Ne cee´d őt
Szöveges ítélet
Megvétel: Na akkor megvettünk egy Cee´det. A híres KIA Cee´det. De azért vannak különböző, hát... nem is tudom. Ex limited felszereltség, kombi, de csak 1,4. Már augusztusban amikor megláttam is érdekelt mit tudhat az 1,4-es a kombival.
Aztán 1 hónap múlva rájöttem ez kell nekem. Pedig néztem Golfot, Focust, de ez volt a legjobb, pláne ezzel a mocival. Az Astra meg szerintem olyan randa, akárcsak a Golf. A megbízhatóságában megbízok, tekintve 3,5 éves Riómat cserélem le.
Leginkább azért, mert már nem akart rendesen menni. Meg zörgött a haraszt. Megvettem, a körülményeket inkább hagyjuk. Első gondolat: beindult??? Olyan halk, hogy a másik verdám csak álmodna róla. Na de ha egyszer elindul. Tényleg jó kis moci ez. Bár nem nyomatékbajnok, de ha pörgeted megy ez. ÉS ha nem pörgeted, minthogy egy gyöngyösi út is bemutatta 90 átlaggal 5,7l.. De ha mered nyomni akkor nyugodtan tarthatsz 160-is. Többel még nem mentem, ezért nem tudok erről nyilatkozni. Még mindig csak 6000 km van benne. Az semmi.
Külső: Na, szerintem nincs szép alsóközepes kombi. Csak bele kell gondolni: Astra kombi, Golf variant, talán a focus még szép, de az kicsi, a 308: Te jóúristen, A Megánenal semmi gond, csak már öreg. Ez legalább elviselhető.
Érdekes volt Astrámon 195 gumi milyen nagynak tűnt ezen meg tök kicsi.
Belső: Na, itt van végre egy normális koreai beltér. Kicsit franciás a hangulat a sok lágy vonal miatt, de nekem bejön-). Azontúl meg hatalmas. Bár nem vagyok túl magas, de akkor is jól esik, hogy 184 centimmel 100 kilómmal úgy bepattanok magam mögé, mint egy limóba. Hátulról meg csak a könyöktámasz hiányzik, de a gyerekek örüljenek, hogy kocsival mehetnek:D. A csomagtér meg: WOW!. Kicsit értelmetlennek tartottam a sok hülye rekeszt de ki lehet őket használni.
Igazi családi kocsi ismérve nálam: 4 ember+csomagok 160-nal a pályán. És itt ez van. Gyerekeknek is van 2 pohártartó, ülészseb, térképzseb. A csomagtartóba meg simán befér 4 sporttáska, tán pont kétszer annyi.
Motor: Mint korábban írtam állat.Télen mivel finoman megyek 7,1. Hosszabb távon 6 alá mehet KRESZ szabályok betartásával (amit persze mindenki betart=)). 1500 nél alig van erő, ezért is könnyű lefulladni(meg a csend miatt). Ja, és 1500 alatt klímával szinte nincs erő :(
2000 nél valami halvány nyomaték jön. 2700 környékén megérzed, hogy ebbe mégis bele raktak egy 1,4es mocit. 3500-nál megjön a hang. Itt már azonban elgondolkozol, hogy ez tutira 1,4-e? 4500-5000 környékén gyönyörűen meglódítja a kasztnit. Nem mértem de hihető a 12,3 mas gyursulás 100-ra. Persze ilyenkor ne is nézzük a fogyasztásmérőt... 4000 környékén váltva könnyen felvehető a forgalom ritmusa. Igazából hétköznapi használatra tök felesleges nagyobb motor bele.
Rádió: Ezért kellet ez a szint. Volt egy dízel az is ugyanennyiért, mint ez, de abba nem volt usb. Igen, lehet, hogy hülyeség de nekem nagyon fontos. Ahhoz képest, hogy gyári a rádió, meglepően jól szól.
Futómű: Ajjaj, ez az egyetlen igazi probléma. Bár tetszik ahogy tartja az irányt (mindig), de olyan kemény..., hogy néha egy rosszabb szakasznál annyit mondok:{@&đĐ}... DE ha magyarországnak normális útjai lennének akkor egy rossz szavam nem lehetne rá. Az a baj, hogy máris perceg a műszerfal de emiatt hazánk >jóminőségű< útjai felelősek.
Felszereltség: Ez az ami nagyon jó. Vízlepergető ablakok, Digit klíma, multikormány, ami 4 irányban állítható, 4 automata ablak fel, le, fűthető elektromosan behajtható és állítható szinezett tükrök, szélvédőfűtés, sötétített ablakok, ülésfűtés(!!!) most ennyi jut eszembe.
Amúgy EX Lim. + El csomag + metálfény.
Hibák: Eddig csak a rükvercbe nehezen menő váltó volt. Kicsit zavar amikor még másodikra se megyen be. De önmagában jó a váltásérzet, de a szerkezet szíves-örömest akad-(.
Most ennyi jutott eszembe, majd még írok.
2009.06.26. 12 000km:
Úgy érzem sok minden történt mióta megvettem, szóval frissítek.:D
A motor bejáródott, szóval lehet vele menni. A fogyasztás a Zsolnai túra óta lement 6,8-ra. A Zsolnai út átlagai: 6,3l/100km, 58km/h átlag. A váltó is bejáródott, mert már sohasem akad :D A kormány nyüszögésén meg egyszerű változtatni: 4 csavaralátét, és megszűnik. Amúgy egyre jobban szeretem. Hétköznapi közlekedéshez nagyobb motor igazából felesleges,
mert már ez is át tudja lépni bőven a KRESZ szerinti sebességet (lásd mellékelt kép) Kábé ennyi. Ha lett volna elég pénzem jobb lett volna a diesel, de erre legalább kevesebbet kell fizetni. Már nem tűnik olyan borzasztónak egyébként a kényelem. Az ülés kicsit ki lett ülve, szóval most 2*al többet érdemel. :D
Frissítés:
Megvolt a 15 000-res szerviz, szóval további tapasztalatokról írok. Személygépjárművem továbbra is tökéletesen működik. Most olajcsere után még jobban megy. 160-170-ig úgy fel lehet küldeni, hogy alig van hangja. És mi idegesíti halálra a Cee'd-est? Az ablaktörlő. Korábban nem írtam, de nekem is borzalmas. Szerencsére ritkán esik. :) Sok dolog nem történt, majd még írok.
Frissítés:
Hamarosan megyek vele 2. évi szervizre, még mindig hibátlanul megy, alig fogyaszt benzint, eközben pedig elég dinamikus.
Hibalista
- SEMMI - Még mindig semmi :)
Ide hordtam szervizbe
Gyöngyösi KIA-Mátra. Tulaj régi barátom, 10-es érdemelnek!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 10 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Rio | Következő autója? | Vezettem egy Sorentot, most az tetszik |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
