban a fogyasztás megközelíti majd a gyári 4,7-es adatot vegyesben.
Még egy kis apróság: Időnként kisütöm a szembejövők szemét, mert a fényváltó bajuszkapcsolót irányjelzéskor úgy lököm reflektor állásba, h. észre sem veszem. Eddigi autóimmal ilyen nem volt. Sz.tem azért van, mert index és fényváltás esetén ugyan akkora a kapcsolókar ellenállása. Lehet hogy majd bekopik.
Ezek mellett sokmindenre odafigyeltek a Kovács Miklósék. Sok apróságra, ésszerűségre (leszámítva a kormány vastagságát, de ezt meg lehet szokni). Ezek nem jönnek le rögtön a tesztvezetés meg nézegetés fázisában, csak a rendszeres használatkor: kis zsebek nem csak az utastérben, de a csomagtartóban is; a kalaptartó működése a hátsó ajtóval, ha mondjuk annyit pakolsz, hogy a kalaptartó nem megy le a helyére; a belső világítás működése; az egyéb elektromos "kütyük" működésének a logikája; az igazán tisztességes méretű külső tükrök, stb. Azt már nem tudom eldönteni, hoyg csak véletlenül van így, vagy ezt is "akarták", de ezt az autót igazán könnyű kiporszívózni, mert NINCSENEK OLYAN HELYEK AHOVÁ NEM FÉR BE A PORSZÍVÓCSŐ!!
Nem szól benne a kárpit/műszerfal, nem tükröződik a műszerfal a szélvédőben
Nekem bejön rajta minden. Ha gyors, jól felszerelt, kényelmes, tágas, csendes, szép autót akartok reális áron, 7 év/150000 garanciával (a 7 év teljeskörű lesz hamarosan!!), akkor keressetek egy szinpatikus KIA kereskedőt!
Sztem olyan biztos van, mint egy átlag Európai márka azonos szegmensbe tartozó modellje, még ha nincs is szövet az ajtókárpitban...
2008 február:
Egyre jobban szeretem!!! Ahogy pörögnek bele a kilométerek, egyre erősebb lesz. A fékek kiválóak, néha csodálom, hogy lehet így megállni. Két autót hajtok felváltva, ehhez az állapothoz túlontúl jó: olyanokat fékezek a KIÁval néha, mint egy tanuló.
Ami igaz, az igaz:
a tuner tényleg f°s. Kár érte. Egyelőre ez a leggyengébb dolog az autóban.
Az ülés lehetne egy kicsit kényelmesebb. Bár jó nagy, tágas, valahogy még mindig nem találtam meg a helyem benne -legalábbis a kormányt két kézzel fogva nem passzol igazán.
Még midig nem tudok igazán szépen, pontosan kanyarodni vele nagy sebességgel, pedig mindenki agyba-főbe dícséri ezt a futóművet. Volt egy Themám (2,5TD), azzal ment a dolog. Mondjuk az ment kb. így, viszont nagyobb volt 1 kategóriával.
A nyár óta volt időm beleolvasni többször is a "júzermanuál"-ba. Most még átgondoltabbnak tűnik sok apróság. Nem tudom, hogy minden autóba beletesznek-e ennyi mindent, és ennyi átgondoltságot ezért a pénzért.
Most is az a véleményem: nem tökéletes, de nagyon jó! Szeretem, és büszke vagyok rá!
(Asszem nővel/feleséggel is valahogy így van az ember, ha elégedett)
:-))
Hibalista
- Remélem 80-100K-ig semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Megane 1,4 78Le | Következő autója? | A Megane-nal sem volt különösebb bajom. Remélem ez még jobb lesz, és akkor maradok ennél a tipusnál. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
