Rejtőzködő vörös bestia
Szöveges ítélet
2018 áprilisának végén elhatároztuk, hogy autót kell venni, ezzel megoldva az utazási gondjainkat. Ki is néztünk egy 2008-as 1.4-es benzines, fehér Ceedet egy újpesti autókereskedésben, csak sajnos mire odaértünk, eladták az orrunk elől. Ezt követően az egyik nagy használtautó kereső oldalon barátnőm kiszúrt egy 1.6-os benzines, piros, 5 ajtós, nem kombi Ceedet, sok extrával, pont olyat, amilyet titkon kerestünk, csak elvileg ez a kombó nem létezik a magyar piacon. A nepper telephelye természetesen a város másik végén volt található, így kivonatoztunk hozzá, megnéztük a kocsit, megtudtuk, hogy egy Németországból származó használtautó, „garantáltan nem tekert órával”, szervízkönyv nélkül. Az álmoskönyv szerint az ilyen autó elég kockázatos, de azért kipróbáltuk, mi baj lehet belőle. A kocsi jól mozgott, a kuplung kicsit fura volt, de úgy hittük, hogy ez ilyen. Hazaérve lekérdeztük az autó történetét alvázszám alapján, ahol kiderült, hogy elvileg nem törött, nem lopott, igaz svéd, így visszamentünk foglalózni a gépet, habár tudtuk, hogy az álmoskönyv szerint ez nem jó előjel. A foglaló aláírása előtt az immobiliser megadta magát, néha nem ismerte fel az kulcsot, így beleírattuk a foglaló papírjába a hiba kijavítását, valamint adtunk egy igen rövid határidőt. Szerencsére elvileg megtörtént a javítás. Azért írom, hogy csak elvileg, mivel az első ceedes nyaralást megelőzően újra megadta magát, örök hála Kia Szabónak a gyors és szakszerű megoldásért.
Az első szervíznél megtörtént az olajcsere + első fék elújítás, majd 1 évig használtuk a gépet vidáman. A következő olajcsere alkalmával a Kia Szabónál szóltak, hogy a kuplung már nem fog sok virágvasárnapot látni, így a csere mellett döntöttünk. Példásan elvégezték a feladatot, valamint javasolták kb. 200 000 km-nél a vezérműlánc cseréjét, a későbbi gondok elkerülése érdekében.
A kocsi méreteit tekintve óriási meglepetés volt számukra, van benne hely bőven, nem fárasztó vele egy hosszabb utazás sem.
Teljesítményét tekintve szerintem optimális az 1.6-os motor ehhez a kasztnihoz, elég jól gyorsul, nem probléma neki a pályán való huzamosabb, nagy sebességű haladás sem.
Sajnos 2008-ban még nem volt meg a Kiának a tudása egy kényelmes és stabil futómű hangolásához, így egy elég kemény, de cserébe meglepően stabil futómű került az autó alá, amely kb. mindig semlegesen viselkedik, nagyon nehéz megcsúsztatni.
Összességében egy teljesen vállalható, korrekt autó ezért a pénzért, nagy taposóaknák nélkül.
Hibalista
- Immobiliser gerjesztő tekercs - Első fék csere - Kuplung - Első ablak spricli
Ide hordtam szervizbe
Kia Szabó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 188000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
