PIROS VILLÁM
Szöveges ítélet
2008 nyarán kezdtem el nézelődni új kocsi fronton és mivel ford fusionom volt, természetesen a Ford nagyobb autói jöhettek számításba. Végül a FORD C-MAX (1,8TDCI TREND felszereltség) maradt fent a rostán. Több Ford márkaképviseletet versenyeztetve csökkent szépen az autó ára és a leendő törlesztés kamata a kívánt szintre. Már majdnem befizettem a foglalót mikor az egyik szupermarket előterében kiállítva megláttam akkor még számomra nem igazán ismert KIA CEED 1,6 CRDI EX SW-t és elkezdtem összehasonlítani a FORD C-MAX-al. Az adott felszereltséget nézve a FORD majd 1millióval többe került. A hitel törlesztés havonta majd 4000Ft több és akkor már elgondolkodtató volt a 7 év garancia is. A kocsik műszaki paraméteri hasonlóak, gondoltam akkor meg kell nézni mit is tudnak ha vezetem őket. Mivel napi szinten 50-70 km-t vezetek többségében lakott területen, kíváncsi voltam hasonló távolságon, hasonló útviszonyok között melyik fogyaszt kevesebbet. Megdöbbentem a KIA-val 3,9l-re jött ki ugyan azaz út ami a FORD-al 4,7l alá nem tudtam levinni, pedig FOCUST és C-MAx-t egyaránt kipróbáltam / 1,8 TDCI voltak/. Így előtérbe került a KIA ami további üzleti tárgyalások során számos extrával gyarapodott.
Meglepetés volt számomra hogy üzemmeleg állapotban alapjáraton az autónak alig van hangja, viszont kicsit rossz élményként éltem meg, hogy remeg a kaszni / meg kellett szokni most már nem zavar/.Városban tempósan 5,5-5,8 között fogyaszt, országúton 90km/h-nál tényleg 4,6 alatti, 100-110 között 5,1-5,3 és mint egy 2000kmt autópályáztam egyhuzamban 130-140-es átlaggal 5,8-6l-el.Számomra megfizethetetlen a tempómat mindenkinek csak ajánlani tudom. Az esőérzékelős ablaktörlőt sokáig csak paraszt vakításnak hittem, mert sokszor össze-vissza törölt míg rá nem jöttem, hogy piszok került az érzékelő közelében a szélvédőre. letakarítva azóta jó. Itt olvasom jó néhányan panaszkodnak, hogy hátramenetbe nehéz váltani. Ez a FORD-nál is téma volt de egyszerűen orvosolható, előre menetbe megmozdítom az autót akár pár cm-t és utána már úgy megy a kar hátramenetbe mint a vaj.
Vezetés szempontjából jobb autó a FORD de megbízhatóság, kényelem, használhatóságot figyelembe véve eddig a KIA számomra be jött. Főként, hogy a FORD 1,8 TDCI-nél a népítéletekben 3-4 esetben is pár ezer km megtétele utáni motorcseréről számoltak be.
Most 15000km van az autóban úgyhogy szeptemberig a garanciális szervizt meg kell csináltatnom, így szegényebb leszek több tízezer forinttal de gazdagabb a garanciális szerviz tapasztalataival.
2009 szeptember: A 20000 km-es szerviz megtörtént az olajat, szűrőket is adva az össz. szervizköltség 38000Ft volt, ami elég barátságosnak tűnik.
2010 október: 40000km-es szerviz hasonló költséggel bírt mint az előző. Eddig hiba nélkül teljesít a gép.
2011 október: 60000 km-es szerviz az olajokon és a szűrőkön kívül egyéb költségek ( fékfolyadék csere) ami 48000Ft-os számlát eredményezett. Itt már azért érződik a kocsin, hogy használatban van
nehezebb indulás hidegen. Ezt gyorsan orvosolják izzító gyertyasor cserével garanciában. Az első futómű felől hallható kopogást stabilizáló pálcák cseréjével szüntetik meg. Állítólag ez típushiba de
kijavították a magyar utakhoz méretezett alkatrészekkel.
A kocsi számomra eddig beváltotta a hozzáfűzött reményeket remélem a továbbiakban is jó szolgálatot tesz.
Hibalista
- izzítógyertyák - stabilizáló pálcák - CD-s rádió -
Ide hordtam szervizbe
PAPPAS SZEGED magas színvonal,udvarias kiszolgálás.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | FUSION 1,4 TDCI | Következő autója? | Ha bejön a KIA maradok nála |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
