Nem kell Cee´d-rizni, ha jön az emelkedő
Szöveges ítélet
A típus kiválasztása hirtelen öltettől és némi Népítélettől keletkezett. (amit köszönök az elődeimnek)
Szinte még csak az első lépések megtételénél tartok a géppel, de később bővítem a szöveget. A tesztvezetést a benzines verzióra kértem, ami valahogy nem akart összejönni. Talán majd később igazolódik számomra is, hogy mi is történt. Így kipróbáltam a diesel változatot.......vesztemre. Pont úgy jártam, mint a "csóka" a tv-ben a Tibi reklámmal........elvesztem. Attól kezdve már szertefoszlott a benzines iránti érdeklődésem, jólehet volt már korábban diesel és benzines autóm egyaránt, úgy hogy volt fogodzó mire is számíthatok majd. Életemsorán volt lehetőségem megtapasztalni szinte minden jeletősebb darabszámot gyártó portékáját.
De most ez valahogy más volt.
Diesel létére nem kerregett és tolakodott be a hang az utastérbe. Viszont 1-es az szinte nincs is ...valahol 3-dik sebesség ahol érdemes várni a csodát....ami 2000 környékén hátbarúgásként meg is jön. Ettől tovább szinte megnyugodva és új életre kelve nyomakszik a sebességmutató abba a régióba, ahol már búcsúzhatok is a jogsitól. Ezalatt viszont kellő mennyiségű adrenalint sikerül begyűjtenem, hogy az élvezet megmaradjon. Jólehet nem versenyautónak vettem, és nem is az......de olyan "+" szolgáltatás ez az 1.6-os motortól, hogy jónéven lehet venni ha csak úgy adja. A fék jól adagolható, és érződik a "beleadunkapaitanyait" fékerőbe. Stabilan fogja a gépet, már-már túlfékezett hatást mutat és nem árt nézegetni a visszapillantót is, nehogy tesztelve legyen az aktív fejtámla. Az LX+ felszereltség éppen elegendő ahhoz, hogy minden szükséges meglegyen, de nem éri meg a több pénz az EX szintet. Ami pedig abban sincs az meg utólag is beletehető.
A tompított fényereje nem áll arányában a kocsi többi, jól megépített részével.........szóval katasztrófa. Ködben, hóesésben inkább maradj otthon. Én már nézegetem az 55W-os XENON szetteket, azzal ki lehet segíteni ezt a kis malőrt. A másik "bibi" a hátsó "Z" oszlop miatti kiláthatatlanság. A testes tükrök javítanak ezen amíg nem kell tolatva kanyarodni.........na onnantól "azúristenkegyelmezzen" annak aki/ami ott van. Szóval tolatóradar is kell a gépbe, de olyan ami oldalanként eltérő távolságokat is tud jelezni. Sajnos egy szűk teremgarázsba kell besúvasztanom a kocsit minden nap, de legalább télen meleg, nyáron hűvös. Akinek ilyen a körülmény.....az gondolkozzon. A fogyasztás az teljesen oké, vegyesbe 6 lityi. A belső tér hatalmas, ezért testes zsírbölények is szállíthatók, persze az 534 literes csomagtér még ennél is nagyobb. Azt az érzetet kelti a kocsi, mintha nem is alsóközép katagóriás lenne. A futómű már-már magasabb kategóriába jegyezné a Cee´d-et, annyira kezes és jó egyenesfutású, a rossz úton való haladás, viszont nem az erőssége. Autópályamatricával ez orvosolható, egyébként is ott van elemében. Ilyenkor siklik az úton és falja a km-et.
Kizárólag csak annak ajánlatám az autót, aki nem presztizs kocsit akar, hanem szépen farvizen elautózónak. Bár eddig a többség csak a szép (V-50-esnél szebb) hátsólámpámat láthatta a gépemből, főleg hegynek felfelé, ahol a ménes szívet melengetően vágtat felfelé. Ha ilyenre vágysz, akkor usgyi a KIÁHOZ. :)
Az eposz folytatódik:
5500km után egy fikarcnyit sem romlott a megítélésem az autóról, annak ellenére sem, hogy gariban cserélni kellet a szíjfeszítőt, mert néha sirdogált. Azóta a beígért Xenon (35 W-os jó bele, mert nem CAN buszos)bekerült a kocsiba, és most már tényleg lehet vele közlekedni éjjel is, azóta be sem kapcsoltam a refit. Kár, hogy a gyár nem eredetileg is így adja ki a gépet. A kocsi nagyrész városban és autópályán van használva, szinte nem is járok máshol. Éppen ezért 5.7-nél kiakadt a fogyaztásjelző, már hetek óta. Se kevesebb, se több nem kell neki, már nem is nézegetem, mert úgysem változik. Lakott területen betartom általában amit kell, és a pályán sem megyek 140-nél többet(de azt mindig), így szerintem korrekt az 5.7. Nyilván 90-nél enne kevesebbet is, de olyan úton meg nem járok, mert pokoli szar utak és nem díjazza a futómű az ilyen manővereket. Egy immós riasztó került még a gépbe azóta, bár van Casco, de azért fő a biztonság. A következő "kütyü" ami lesz benne az a tempomat, főleg a pályán való használat miatt, ezért a tolatóradar így egy kicsit hátrébb sorolódik. Az autó azóta is teszi a dolgát, szinte belesimult a napi használatba. Könnyű volt barátságot kötnünk és azóta is örömmel ülök bele. Viszont a 7 év gari nem fog kitartani az biztos, mert hamarabb lesz meg a 150.000 km. Két hónap alatt 5500-zal télen....mi lesz majd nyáron, ha tényleg nekiálunk kirándulgatni. Nem tudom, hogy mikor múlik el majd a szerelem, de még mindig tart! Majd a továbbiakban összel írok bővebben, mit is hozott a nyári utazás dömping.
Hibalista
- 3000-km után ékszíjfeszítő görgő csere (gariban)
Ide hordtam szervizbe
KIA Érd ( olajat lehet vinni és ott is lehetsz a kocsinál)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Panda | Következő autója? | Ha minden oké lesz, akkor újra KIA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
