A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1.6 CRDI SW EX Lim. +ECS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Öt személyes családnak is OK - A Picasso killer

Szöveges ítélet

2008. 06. 09.
Először is előre kell bocsátani, hogy még nagyon új, így inkább csak az első benyomásokat tudom leírni, illetve a választás okát (azóta öregebb lett, lásd lejjebb!).
Szóval: öten vagyunk, így tágas családi kocsit kerestünk. Első körben a Cit. Picasso-t nézegettünk, míg véletlenül a Pappas Autónál (korrekt társaság, ott is vettük meg), ki nem próbáltam egy dízel Ceedet. Azonnal megfogott a minősége, ereje, menetstabilitása, és az összerakottság érzése. A finanszírozási ajánlatnál derült ki, hogy a Citroen a 680.000 Ft-al alacsonyabb hitelösszeg ellenére 300.000-el több kamatot kér, így a havi törlesztő részletek között csak 5000 HUF a különbség, megegyező futamidő és kezdő mellett. Egyszóval a KIA finanszírozása sokkal kedvezőbb az alacsonyabb kamatnak hála. A két autó műszaki tartalma, minősége, felszereltsége és várható meghibásodási hajlama között pedig fényévnyi különbségek vannak. Így nem is volt kétséges, főleg azok után nem, hogy miután a Citroen 220,000-el levitte a Picasso árát, ez mégsem jelent meg a havi részletben. Magyarán papíron levitték a listaárat, amit aztán kamatban szépen visszafizettetnek. Így a jelentős árcsökkenés EGYÁLTALÁN NEM jelent meg a havi részletben. Nem túl tisztességes árpolitika. Arról nem is beszélve, hogy a KIA még a régi kocsimat is korrekt áron beszámolta.

Május utolsó munkanapján vettük át a Pappas-nál. Pezsgő, kulcstartó, fénykép, egyebek. Kaptunk szőnyeget is bele. Passzentos, hajszálpontosan illeszkedik. Szóval nem lehet panasz Pappaszra :)

A kocsi felülmúlta az elvárásainkat. A helykínálata tényleg pazar, elöl hátul, széltében, hosszában. Magam mögé (182 cm) simán beférek, magasan vannak az első ülések, kényelmesen alájuk fér a hátsó utas lábfeje. A szélessége is nagyobb, mint a Mazdának, a 3 gyerekülés gond nélkül befér.
Elöl is nagyon kellemes. Jó kemények az ülések, hosszú úton sem fárasztóak, bár az ülőlap kissé rövid, és az oldaltartás is csak közepes. A rádió, a klíma kifogástalanul működik, noha ezekről olvastam lehúzós kritikákat. A rádió érzékenysége szerintem jó, bár néha többet keres csatornát, mint illene, viszont a hangminősége átlagon felüli - ebben a kategóriában - főleg CD-ről, vagy USB-ről. A belső világítás is teljesen OK.

Utazni jó a kocsiban, elég csendes, bár némi gördülési zaj hallható, de nem vészes. A motor halk. Szélzaj minimális, 130-ig legalábbis. A tempomat is remekül teszi a dolgát. Nagyon szép a műszerfal megvilágítása. A fényszórók is jól világítanak, valszeg cserélték az izzók beszállítóját, mert korábban sokan panaszkodtak a gyenge fényre.
A futómű kissé kemény, cserébe nagyon stabil. A fékek szintén jól fognak, rájuk sem lehet panasz.
A váltó kellemes, nem lötyög, de a hátramenet néha csak másodikra jön össze és hidegen az egyes szinkron sem mindig fényeskedik. A fogyasztási adatok nem mérvadóak, hiszen még be sincs járatva, de azért leírom (komputer szerint): autópálya 120-130-al: 5,5l, város: 6,7l. Úgy mértem, hogy a komputer 0,2l-el kevesebbet mutat, de ezt még több méréssel ellenőrizni kell. Miután teljesen bejáratódott, várhatóan kevesebb is lesz 0,5l-el.

Igazából semmi komoly hibát nem találtam a kocsin, inkább azt látom, hogy egy nagyon átgondolt, gondosan összeszerelt járgányról van szó, korrekt anyaghasználattal, praktikus megoldásokkal. Látszik rajta, hogy a gyártó nagyon komolyan gondolta, hogy ezzel a modellel tör be igazán az európai piacra.

-------------------------------------------------
2008. október, 10.700 Km-nél

Fogyasztás:
Autópályán tempomattal Bp-Győr: 5.5l 130km-es sebességgel
Visszafelé tempomattal Győr-Bp: 5.2 115km-es sebességgel, de ebben benne van a lefelé menet is!!! Szóval 110 környékén kb. 5l lehet a fogyasztás.
Egyszer hazajöttem vele vidékről országúton kényelmes 90-es tempóval, 4.5l-es fogyasztással. A komputer pontos, 0.1 litert téved, ha téved.
Város:
Igazából a 7 liter reális (ősszel, klíma nélkül), de ha nyugisan vezetek, kijövök 6.6-ból is, és nyáron is lehet tartani a 7l körüli értéket a klíma ellenére is. Láb kérdése.

Zörgések, egyéb hibák:
Az utastér csendes, de van 3 zajforrás:
- a belső visszapillantó néha kicsit rezonál (az üveg). Megfúrtam a műanyag házát hátulról és belenyomtam sziloplasztot. Ez segített.
A tükör leszedése: előre nyomva le lehet tolni a szélvédőre ragasztott tartóról, ami tulajdonképpen egy sin.
- A kesztyűtartó ajtaja. Erre ragasztottam ablakszigetelő szivacscsíkot, és belülre is a műszerfalra, ahová csukódik. Így nagyon enyhén feszül becsukás után, nem nyiszog már.
- A középkonzol műanyagja néha nyekereg, nem vészes.
A cégnél lévő Toyoták (Auris, Yaris, Corolla Verso) utastere sokkal "műanyagosabb" és sokkal-sokkal zajosabb. Nagyon meglepődtem ezen.

Fényezés:
Egyszer valaki ezerrel nekitolatott az elejének, hatalmasat csattant, de SEMMI nem látszik rajta, pedig arra gondoltam, hogy minimum kiment a lámpa.
Másik alkalommal egy Samarás a rámnyitott ajtajával elindult, szép fehér csíkot húzva az első ajtómra. Mint kiderült nem a KIA festése sérült, hanem a Samara festéke maradt az enyémen, le lehetett mosni, nyoma nincs :)

Egyszóval elég erősnek tűnik a fényezés is.

--- Folyt. köv ---

Hibalista

- Semmi :)

Ide hordtam szervizbe

Pappas - de még csak az átadásig jutottunk. Korrekteknek tűnnek.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10700
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 626 Következő autója? KIA
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)