Takarékos bokorugró
Szöveges ítélet
Második gépjárművem volt, de az első, amelyik dízel. Szerencsém volt vele, mivel közel két éven át szalonautó volt, így jelentős kedvezménnyel jutottam hozzá. Ódákat zengtek a fogyasztásáról, de nem igazán hittem benne, a korábbi fordos tapasztalataimból kiindulva.
A legelső úton az a tény, ami hanyatt vágott, az a hihetetlen zajcsillapítás volt és a nyomaték. A kerekek és a motor zaja alig hallatszott be az utastérbe. Gázadásra úgy szabadultak fel a lóerők belőle, hogy élvezet volt hallgatni a turbó süvítését és belepréselődni az ülésekbe. Jól kormányozható, bőséges helykínálattal ellátott autóról van szó, amelynek azonban az ülőhelyei kicsit kemények voltak nekem, így hosszú utakon könnyen előfordulhat, hogy valaki sokat fészkelődik és kényelmetlennek találja majd.
Valószínűleg a legtöbb embert a költségek érdeklik, így a szervízárakat és a biztosítást nem említve lássuk, mennyibe is kerül a fenntartása.
A 115 lóerős 1,6-os CRDI dízelmotor gyári fogyasztása városon kívüli adatként 4,2 literre van írva. Michelin Energy Saver gumin nyáron, 95-100-as tempónál ez 3,8-4,0 liter körül alakul (előzésekkel tarkítva). Télen, csak városon belül <6,5 liter, efölé nem tudtam menni vele. Éves viszonylatban a 4,5-5,0 literes vegyes fogyasztás volt jellemző (persze ez attól függ, kinek mennyire 'nehéz' a lába, én azért elég dinamikusan vezettem).
Ha a turbó tönkremegy, az jelentős javítási tétel, ezért hosszabb utak esetén, ha meg kell állni, egy fél-egy percet ildomos a motort üresen járatni és csak aztán lekapcsolni. Ezt felejtik el sokan megtenni és pislognak ha kész a baj.
Egy szó, mint száz, ha egy megkímélt példányt találnak aminek a szervizkönyvéből visszaigazolhatóan ki lehet deríteni a valós futásteljesítményt, ha a turbó megfelelően működik a próbaúton, akkor ne habozzanak megvenni. Egy remek autóhoz juthatnak hozzá.
Hibalista
- Az első lengőkarok adták meg magukat, de ezeket garanciában cserélte a szerviz. Típushiba. - - Ugyan nem tipikus hiba, de a nyestek imádják az antennáját.
Ide hordtam szervizbe
UTT Autóház - Székesfehérvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 40 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | Elantra |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
