pont jó
Szöveges ítélet
Előző autóm egy SEAT volt amit újonnan vettem, és kutyabaja volt a nálam töltött 4 éve alatt.
2007-ben jött a 2. gyerek ami komoly fejtörést okozott számomra autóügyileg, mivel egy újabb gyerekülés a meglévő mellé, illetve praktikusan rámolható nagy csomagtartó kell.
A SEAT konstrukciós hibája annyi volt, hogy a hátsó üléssornál nem maradt igazán hely a lábnak, illetve a mély sedan csomagtartóba rendesen be kell hajolni ha kiszeretném azt használni.
Az autóvásárlásnál egy fő szempont létezik szerintem:
- mennyi pénzt szánok rá?
(Na erre még számoljunk rá azért, mert mindíg feljebb megy)
Ezt a szempontot Én beállítottam magamnak egy 4 millió értékre.
A használtautó piacon sajnos már égettem meg magamat több alkalommal ami később nagy ráfizetést hozott ezért új mellett tettem le a voksomat.
Benzines volt cserélendő autóm, amit szerettem volna egy dinamikussabb dieselre váltani.
A csomagtartó méret szintén nagy szerepet kapott.
Össze is állt a kép:
4 millió környékén keresek egy új, diesel, kombi autót.
Az első álom egy ALTEA XL 1.9 TDi volt, amit ki is zárhattam az ára miatt.
(Megkaptam volna egy kevés ráfizetéssel egy ALTEA XL benzines verziót fapadosan, de hát még fiatal vagyok egy igazán "öregúras" vezetéshez szép külsőben.)
Jött a sima ALTEA 1.9 Tdi motorral ami sajnos kicsinak bizonyult mivel csomagtartóját a babakocsi önmagában lefoglalta.
Meglehetősen komolyan merült fel egy PEUGEOT 307 kombi tetőpanorámával diesel motorral.
Sajnos pont itt olvastam a lehető legtöbb rosszat róla, és baráti tanácsként sem emelték a kocsi fényét szememben.
Megjegyzem volt 306-os Hdi autóm, és kutya baja volt, de mivan ha pont a következő egy újabb rossz statisztikai adat lesz. Valószínű utálni fogom, és árban már feljebb is ugrottunk egy picit.
Említést sem nagyon méltó helyre került a RENAULT MEGANE 1.5 diesel kombi verzióban, mivel a leggyalázatosabb beszámolok erről szólnak.
A CHEVROLET LACETTI kombinak az eleje számomra egy ZIL-hez hasonlít...
Végül beugrott, hogy a KIA hamarosan kihozza a CEED SW-t, aminek a diesel motorjáról mindenki ódákat zeng.
Az egyedüli dilemma csak az maradt hogy valóban "csak" egy KIA?
Ezt gyorsan eloszlattam magamban ahogy nemzetközileg is utánaolvastam a márkának.
(Mi magyarok vagyunk ilyen sznobok, hogy PASSAT alatt nincs autó)
Az autó megjelenésére is várnom kellett még mivel csak sajtó irogatott róla, de végül minden szempontból megfelelt.
A rengeteg gyári extrán kívűl azért még lehúztak egy kis extra pénzzel itt-ott, de mint mondtam ezzel kalkulálni kell.
Az autóban azóta 30.000 km van, és nem volt számottevő problémám vele.
Soha nem éreztem a megbízhatatlanságot benne.
Nagyon pozitívan csalódtam a kiában, és következő autót is tudnék ezen márkán belül választani.
A szervízes háttér már egy picit hektikussabb kérdés, mivel nagyon szórt árak vannak.
Amit senkinek sem ajánlok garanciális javításon kívűl az a KIA ÓBUDA.
Lehúzos árakon dolgozik!!!
Én a LURDY-ban találtam meg a szervízem.
A szervízelésben a meglepő hogy drágább KIA-t szervizelni, mint SEAT-ot.
Valószínű ez a 7 év gari keresztje.
Összeségében ajánlom mindenkinek aki pörgös, jól rámolható praktikus autót keres.
Hibalista
- Még nem jelentkezett hiba.
Ide hordtam szervizbe
Kia Óbuda Méregdrága, lehúzós szervíz. Szó szerint hülyének nézik az ügyfelet amikor az árat kimondják, és annak agyament indoklását. CSAK GARANCIÁLIS JAVÍTÁSRA AJÁNLOM!
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Kia Lurdy Korrekt, gyors, elfogadható áron dolgozik.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | cordoba | Következő autója? | sportage |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
