Praktikus, megbízható, kényelmes társ
Szöveges ítélet
Rég óta szemeztem a típussal, és nagyon meggyőző dolgokat olvastam róla. Megbízható típus, takarékos erős motorral, 7 év nagyvonalú garanciával.
Nem kell aggódni drága javítás miatt, hiszen nincs benne kettős tömegű lendkerék, ennek ellenére kulturáltan jár a motorja. A 7 év garancia pedig nagy biztonságot nyújt, ami kiemelt szempont volt a vásárlásnál.
Csak 4 hónapig használtam, mert találtam egy jobban felszerelt példányt alig drágábban, fele annyi kilométerrel, és ekkorra már tudtam, hogy ez a típus az én autóm. 4000 kilométert tettem bele, főleg autópályán és országúton.
Nagyon megszerettem. Egyrészt nagyon jó a formája. Nagyon jól pakolható, nagy csomagtere van, és elég nagy hátul is benne a hely. Szeretek vezetni, és a Kiában kifejezetten jó érzés, mert alacsony az üléspozíció, sofőr centrikus, áttekinthető és okos a műszerfal elrendezése. Jól szól a hifije, nem olcsó vagy gagyi a beltér, nagyon jó a váltási érzet mind a 6 sebességben.
A motor sportos, jól húz, és takarékos is. Dinamikus vezetés mellett országúton 4,7-5,5 között, autópályán 5,5-6 között fogyaszt. Talán az egyes és a kettes fokozat kicsit lehetne hosszabb.
Ami miatt lecseréltem egy pont ugyanilyen, de jobban felszerelt és fiatalabb, kevesebbet futott példányra, az a tempomat hiánya volt. Persze a bőrkormány, tükör- és ülésfűtés is jó, de nem annyira fontos szempont.
Német autópályán jól tartja a tempót simán 170-180-nál is. Egészen 195-ig próbáltam hajtani, nem jött zavarba tőle. Hosszú távon is kényelmes, és viszonylag csendes, bár a második példány kicsit csendesebb.
Drágábban tudtam eladni egy 50-essel mint amennyiért vettem, ami mutatja, hogy értéktartása nagyon jó, főleg a garancia miatt, és nincs belőle túl sok fiatal eladó.
Amire oda kell figyelni, hogy tetőcsomagtartó használata esetén (pl. bicikli, síléc szállításnál) a csomagtartót óvatosan kell nyitni, mivel tág nyílása kicsit a tetőbe is "harap", így hozzáérhet a csomagtérajtó a tetősínekhez.
Mit írjak még? Szuper kis autó, a néhány hiányzó extrával együtt már olyan autó, aminél jobb igazából sosem kellene. Legközelebb csak akkor cserélek autót, ha a vezetéssegítő és biztonsági elektronikák igazán megbízhatóak és fejlettek lesznek. Ne várom. :)
Hibalista
- Egy garanciális apróság, amit a gyár típushibaként ingyen javított. Az izzítógyertyákat cserélték, mert indulásnál néha kicsit rángatott a motor egy-két percig, és fehér füst jött ki a kipufogón. A javítás után teljesen megszűnt a jelenség.
Ide hordtam szervizbe
Pappas Autó, Pécs (Koksz utca) - korrekt, rugalmas szerviz, mindent garanciában megcsináltak és még le is mosták az autót ingyen.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Accent GLS 1.3i | Következő autója? | Cee'd SW 1.6 CRDi EX Limited |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
