A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed SW 1.6 CRDi EX 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

>>Rosszízű kezdet után

Szöveges ítélet

Tesztautót akartam, praktikus meggondolásból. Kíméli a büdzsét, és nem kell aggódni átvételekor: a gyermekbetegségekből - ha voltak - az őt kirakatnak szánó márkaképviselet már kigyógyította.
Nem is aggódtam, amikor az AUTO-DON mindig mosolygós értékesítője az utolsó aláírások és banki befizetési bizonylat begyűjtése után átadta a kulcsokat... De a széppel kezdem, maradjon ez a sztori második része.

Feltehetően nem ostromolták képességei határát a bejáratási időben, mert sem zörej, sem olajfogyasztás nem jelentkezett az eddig rárakott 15ezer során. Örülhetek, telitalálat volt.
Tudom, mi a hálás, megbízható kocsi. Még a hajdani Daciám sem tolt ki soha velem, a gyártmány ritka kivételeként. Majd 11 évig volt társam a Hyundai lovacskája, a Pony, egyetlen felróható hiba nélkül. Majd a Corolla igazolta a megbízhatósági ranglistán elfoglalt bársonyszékének kiérdemelését 6 éven át. Hát mit mondjak: nagyon úgy tűnik, nem lesz törés ebben a folytonosságban. Óramű; precízen, finoman, kiszámíthatóan ketyeg-kattan benne minden. Mögötte megnyugtató erőtartalékokkal. Tud sietni, a bosnyák-montenegrói hegyekben alpinistaként falramászni, alapjáraton gáz nélkül gurulni araszolgatáskor. És mindezt, így együtt, ötésfélliterért százon. A sietés fogalmát nem feszegetem; maradjunk annyiban, hogy Szarajevotól az udvari határig (utána sem...) senki nem előzött meg, miközben én kocsioszlopokat előzgettem a felhőszakadásban, elszabadult víztőrőkosként. Hihetetlen fogyasztás mellett.

Szeretem benne mindazt, amit mások itt már számtalanszor szerettek. De leginkább a kiszámíthatóságot: azt, hogy - megfelelő fordulaton! - hogyan fog húzni, kilőni egy szükséges előzésnél, hogy vízen úszva sem veszíti el a kanyarstabilitását (oké, ide a Michelin is kell), hogy nem fog égni éjjel a szemem a visszapillantótól, nappal a rossz klímától (övé mindig bekapcsolva), hogy a tompított fényt nem felejtem el (mindig bekapcsolva; úgyis kikapcsol a kulcs kivételekor). Szeretem az USB-csatiját és azt, hogy róla nagy tempóval is élvezhetem a zenét. A hűtőtáskám szereti, égő napon hosszabb időre megállva a csomagtéri, állandó feszültségű dugaljt. Jó, hogy a GPS gond nélkül kilát belőle, de
- nem jó, hogy én nem. Még most is szokom a méreteit, parkolásnál bizonytalankodom. Rézsút jobbra hátrapillantva sok a takarás, két-háromszor már lepett meg "semmiből ott teremve" a rám fékező, irritált kolléga. Erős neheztelést vált ki az alacsony fordulatszám erőltetése; ne tegyétek! Annyira hálás 1800 fölött, hogy azt értékelni kell! Ott aztán szódásló és paripa egyben.

Szerettem, hogy soha rám nem ijesztett. Sem műszaki, sem biztonságérzeti vonalon. A tanklámpa felvillanása után fogalmam sincs, meddig bírná még, mert amikor azt hittem, hogy már túlfeszítettem a húrt (100 km++), még mindig csak bő 50 literrel tudtam feltölteni. Hosszú útra hibátlan; napi munkábajárásnál is csak az étvágya nő meg kissé, úgy 1-1,5 literrel.

Ha még beugrik valami, kiegészítem. Mindenképpen tartozom az összképnek az átvételi furcsaságok leírásáva, mások okulására.
(folytatom)

...Igen, ezzel még tartozom az igazságnak.
A hajdani büszke tesztautó eltulajdonlása kellemetlenül kezdődött. Mint az elején említettem, a vételár kiegyenlítése és a kulcsok átadása volt az a pillanat, amikor az addig stabil mosoly eltűnt az üzletkötő arcáról, és sürgős teendőire hivatkozva már a szalon alatti mélygarázsba sem akart velem jönni (végül csak-csak, egy rámutatás erejéig); mint utólag kiderült, jó okkal.

Én akkor tévedtem, amikor az átadás napjának reggelén megcsörrent a telefonom, és örömmel fogadtam el a márkaképviselet kedves ajánlatát, miszerint az áprilisi viszonyokra való tekintettel lecserélnék a kocsi addig használt téli kerékgarnitúráját az általam "közös költségen" kialkudott alufelnis nyárira. Nem kellett volna. Otthon, kicsomagolásnál derült ki, hogy a nylonzsákokban rejtőző kerekek köszönőviszonyban sincsenek a felszereltségi fokozattal. Az EX-hez tartozó 16" helyett 15-ös tárcsán szomorkodtak a Michelin-ről Matadorrá változott abroncsok, KIA-dísztárcsák és csavarok nélkül (utóbbiról csak annyit, hogy az Auto-Don szalon vezetője azzal intézte el, hogy az alufelnihez tartozó 17-esek kúpossága megfelelő, nyugodtan használhatom az eltüntetett 21-esek helyett). A dísztárcsák helyett 3 (három) darab régi, koszos TESCO-gazdaságost tukmáltak volna rám, amikor a kocsi 7 éves helyett relytélyes módon 5 évesre kiállított garancia-matricájának cseréjére vidékről felutaztam.

Most hát leminősített méretű és minőségű kerekein gurul a volt puccos SW EX tesztjárgány, Aldi-dísztárcsákkal, a KIA nagyobb dícsőségére. Elkerülve nagy ívben az eladót.

Hibalista

- Semmi. Milliméteres ajtóigazítás és leheletnyi balrahúzás beszabályozása volt az elsőéves szervíz dolga.

Ide hordtam szervizbe

KIA Érd M6 (Érdet délnek elhagyva a régi 6-oson)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 8000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Corolla Sedan 1.4 (E11) Következő autója? távol-keleti
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)