Öt személyes családnak is OK - A Picasso killer
Szöveges ítélet
2008. 06. 09.
Először is előre kell bocsátani, hogy még nagyon új, így inkább csak az első benyomásokat tudom leírni, illetve a választás okát (azóta öregebb lett, lásd lejjebb!).
Szóval: öten vagyunk, így tágas családi kocsit kerestünk. Első körben a Cit. Picasso-t nézegettünk, míg véletlenül a Pappas Autónál (korrekt társaság, ott is vettük meg), ki nem próbáltam egy dízel Ceedet. Azonnal megfogott a minősége, ereje, menetstabilitása, és az összerakottság érzése. A finanszírozási ajánlatnál derült ki, hogy a Citroen a 680.000 Ft-al alacsonyabb hitelösszeg ellenére 300.000-el több kamatot kér, így a havi törlesztő részletek között csak 5000 HUF a különbség, megegyező futamidő és kezdő mellett. Egyszóval a KIA finanszírozása sokkal kedvezőbb az alacsonyabb kamatnak hála. A két autó műszaki tartalma, minősége, felszereltsége és várható meghibásodási hajlama között pedig fényévnyi különbségek vannak. Így nem is volt kétséges, főleg azok után nem, hogy miután a Citroen 220,000-el levitte a Picasso árát, ez mégsem jelent meg a havi részletben. Magyarán papíron levitték a listaárat, amit aztán kamatban szépen visszafizettetnek. Így a jelentős árcsökkenés EGYÁLTALÁN NEM jelent meg a havi részletben. Nem túl tisztességes árpolitika. Arról nem is beszélve, hogy a KIA még a régi kocsimat is korrekt áron beszámolta.
Május utolsó munkanapján vettük át a Pappas-nál. Pezsgő, kulcstartó, fénykép, egyebek. Kaptunk szőnyeget is bele. Passzentos, hajszálpontosan illeszkedik. Szóval nem lehet panasz Pappaszra :)
A kocsi felülmúlta az elvárásainkat. A helykínálata tényleg pazar, elöl hátul, széltében, hosszában. Magam mögé (182 cm) simán beférek, magasan vannak az első ülések, kényelmesen alájuk fér a hátsó utas lábfeje. A szélessége is nagyobb, mint a Mazdának, a 3 gyerekülés gond nélkül befér.
Elöl is nagyon kellemes. Jó kemények az ülések, hosszú úton sem fárasztóak, bár az ülőlap kissé rövid, és az oldaltartás is csak közepes. A rádió, a klíma kifogástalanul működik, noha ezekről olvastam lehúzós kritikákat. A rádió érzékenysége szerintem jó, bár néha többet keres csatornát, mint illene, viszont a hangminősége átlagon felüli - ebben a kategóriában - főleg CD-ről, vagy USB-ről. A belső világítás is teljesen OK.
Utazni jó a kocsiban, elég csendes, bár némi gördülési zaj hallható, de nem vészes. A motor halk. Szélzaj minimális, 130-ig legalábbis. A tempomat is remekül teszi a dolgát. Nagyon szép a műszerfal megvilágítása. A fényszórók is jól világítanak, valszeg cserélték az izzók beszállítóját, mert korábban sokan panaszkodtak a gyenge fényre.
A futómű kissé kemény, cserébe nagyon stabil. A fékek szintén jól fognak, rájuk sem lehet panasz.
A váltó kellemes, nem lötyög, de a hátramenet néha csak másodikra jön össze és hidegen az egyes szinkron sem mindig fényeskedik. A fogyasztási adatok nem mérvadóak, hiszen még be sincs járatva, de azért leírom (komputer szerint): autópálya 120-130-al: 5,5l, város: 6,7l. Úgy mértem, hogy a komputer 0,2l-el kevesebbet mutat, de ezt még több méréssel ellenőrizni kell. Miután teljesen bejáratódott, várhatóan kevesebb is lesz 0,5l-el.
Igazából semmi komoly hibát nem találtam a kocsin, inkább azt látom, hogy egy nagyon átgondolt, gondosan összeszerelt járgányról van szó, korrekt anyaghasználattal, praktikus megoldásokkal. Látszik rajta, hogy a gyártó nagyon komolyan gondolta, hogy ezzel a modellel tör be igazán az európai piacra.
-------------------------------------------------
2008. október, 10.700 Km-nél
Fogyasztás:
Autópályán tempomattal Bp-Győr: 5.5l 130km-es sebességgel
Visszafelé tempomattal Győr-Bp: 5.2 115km-es sebességgel, de ebben benne van a lefelé menet is!!! Szóval 110 környékén kb. 5l lehet a fogyasztás.
Egyszer hazajöttem vele vidékről országúton kényelmes 90-es tempóval, 4.5l-es fogyasztással. A komputer pontos, 0.1 litert téved, ha téved.
Város:
Igazából a 7 liter reális (ősszel, klíma nélkül), de ha nyugisan vezetek, kijövök 6.6-ból is, és nyáron is lehet tartani a 7l körüli értéket a klíma ellenére is. Láb kérdése.
Zörgések, egyéb hibák:
Az utastér csendes, de van 3 zajforrás:
- a belső visszapillantó néha kicsit rezonál (az üveg). Megfúrtam a műanyag házát hátulról és belenyomtam sziloplasztot. Ez segített.
A tükör leszedése: előre nyomva le lehet tolni a szélvédőre ragasztott tartóról, ami tulajdonképpen egy sin.
- A kesztyűtartó ajtaja. Erre ragasztottam ablakszigetelő szivacscsíkot, és belülre is a műszerfalra, ahová csukódik. Így nagyon enyhén feszül becsukás után, nem nyiszog már.
- A középkonzol műanyagja néha nyekereg, nem vészes.
A cégnél lévő Toyoták (Auris, Yaris, Corolla Verso) utastere sokkal "műanyagosabb" és sokkal-sokkal zajosabb. Nagyon meglepődtem ezen.
Fényezés:
Egyszer valaki ezerrel nekitolatott az elejének, hatalmasat csattant, de SEMMI nem látszik rajta, pedig arra gondoltam, hogy minimum kiment a lámpa.
Másik alkalommal egy Samarás a rámnyitott ajtajával elindult, szép fehér csíkot húzva az első ajtómra. Mint kiderült nem a KIA festése sérült, hanem a Samara festéke maradt az enyémen, le lehetett mosni, nyoma nincs :)
Egyszóval elég erősnek tűnik a fényezés is.
--- Folyt. köv ---
Hibalista
- Semmi :)
Ide hordtam szervizbe
Pappas - de még csak az átadásig jutottunk. Korrekteknek tűnnek.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10700 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 626 | Következő autója? | KIA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
