Szép kezdés, reális valóság, de joooooó
Szöveges ítélet
Két hét alatt nem sok a tapasztalatom. De! Az EX változatnál az ajtók alsó burkolata, valamint a küszöbvédők fehérek -tragédia- koszolódik, kényes, sérülékeny. Azonnal bevontam fekete külső-öntapadó fóliával, egyedi formatervezéssel. A gyári gumiszőnyegeknek nem sok közük van az autóhoz, és még az áruk?! Az autó kezelési kézikönyvében leírtak alapján -autómata klima, audió rendszer, sebességtől függő kormányszervó (ezt meg sem említi)- sokra nem jutottam, bonyolult kezelési útmutatók. De majd a tapasztalat. Különben kényelmes, tágas - Skoda Oktávia Tourhoz képest-. Csomagtartója is megfelelő, azonban hiányolom a potkerék szintjén hinyzó tároló rekeszeket. A kesztyűtartó kicsi, ezért nem ártott volna az "anyos ülés" alá egy kihúzható tárolórekesz. Az autó dinamikus. Az előírt 2,2 bar keréknyomással kicsit pattog, le kell venni elől 2,1, hátul 2-re.
A hátramenet kapcsolása bizonytalan, "nem jelez vissza", ezért többször nem is sikerült. Megoldás erőteljes előrenyomás a semmibe. 500 km után néha egyenetlen alapjárat. A motor a gázelvételre lassan reagál, engem zavar 1-3 fokozatnál.(28 éve vezetek, kb. 500.000 km). A tűzfal ugyan hangszigetelt, de 3000-es fordulat fölött a motor igencsak zajos, a futómű zajszigetelésére sem fordítottak nagy figyelmet.
A csomagtér ajtó nem patent, jól le kell hajtani (vágni).
3000 km (közben elveszett egy folytatásom 03.19., kétszer írtam hiba üzenetet!)
-átlagfogyasztás 70-30 % -országút-város- 7 liter(a fedélzeti szerint), kiszámolva 7,4; vagy nem 53 literes a tank;
-macskaköves utat rühelem vele, még a "B" oszlopból is rezonancia hallható, a többiről nem is beszélve;
-műszerfalborítás egy helyen eltávolodott alaphelyzetéből. a baloldali szellőzőrácsnál, vissza lehet nyomogatni, de újra kijön;
- középkonzol tágulásba kezdett, a kézfék alatti kis fedél nem takarja be a nyílást, kipattant, kijött, nincs meg az igazi helye (egy átmenőcsavar biztos megoldaná)-esküszöm nem feküdtem rá-;
- a hátamenet tragédia -mondták a szervizbe, hogy erőteljesen nyomjam előre-, már kétszer tolatás közben ugrott ki a sebességből -a 408-as Moszkvicsom jut eszembe-;
Nos az utoljára felsorolt bosszúságok kicsit elgondolkodtatnak, mind ezt 3,9 millió listaárért?
6800 km. A fogyasztásom -még nem nulláztam le a fedélzetit- 6,5. Ez kezd jó lenni. A rezonanciák folytatódnak. Mostanság az enyhébb egyenetlen utakon a rádió mögül zavaró zajok jönnek. Ha a rádiópanelt erőteljesen nyomva tartom a jobb kezemmel abbahagyja, de így meg nem lehet vezetni!
Nem merem szervizbe vinni, mert hátha nekem is szétgányolják a műszerfalamat.
De azért egy kis jót is. Egyre jobban megszoktuk egymást, dinamikus, jól fekszi az utat. Sík úton városban 50 km/h-nál 5.-ben rángatás nélkül 2,8-at kortyolgat, és innét simán lehet gyorsítani is -persze ez csak próba volt-.
Ja még valami a "rossz levegő szűrő" -ez nem a belső keringetés-
(a szervizben nem tudták megmondani milyen elven működik) tökéletes. Füst, Szabadegyháza, bio-erőmű szagokat valóban megköti, ugyan valami más illat jön be a kaszniba, de nem kell lezárni a beáramló levegőt.
Lehet, hogy mégis megérte az árát, ilyen felszereléssel más hasonló kategóriák 700.000-1.000.000-val drágábbak!?
Hibalista
- még semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 8 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6800 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia Tuor 1.4 | Következő autója? | lehet, hogy cee´d SW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
