Néha idegesítő, de szeretem
Szöveges ítélet
Az autót 2011-ben vettük, ár érték arányba kiváló volt, ez már a ráncfelvarott verzió, tehát tudtuk mit veszünk. Sajnos itt a totalcaron olvasgatva az ember sok rejtett dolgot nem ismer meg, mikor már megvolt az autó akkor kezdtem el olvasgatni a KIA ceed fórumon, és előjöttek azok a típus hibák amik nálam is. Ha utólag ezt látom nem ugrunk bele.
A legjobban zavaró dolog az volt, hogy 75 ezer kilométernél a képeken látható módon elkezdett kopni a kormány, vettem rá egy védőt, de nem kényelmes. Nevetséges! Persze garancia nincs már rá. Majd lebőröztetem ha lejárt a garancia, mert ha bármi elektromos gond lenne, összefüggésbe hoznák a nem szakszerű szereléssel.
Sajnos egy opel astra kombi jobb lett volna tartósabb ( bár kevésbé praktikus), de nem panaszkodom csak kötelező szerviz és kopó alkatrészeket cseréltem.
Autó előnye: kényelmes, nagyon jól pakolható, kombi változata van nekünk, sok minden elfér benne, 4 emberrel nagyon kényelmes, de öttel is. 1,4 benzin ellenére nem rossz, de autópályán nem fogyaszt jól (min.7 L)
Közúton Pécs-Szombathely távon 6 literből járok, ami szerintem elég jó 4 emberrel és táskákkal.
Mik a korábban említett típus hibák? A hátsó féktárcsa ha nem kopik el hamarább mint az első akkor gyárilag elkezd rohadni ( rossz anyagfelhasználás, alul méretezés). Első betétek 95 ezer km óta bírják.
Az összes kombi csomagtartó gázrugója alul méretezett, nekem hidegbe volt hogy visszacsukódott, a cserélt darabok állítólag megerősítettek.
A műszerfal hibáról annyit, hogy szintén gyakori dolog, a cserélt darab színe elüt a többi színtől (pl ajtó)
Azt gondolom ezek egy kiforrottabb technikánál nem jönnek elő.
Alapjában véve hűséges társ, pár apró idegesítő hibával, éppen múltkor láttam használtató.hu-n egy 2011-es 1,4 benzines 425 ezer km-t futott Ceed-et, ez reményt adott. Igazából nincs mai elromoljon, egyszerű láncos motor. A váltó érzés nem a legjobb mikor hátramenetbe teszi az ember, ez is típus hiba Váltókulissza okozza. Most vettem észre, hogy a váltószoknya bőrözése kezd repedezni. Elég aprólékos ember vagyok, de nekem egy karbantartott autóm van, minden zörejre figyelek.
Nem mondanám, hogy ne vegye meg senki, csak kompromisszumokkal tisztában kell lenni. Egyébként jól tartja az árát.
Szervíz árak Sopronba, alapból 40 ezer, nagy szervíz (gyertyák stb) 80 ezer körül. Ha pl törik az autó, akkor egy első lámpa gyári 60 ezer, motorháztető 120 ezer. Szélvédő (normál) 200 ezer.
Hibalista
- -rendellenes kormány kopás ( 2 év garancia van a belső térre, nem lett javítva) - -csomagtartó gázrugói ( cserélve, garancia) - -hátsó ablaktörlővel elektromos problémák ( garancia) - -műszerfal felpúposodott (garanciába cserélve) - -jelenleg a kartelltömítésnél folyik az olaj (azt mondták a szervizbe majd 30 ezer km vagy 1 év múlva szóljak, szerintem nem ez a korrekt hozzá állás, környezetszennyező és ami rossz az rossz). - -tankoló nyílás körül van egy műanyag, el van öregedve (nem tudom mit lehet csinálni vele) - -ponthegesztésnél rozsda folt (garancia)
Ide hordtam szervizbe
Sopron KIA márkakereskedés
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Pécs,Pappas
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 94500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 94500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Nissan Primera | Következő autója? | Hyundai , Toyota , Ford ( Ár-érték kérdése) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
