A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed Pro_Ceed 1.6CRDi, EX+SCS Black Pearl 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem sport kocsi, hanem sportos kocsi.

Szöveges ítélet


2009-02-10 16800Km
Továbbra is 0 hiba. Télen volt szerencsém az ESP+ABS+kipörgésgátló hármast kipróbálni. Kiválóan működik, az ESP hagy némi játékteret de pont annyit ami kell. A Mobil 1 5W30 ESP Formula olaj teszi a dolgát na meg a gondos használat és bejáratás, ennek eredményeként az első 2000-km-es olajcsere óta egy gramm olajat sem evett! Nulla az olajfogyasztás. A fogyasztás valamelyest csökkent, vegyes használatban már megelékszik 5.7-5.8 liter gázolajjal is.
Sem csörgés sem zörgés nem hallatszik sehonnan sem még rossz úton sem, igaz Budapest belvárosában nem használom, oda inkább tömeggel megyek és rossz utakra nem viszem, nem traktor ez. Bár lassan már jó út nem lesz. :(
Két dolog amit orvosolni kell rajta: az egyik a motorvezérlő elektronika programja a rángatás miatt, a másik pedig az, hogy alapjáraton sípol valami a turbó felől, de alapjáraton nem járhat maxon a turbó, pedig olyan mintha turbó sípolna. Most megy első kötelező szervizbe valszeg a Kia Szabó-hoz ha megengedik, hogy vigyen a kedvenc Mobil 1 ESP olajam mert ehhez ragaszkodom. Szóval a kocsi gyári állapotban van és imádom. :)

2008-03-27 2100km
A véleményem nem változott a kocsiról. Továbbra sincs hiba, de ez el is várható. Marketing szöveggel ellentétben, motor megmunkálási eljárás ide vagy oda kapott a gép egy idő előtt olajcserét. Mobil 1 5W30 ESP Formula ment bele.

2008-03-12 820km

Sokat gondolkodtam, hogy milyen kocsit lenne érdemes venni. Azon már túltettem magam, hogy minden új kocsi vásárlása egy gazdasági bukás, de mivel nem akartam egy vagyont kifizetni de mégis egy szép, sportos, gazdaságos és megbízható kocsi kellett így a Kia pro_ceed mellett döntöttem. Mikor kiprobáltam az 1.6 benzines pro_ceed-et már az első méterek után tudtam, hogy nekem diesel kell. Sajnos az 1.6-os motor nem hazudtolta meg, hogy ő egy 1.6-os soros 4 hengeres szívómotor. Azt tudja mint bármelyik 1.6-os a piacon, de semmivel sem többet. A 122LE meg vezetés közben max 100-110LE-nek érződik, tehát senkit se tévesszenek meg a számok.

De akkor jöjjenek a részletek, ahol tudom ott egy új Ford Focus 1.6TDCi-hez fogom hasonlítani a kocsit. Teszem ezt két okból: 1. a cégnél ilyet vezetek 2. sztem a Focus az a kategoria amit ha egy Kia elér vagy túlszárnyal akkor jó kocsit csináltak.

Karosszéria: Modern forma, kicsit A3 utánérzés, de azért egyedi, jó minőségű fényezés. Illesztések kiválóak, kivéve a motorháztető, ott 2-3 mm-es illesztési hibákat találtam. Az első ajtók nagyok és jó szélesre nyílnak (ügyelni is kell kiszálláskor), elegendő helyet adnak a hátsó utasoknak a be és kiszállásra. Kasztni kicsit hosszabb az 5 ajtósnál és persze alacsonyabb is annal, ezért a fejtér hátul kb 4 centivel kisebb. Egy 180cm-es ember simán elfér hátul. Kb 80 kilóval könnyebb a kocsi mint az 5 ajtós testvér ez előnyére válik gyorsításkor.

Futómű: Az 5 ajtóshoz képest ültetett a kasztni, opcióként én kialkudtam a sport plusz csomagot, amelyhez az optikai elemeken túl kap az ember egy keményített lengéscsillapítót (az alap pro_ceed-éhez képest) egy közvetlenebb kormányt és 17 colos felniket. Ez utóbbiak nem ütnek olyan nagyot a rossz utakon mint ahogy várnánk. A kocsi futóműve nagyon jó. Elől mcpherson, hátul független, igényes multi-link (nem ám merev híd) rendszer van, hasonló mint pl. a Mazda 6-ban.
A futómű kemény, opciós lengéscsillapítókkal kifejezetten sportos. Kiválóan tartja az íveket, nem jön zavarba nagy sebességnél hirtelen kormánymozdulatokra sem. Messze egy átlag soför képességei felett teljesít. Egy dolgot vettem észre a futóművel kapcsolatban, az én kocsimban a jobb hátsó kerék felől surlódó hang hallatszik. Lehet a gumitól van, de lehet nem. Mindenesetre nem kerékcsapágy és nem is féknek a hangja és nem is lengéscsillapító hang. Érdekes jelenség. Kíváncsi vagyok, hogy más pro_ceed akinek 17 colos felnije van, hallja e ezt a hangot. Összegzve az alap pro_ceed futóműve sztem eléri a Focusét, de a keményebb gátlókkal talán még jobb is annál. Nyugodtan ki merem jelenteni, hogy ez a futómű egy Mazda 3 és Ford Focus színvonal.

Motor: Kiváló ez a 1.6-os diesel. Ami nem teccik az az, hogy Bosch szállítja hozzá a befecskendezést (meg még sok más elektronikát is a kocsihoz), de reméljük nem megy tönkre idő előtt. Maga a motor nagyon csendes, alapjáraton is. Nem rázza a kasztnit mint pl. egy Focus 1.6tdci alig érezni, hogy ez egy diesel motor. Gyorsításkor is visszafogott a hangja. Dieseles csörgés csak hidegen van, később megszünik. Ereje és nyomatéka mint egy 1.6TDCI-nek, viszont a karakterisztikája jobb. Ez abban nyilvánul meg, hogy alacsony fordulaton sem akar lefulladni, nekem még egyszer sem fulladt le, a Focus már ilyenkor 2-szer leállt volna alattam. Egyetlen egy dolog van a motorral kapcsolatban ami nem teccett: 1800-as fordulat környékén 5.ben néha bizonytalan az elektronika. Ezt viszont a vezérlő program frissítésével meg lehet szüntetni. Már akit zavar. Nekem most bejáratás alatt 6 literre jött ki az átlag, ez azt jelenti, hogy később kb. 5.5literrel el tudok járkálni. Ez sztem kifejzetten szép eredmény.
Sokan írják, hogy rángat a motor alacsony fordulaton. Ezt azért nem értem mert egyáltalán nem jellemző rá. Szívesen kipróbálnám azét aki ezt írja, hogy tudjam mi az igazság. A tulajdonosoknak ugyanis nem hiszek mert kevés a hozzáértő ember, de a kocsi nem hazudik.

Váltó, hajtáslánc: Komolyan mondom ez és a futómű a legjobb a kocsiban (no meg a motor) :). Nagyon precíz kis jószág, szinte minden fokozatba azonnal és olyan kis finom kattanással talál be, hogy egy műszaki ember azonnal jókedvre fakad tőle. Kifejezetten jó érzés váltani. Könnyen jár és csendesen. Járhatna rövidebb utakon is, de ne feledjük, hogy ez nem sport kocsi, hanem csak sportos kocsi. Viszont a hátramenet az nem lett tökéletes, oda kell egy kis erő mikor beteszi az ember. Összegezve kiváló váltó és sztem jobb mint a 1.6TDCI Focusé. Finomabban, precizebben és halkabban vált, egyedül a hátramenet jobb a Focusban, az nem ilyen ´kényes´. Hajtáslánc kiváló, nincs rángatás, teszi a dolgát, se nem jobb se nem rosszabb egy Focushoz képest.

Kormány: Elektronikus szervo. Számomra a kocsi leggyengébb pontja. 17-es kerekekkel megvan a kellő ellenhatás, tehát szerencsére nem könnyű a kormány, de az utról nem sok visszajelzést ad. Ez sajnos az összes, eddig általam kipróbált elektromos szervora igaz. A Xedos kormányrendszerének (ami egy 93-as kocsi!!) színvonalától messze elmarad. Viszont a Focusnak sincs jobb kormánya. Rá is igaz ugyanez a kritika.

Fékek: Elől-hátul tárcsa, elől hűtött. Kiválóan teszik a dolgukat. Utcára bárkinek megfelelőek lesznek. Sőt, még szokni is kell őket mert harapnak.

Belső: Sztem szép és funkcionális. Nem kell hozzá semmilyen megszokás ha japán kocsiból ülsz át, nem zörög semmi sem. Minden elektronika működik. Illesztések kiválóak. De a belsőröl nem sokat írok ugyis szubjektív megítélés kérdése.

Na szóval, ez egy jó és gazdaságos kocsi. Eléri, sőt egyes paraméterekben meg is haladja egy Mazda 3 vagy Ford Focus színvonalát. Mindkét kocsit vezettem, Focust folyamatosan vezetek így tudom mit beszélek. Igazából a megbízhatóság az ami eldönti, hogy hosszú távon is jó kocsi lesz e. Mindenestre én be fogok számolni minden jóról és rosszról is a kocsival kapcsolatban.

Ps. Aki olajcserét tervez az 5W-30 teljesen szintetikus olajat rakjon a kocsiba, 10w-40 akkor kell majd bele ha már ment a gép vagy 150.000km-et ugyanis akkor már a 10w-40 jobban védi a kopottabb motort. Adalékot akkor se rakjanak bele ha a szerelő tanácsolja, egy motor megfelelő működéshez üzemanyag, motorolaj és megfelelő bánásmód kell, nem pedig mindenféle csoda adalék. nem lesz tőle jobb a kocsi, higgyék el nekem. Aki nagyobb teljesítményt akar az vegye a 2.0 CRDi-t. Adalék, chip tuning többet árt mint használ.

Turbo: Hidegen nem szabad pörgetni a motort, elindulás elött lehetőleg 1-2 percig járatni. Intezívebb használat után 1-2 percig járatni a motort és NEM AZONNAL LEÁLLÍTANI. Ugyanis hallok olyan butaságokat, hogy ´ebben már nem olyan turbo van ezt már le lehet aznonnal állítani´. Hát nem, nem akarom elmagyarázni a turbok működési elvét, de legyen annyi elég, hogy pörögnek mint egy ventillátor, annyiban igaz, hogy ez egy kis töltésű turbó tehát nem pörög iszonyat nagy fordulaton, tehát nem melegszik fel annyira, de higgyék el ha kímélni szeretnék a kocsit, akkor vegyék figyelembe, hogy ez egy turbós kocsi és használják is úgy.

Aki sport kocsit akar az ne vegye meg mert csalódni fog, ez ugyanis nem sportkocsi csak sportos. Sport kocsinak egy Suzi Swift Sport vagy egy (de ez már egy szinttel magasabb kategoria) Renault Clio Sport-ot ajánlok, ezek árban sem sokkal drágábbak. Persze ezek sem sport kocsik, de ezek már kiérdemlik a sport jelzőt.

2008-03-03 15km

Ekkor vettem át.

Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Kia Érd M6. Olajcsere. Átlagos szerviz. Se rosszat se jót nem tudok elmondani róluk.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16800
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Xedos 2.0 V6 Következő autója? Talán Kia? :) vagy mazda.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)