A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1.6 CRDi EX 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Szia Kid, itt van a Kia Cee´d!

Szöveges ítélet

Előzmények: Újonnan vettük a Corollát, pár hónaposan már rángatott a kuplung elindulásnál, a légkondi egy óra működés után feladta, a szervizben négy év alatt nem tudták megcsinálni, az indexautomata meghibásodása miatt cserélték a szervókormányt. 4 évesen 70000 km. után cserélni kellett az első fékbetéteket, (féktárcsát is kellett volna cserélni, ezért úgy döntöttünk lezárjuk a Toyota korszakot).
Vásárlás:Az interneten és a reklámokban figyeltünk fel a Cee´d-re, majd a Karácsonyi-Nagy Autóházra esett a választásunk. Próbakör, egyezkedés, autóbeszámítás után két hét alatt beleülhettünk az új autóba.
Tapasztalatok, első benyomások:
Külső:A karosszéria kialakítása nagyon praktikus (ötajtós, az ajtók szélesre nyílnak, könnyű a ki- és beszállás, a csomagtérajtó is nagyon szép hangon csukódik).
Szép dizájnosak a lámpák (bár az elsőknek lehetne nagyobb fényerejük, a ködlámpákkal együtt).
A fényezés minősége szerintem nagyon jó, a karcolásnak ellenáll (pl. a kilincseknél)
Sajnos egy hete egy idióta pancser fékezés nélkül beletolatott a bal elejébe (behorpadt a sárvédő, a festék viszont nem pattogzott le úgy, mint a Toyotánál annak idején, és megtört a lökhárító is).
Nekem semmi utánérzésem sincs egyik konkurens márkához sem, szerintem teljesen egyedi karosszériája van.
Belső:Nagyon széles és hosszú az utastér, én a száz kilómmal vidáman elférek a kényelmes első ülésen (deréktámasz is van, meg ülésfűtés is), mögöttem akár egy kétméteres valaki is elférne. Az ülések anyaga egy kicsit kényes és nehezen takarítható.
A műszerfal anyaga szerintem ízlés dolga, nekem tetszik, könnyű takarítani, úgyszintén az ajtókárpitok is. A tetőkárpit is nagyon finom puha.
A műszerek elrendezése logikus, minden ott van ahol kell, könnyű kiigazodni a középkonzolnál is, jó a narancssárga és fehér kombináció.
A légkondiról csak felsőfokban tudok beszélni, úgy teszi a dolgát, ahogy kell, a belső levegőminőségszabályzó is hatásosan müködik.
Nagyon jó fogású a bőrkormány, én eddig nem tapasztaltam a nyöszörgést a rádiótávirányító gomboknál.
A szervókormány kellő visszajelzést ad a kerekektől.
Kár, hogy a kesztyűtartó nem zárható, hűtése viszont jó dolog.
Az ülések könnyen előredönthetők, pillanatok alatt egy nagy tér varázsolható benne, jó, hogy a biztonsági övekkel nem kell vacakolni.
A csomagtérfedél alatti rekeszek jól kihasználhatók, semmi zörgés nem hallatszik onnan menet közben.
Futómű: 205/55R16-os gyári kerekek vannak rajta. Jól néz ki vele az autó, de ezeken a rossz minőségű magyar utakon rettenetesen ráz, -a kényelem rovására megy-, jó úton viszont megy, mint a sínautó. Lassú menetben viszont kivasalja a fekvőrendőröket.
Motor:Nekem egy kicsit határozatlanul indul melegen, hidegen viszont pöccre. Nagyon nyomatékos, ha lepadlózom, akkor viszont füstölni kezd, ezt úgy vettem észre, hogy fekete lett a kipufogó felett a lökhárító alja. Gyanítom, hogy ezek a pancsolt gázolajak tehetnek róla, bár igyekszem normális kútnál tankolni.
Fogyasztás:Az első 1000 km.-en 6 liter volt az átlag, mert változó fordulatszámon járattam be a motort. A következőnél 5.7 liter, majd megjártam többször is Lengyelországot 4.7 literes átlaggal. Most a városi fogyasztás 5.5 liter.
Sebességváltó:Az első két fokozat valóban rövid, szokni kell, de ez nem versenyautó tudomásul kell venni, viszont nyomatékból nagyon jól lehet közlekedni. Már 1200-as fordulattól lehet vele autózni, alatta viszont rángat magasabb fokozatban. A seb.váltó nem szereti a gyors váltásokat, nekem másodikból harmadikba gyorsításnál rendszeresen elakad. (Bár lehet, hogy én vagyok a béna)
Összegzés:Nagyon-nagyon meg vagyok elégedve vele, két hónap alatt 13000! km.-t tettem bele. Az ismerősöknek is ajánlom. A legnagyobb elismerést a feleségemtől kaptam, aki a kezdetektől fogva ellenezte az autóvásárlást -egyik este hazafele menet a térdemre tette a kezét és csak annyit mondott- ilyen kényelmes és csendes autóban még nem ült. Azóta is a kedvenc extrája az ülésfűtés.
A gyerekek nagyon megsiratták a Corollát, a Cee´d-ből viszont alig akarnak kiszállni és azt kérdezik, mikor veszünk már Kia Cee´d Sporty Wagont.
Mint már említettem, egy hülyegyerek beletolatott a bal elejébe. Két hónap ügyintézés után én naív hülye ugyanoda vittem javíttatni az autót, ahol vettem. Az ügyintézés során állandóan én telefonálgattam a szervízbe, többször nem volt ott az illetékes elvtárs, egyszer sem hívtak vissza. Karácsony előtt levittem Érdről az autót, meg sem kérdezték, hogy hogyan jutok haza, fel sem ajánlottak sem bérautót, sem csereautót. Négy napig tartott kicserélni két elemet (bal első sárvédő, első lökhárító) és lefényezni. Csütörtök reggel újból én telefonáltam és azt a választ kaptam, hogy 15 órától átvehetem. Mivel vonattal utaztam le kb. 13 órakor már ott voltam, ahol várt a meglepetés. Az autóm már rég ott állhatott a parkolóban, a motorháztetőn egy 10 centis sávban le volt törölve a kosz és a bal első ajtó látszott még tisztának, valamint a fényezett két elem. A munkafelvevő csodálkozó kérdésemre azt mondta, hogy kész az autó, vihetem haza. Ráadásul még az ablaktörlőt sem tudták kicserélni négy nap alatt, ill. mióta újonnan átvettem. Amikor körbenéztem az autót, igencsak felháborodtam. A müszerfal és a bal első ajtókárpit erősen össze volt koszolva, végigfolyt rajtuk a koszos víz, ahogy csiszolták, bár nem igazán értem, hogy ez hogy történhetett meg, hiszen kívülről kellett volna fényezni nem belülről. Amikor felháborodva számon kértem az egyik tulajdonost az egész folyamatról, a tekintetemet kerülve sunyi módon csak annyit mondott, hogy kevés az emberük. Amikor elkezdtem kiabálni, akkor előkerült két ember és lemosták az autót, de köszönet nem volt benne (ők csak új autót mosnak le- volt a válasz)
Hát a Karácsonyi-Nagy Balkán! Autóház kiállította magáról a szegénységi bizonyítványt, aki csak teheti kerülje el őket. A meglepetés erejével szlogent sajátos módon értelmezik! Hát egyenlőre ennyit a szervíztapasztalatokról.

Hibalista

- Bal első ablaktörlő műanyag zárópöcke le van törve.
- Bal oldali indexet nem mindig veszi vissza az automata.

Ide hordtam szervizbe

Karácsonyi-Nagy Balkán! Autóház
Tatabánya

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Kia M6 Érd
Most fogom vinni szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Corolla Wagon 1.4 Terra Következő autója? Valószínüleg Kia.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)