Tetszik, megvesz, összetör, kiábrándul, beleszeret :)
Szöveges ítélet
Azt hiszem elég végignézni a Kiák értékelésén itt a Népítéleten, és az ember látja, hogy egy meglehetősen lebecsült - ha nem a leglebecsültebb - gyártóról van szó. (Itthon, persze.)
Eredetileg egy Rio Sedan CRDi-t akartam, használtan - aztán próbáltak a használtautósok megszívatni, plusz beültem egy Ceed-be, és maradt ez :) Ég és föld. Nem vagyok vele 100%-ig elégedett, de sokkal rosszabb is lehetett volna.
Egy benzines "LX Plus"-ról (1.4) van szó.
A pozitívumok:
- NAGYON nagy és tágas; valahol írták, hogy nagyobb a tengelytáv, mint pl. az Audi A4 esetén - hát ez bizony érződik is belül, mintha másik kategória lenne, eddig mindenki hüledezett aki kipróbálta, hogy úr isten, mekkora
- jól összeszerelt, stabilnak tűnik (nekem legalábbis nem nyikorog, minden a helyén, stb.)
- a sokat dícsért 5+2 év garancia
- az egész autó valahogy "kultúrált", nem gagyi
- tényleg nem valami szuperinnovatív, de azért kellemes, majdhogynem sportos forma (ez persze szubjektív)
- városon kívül jó fogyasztás (országúton két személlyel simán 6 l alatt, pályán stabil 130-at tartva sincs7 - a méretéhez és teljesítményéhez, meg persze a "benzinességhez" képest ez szerintem jó)
- (viszonylag) jól eltalált felszereltség, nem hiányzik semmi egetrengető módon
- alapből jó audio, MP3; 6 légzsák, légkondi
- 1.4-es motorhoz képest meglepően dinamikus; kettes+padlógáz, igazi öröm, és mindez egy 1.4-estől!
- nekem tetszik a puritán, logikus felépítésű műszerfal
- visszapillantók nagyon jók (nagyok)
- valamennyit általában lehet alkudni
- kötelező/CASCO meglepően alacsonyra jött ki
- tényleg mindenkinek tetszett aki kipróbálta
...de ezeket már sokan leírták - jöjjenek inkább a rosszak!
A negatívumok (kb. "súlyossági sorrendben"):
- városi fogyasztás katasztrófális, simán 10l fölé is megy (dugó üzemmód); ha az ember *nagyon* figyel, akkor *esetleg* levihető 8-ra, de olyankor lábbal kell hajtani, mint Frédi és Béni
- a gázpedál annyire érzékeny, hogy cipő nélkül vezetek; cipőben egy óra alatt görcs áll az ember lábába (nem vicc!); kifejezetten nehéz egy stabil tempót tartani az autóval; ez az egész gép legkényelmetlenebb része
- az autóból nehéz kilátni: nem látszik sem a hátulja, sem az eleje, az elülső oszlopok nagyon csúnyán betakarnak
- a kasztni néha túl nagy: nem fér be kis helyekre; több, mint 10m a fordulókör
- ha hátratolom/hátradöntöm az ülést, nem érem el(!) se a sebváltót se a kormányt (igaz 1.70 vagyok csupán... de nagyobb figurák is panaszkodtak erre)
- a könyöktámasz rövid; vagy támaszkodok, vagy elérem a kormányt, ez a két opció van
- sokan dícsérik, de nekem picit kemény az ülés (bár a hátnak jót tesz)
- hogy nem bírták 1 centivel nagyobbra csinálni az első tárolórekeszt, hogy beleférjen egy CD?? pont ugyanaz a bénázás, mint az új Civic-nél!
- a hátsó ülések nem hajthatók le teljesen vízszintbe, pedig csak pár centi hiányzik :(
- KIA betegség: a műszerfal fényei éjszaka vakítanak, ami hosszú távon elég zavaró tud lenni
- a kormányt kicsit jobban is lehetne mozgatni, nem csak azt a plusz-minusz 3 centit
- ha lefelé engedem az ülést, kicsit elmozdul hátrafelé is
- van négy hülye müanyag pöcök a tetején, nekem egy alapból hiányzott(!), de amúgy is könnyen lecsúszik; valami 3E Ft-ba van (előállítása úgy 3 Ft/db); állítólag ezt egymás autójáról lopkodják az élelmesebb tulajok...
- nagy értékvesztés a garancia ellenére is
A felszereltségből adódó negatívumok:
- nincs kárpit az ajtón, ettől kicsit prosztóbb, mint kéne
- a manuális légkondi elmegy, de kicsit többet kell babrálni vele, mint ami elvárható lenne; ráadásul vagy a pofámba fúj, vagy alig érzem; ha gyorsan megyek, jobban fúj; a levegőbefújást teljesen nem lehet kikapcsolni, és szintén sebességfüggő
- nincs távirányítós központizár; igazán elviselhette volna ez a felszereltség, mondjuk riasztóval együtt...
- általánosságban egy kicsit több extra szerintem még befért volna: a tolatóradar hiányzik, akárcsak a tökörfűtés
UPDATE:
- most van a testvérmodellnek (i30), és ha jól tudom rövidesen a KIAnak is akciója, mikoris a diesel verziót adják ugyanannyiért (3.5M körül, illetve alatt), mint régebben a benzinest; na, hát ezt NAGYON megéri szerintem, most tuti ezt vennék, ilyen árral, ilyen felszereltséggel egyszerűen nincs versenytársa
- szintén megjelent a régi, teljesen értelmetlen "Base" helyett egy légkondis, két légzsákos verzió 3M alatt; szintén jó választás lehet!
- a használt árak nagyon kellemesek: a legtöbb Ceed tulaj keveset hajtja az autót, ergo a garancia megmarad; könnyebb kifogni jó, mint rossz példányokat
Összességében tehát messze nem egy tökéletes autó, több apró, zavaró hibával, átgondolatlansággal - viszont az árához és méretéhez(!), főleg pedig a konkurenseihez viszonyítva (különösen mostanság) kedvező vétel - ha nem a legkedvezőbb. Szerethető. Szerintem (kis)családi autónak igazán ideális, lehet bele pakolni is, nagyobb igényekre meg ott az SW, ami meglepően szép. Budapesten belül nem ajánlanám (bár Budapestre nem való semmi úgy igazából). Nem ajánlom annak sem, aki rövid időre (1-2 év) és hosszabb futamidőre veszi (értelemszerűen nem éri meg, igen nagy az értékvesztés); annak, aki nagyon sokat jár vele dugóban; illetve aki évi 30 ezer kilométernél többet rak bele: utóbbi esetekben mindenképpen a diesel a nyerő, amennyivel többe kerül, annyit lehet spórolni a fenntartáson, plusz a vezetési élmény is szívet melengetőbb (az extra felszereltségről nem is beszélve).
Hibalista
- Lezúztam a hátsó lámpát, teljes csere. 30E körül volt.
-
- Aztán volt egy remek ráfutásos koccanásom, plusz hátulról még belémjöttek (szendvics). Mindezt kb. 20km/h-val. Ahhoz képest... semmi súlyos nem volt, az autó simán elvitt a szervízig, alig látszott rajta valami - de vagy két tucat elemet (lámpákat, lökhárítót, motorháztetőt, hűtőrácsot, stb.stb.) kellett cserélni, plusz fényezés, miazmás: 1M Ft (!!!!!), szerencsére CASCO+kötelező fizette.
Ide hordtam szervizbe
Auto Don.
Magyarországi (ezt azért hozzáteszem...) viszonylatban segítőkészek, jók. Tudtommal nem mindent ők csinálnak, van, amit átküldenek a Kia Obudába... ezt mondta legalábbis nekem a biztosítós.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Kia Obuda.
A munkájuk az alapján amit csináltak kifogástalan. Munkafelvételnél, stb. az "üzletiesebb" stílusuk nekem sokkal jobban bejött, mint a Don (alapból nem szeretem, ha valahol tegeznek). A munkadíj egy része autóbérlésbe beszámítható, ami nagyon szuper.
Viszont! Onnantól, hogy az autót bevették, mint egy fekete lyuk! Ígérgetések, magyarázkodás, ellentmondások, lassúság - katasztrófális!! "Jövő héten jön az alkatrész...", ez a joker. Ja, és drágák is.
Munka: 9. Kommunikáció: 4. Sebesség: 0!
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Valamilyen diesel sedan, esetleg egy sportosabb coupe |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
